Τελευταία Νέα
Οικονομία

Γιατί η Fitch εξέπληξε αρνητικά και δεν αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδος, ενώ πρόσφατα η S&P τα βρήκε όλα ρόδινα;

Γιατί η Fitch εξέπληξε αρνητικά και δεν αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδος, ενώ πρόσφατα η S&P τα βρήκε όλα ρόδινα;
Το εντυπωσιακό είναι ότι η Fitch – που το ξανασκέφθηκε μια εβδομάδα πριν τις ευρωεκλογές – δεν προέβη σε καμία αλλαγή ενώ η Standards and Poor’s για τον ακριβώς αντίθετο λόγο - στις 19 Απριλίου 2024 - προέβη σε αναβάθμιση των προοπτικών της Ελλάδος σε θετικές από σταθερές με προοπτική εντός 24 μηνών να αναβαθμίσει και την πιστοληπτική ικανότητα
Η Fitch ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης στις 31 Μαίου 2024 δεν αναβάθμισε τις προοπτικές της Ελλάδος από ουδέτερες σε θετικές.
Άφησε αμετάβλητη την αξιολόγηση σε ΒΒΒ- με ουδέτερες προοπτικές επικαλούμενη το υψηλό δημόσιο χρέος.
Το ελληνικό χρέος ως σχέση χρέους προς ΑΕΠ είναι σχεδόν 80% υψηλότερο από αντίστοιχα δημόσια χρέη άλλων χωρών με ανάλογη βαθμολογία δηλαδή ΒΒΒ…
Το εντυπωσιακό είναι ότι η Fitch – που το ξανασκέφθηκε μια εβδομάδα πριν τις ευρωεκλογές – δεν προέβη σε καμία αλλαγή ενώ η Standards and Poor’s για τον ακριβώς αντίθετο λόγο - στις 19 Απριλίου 2024 - προέβη σε αναβάθμιση των προοπτικών της Ελλάδος σε θετικές από σταθερές με προοπτική εντός 24 μηνών να αναβαθμίσει και την πιστοληπτική ικανότητα.
Θυμίζουμε ότι η Standards and Poor’s, επικαλέστηκε τις μεταρρυθμίσεις και η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες με την χειρότερες βαθμολογίες στο σύστημα απονομής της δικαιοσύνης.
Σχολίασε την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών τραπεζών αγνοώντας ή παραβλέποντας την ζημιά των 40 και πλέον δισεκ. ευρώ που υπέστη το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας δηλαδή το ελληνικό κράτος.
Επικαλείται την μείωση της σχέσης χρέους προς ΑΕΠ για να καταδείξει ότι η Ελλάδα ανέκαμψε και βελτιώνει το δημόσιο χρέος το οποίο αδυνατεί να μειώσει σε απόλυτους αριθμούς που παραμένει στην ζώνη των 405 δισεκ. ευρώ δηλαδή σε ιστορικά υψηλά όλων των εποχών.

Το εντυπωσιακό στοιχείο…

Οι οίκοι αξιολόγησης Fitch, DBRS και Moody’s επικαλέστηκαν ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα της Standard and Poor’s τις προηγούμενες εβδομάδες για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα δεν έπρεπε να αναβαθμιστεί με όρους προοπτικών πολλώ δεν μάλλον με όρους βαθμολογίας.
Δηλαδή η Fitch αξιολόγησε την Ελλάδα και δεν προέβη σε καμία αλλαγή ενώ αποτίμησε με την ίδια μεθοδολογία τις οικονομικές επιδόσεις.
Να σημειωθεί ότι όλες οι παρεμβάσεις αξιολογήθηκαν, όπως και η ιδιωτικοποίηση των τραπεζών.
Ο καναδικός οίκος DBRS και ο αμερικανικός οίκος Moody’s επίσης ανέλυσαν τα ίδια δεδομένα και δεν προέβησαν σε καμία αλλαγή.
Η μεθοδολογία αναβάθμισης της πιστοληπτικής ικανότητας ή των προοπτικών είναι σχεδόν πανομοιότυπη σε όλους τους οίκους αξιολόγησης, οπότε 3 οίκοι ήρθαν, είδαν και δεν προέβησαν σε καμία αλλαγή και ξαφνικά η Standard and Poor’s… είδε φως εκεί που δεν υπάρχει….

Τι μας περιμένει;

1)Μέσα στο 2024 δεν θα υπάρξει καμία άλλη αναβάθμιση της Ελλάδος πλην της νέας αξιολόγησης της Moody’s τον Σεπτέμβριο 2024... αλλά και η Moody’s δεν είναι σίγουρη.
Το πάρτι με τις κατασκευασμένες αναβαθμίσεις τελείωσε.

Standard and Poor’s 18 Οκτωβρίου 2024 - Βαθμολογία BBB-
Scope 12 Ιουλίου 2024 και 6 Δεκεμβρίου 2024 - Βαθμολογία BBB-
DBRS 6 Σεπτεμβρίου 2024 - Βαθμολογία BBB Low
Moody’s 13 Σεπτεμβρίου 2024 - Βαθμολογία Ba1 και θα αναβαθμιστεί σε Baa3 (50% πιθανότητα)
Fitch 22 Νοεμβρίου 2024 - Βαθμολογία BBB-

Ειδικά η Moody’s ακόμη δεν έχει ξεπεράσει το σοκ του 2012… είχε δώσει την υψηλότερη βαθμολογία στην Ελλάδα την περίοδο 2008 με 2010 και υπέστη σοκ αναξιοπιστίας όταν βαθμολογούσε την αναξιόπιστη Ελλάδα με βαθμολογίες Α1 το 2005.
Βαθμολογία Α1 σημαίνει 5 κλίμακες από τα ΑΑΑ την υψηλότερη πιστοληπτική ικανότητα που μπορεί να λάβει ένα κράτος.
Η βαθμολογία Ba1 με την οποία αξιολογείται σήμερα η Ελλάδα απέχει από την κλίμακα ΑΑΑ συνολικά 10 βαθμίδες.
Η Moody’s ήταν βέβαιο ότι θα ήταν τελευταία που θα αναβάθμιζε την Ελλάδα σε επενδυτική βαθμίδα… οπότε η επόμενη αξιολόγηση μεταφέρεται για τον Σεπτέμβριο 2024 και ούτε τότε είναι βέβαιο ότι θα αναβαθμίσει…

2)Η μεγάλη ήττα της Ελλάδος θα έρθει με την εμπλοκή της σε δύο πολέμους.
Η αδύναμη Ελλάδα έστειλε οπλικά συστήματα στην Ουκρανία σε ένα διαφθαρμένο καθεστώς το οποίο έχει ηττηθεί.
Άπαξ και η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει το καθεστώς των διεφθαρμένων και ηττημένων συμμετέχει στην ήττα, είναι στην πλευρά των ηττημένων.... όχι όμως η καθολική πλειοψηφία των ελλήνων που είναι σωστά με τους Ρώσους.
Την ίδια στιγμή πρέπει να αξιολογηθεί ότι στην Ερυθρά Θάλασσα από τότε που η Ελλάδα αποφάσισε να γίνει ενεργό μέλος των ανόητων που συνασπίστηκαν για να επιτεθούν στην Υεμένη… τα ελληνικών συμφερόντων πλοία έγιναν στόχος…και ο ΟΛΠ ήδη έχει υποστεί συνέπειες.
Η Ελλάδα λοιπόν με όρους εξωτερικής πολιτικής πάει από το κακό στο χειρότερο… ήττα στην Ουκρανία, στόχος στην Ερυθρά Θάλασσα, φιλίες με τους Ισραηλινούς που εκτελούν γενοκτονία.

3)Η Ελλάδα κατασκεύασε ένα ψευδεπίγραφο αφήγημα η οικονομία ανθεί το ΑΕΠ αυξάνεται, ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ μειώνεται, οι τράπεζες επιτυγχάνουν υπερκέρδη αλλά όλα αυτά δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια, η Ελλάδα στηρίζεται σε πρόσκαιρους μηχανισμούς υψηλής απόδοσης που δεν θα υπάρχουν.
Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει και το Euribor επίσης τελειώνει…
Ενώ όλοι μιλάνε για τα δάνεια που χορηγούν οι τράπεζες, η πιστωτική συρρίκνωση συνεχίζεται για 9ο τρίμηνο στην Ελλάδα.

4)Η πορεία αύξησης του ΑΕΠ θα προσγειωθεί στην κανονικότητα… και η κανονικότητα είναι το 2% αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος όλα τα υπόλοιπα είναι συγκυριακά ή πρόσκαιρα.
Όλοι τώρα μιλάνε για 2%, το BN προειδοποιεί εδώ και πολλούς μήνες.

5)Βαφτίσαμε την αποτυχία… επιτυχία… πούλησε το ελληνικό δημόσιο τις συμμετοχές στις τράπεζες με ζημία 40 δισεκ. και αυτό η κυβέρνηση το αποσιώπησε…
Πρώτη φορά στην παγκόσμια οικονομική ιστορία που το δημόσιο έχει υποστεί τέτοια ζημιά και πρώτη φορά που το δημόσιο χαίρεται που πήρε από τα 44 δισεκ. επένδυση… 4 δισεκ. ευρώ και αυτό βαφτίστηκε επιτυχία.
Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας το λάθος των ανακεφαλαιοποιήσεων, έγιναν με τέτοιο τρόπο ώστε να χάσει το δημόσιο και το σωστό της διαδικασίας ιδιωτικοποιήσεων που ωστόσο ήταν αργά η ζημιά είναι βιβλική και δεν μπορεί να καλυφθεί αλλά ότι τα 40 δισεκ. ζημιά είναι υπαρκτή… δεν χωράει καμία αμφιβολία είναι 100% έτσι ακριβώς.

6)Η Ελλάδα δημιούργησε από το 2017 με 2018 ένα μαξιλάρι ασφαλείας για το χρέος 35 δισεκ. εκ των οποίων τα 24 δισεκ. αφορούν το δημόσιο χρέος.
Το μαξιλάρι αυτό παραμένει αναλλοίωτο ωστόσο η παροχολογία δεν βοήθησε την συνετή οικονομική πολιτική που πρέπει να ακολουθεί μια προβληματική οικονομία όπως η Ελλάδα

7)Με όρους χρηματιστηρίου, να είστε έτοιμοι όχι για την διόρθωση που νομοτελειακά θα έρθει αλλά για την μείωση των στόχων για το 2024... κατασκευάστηκε μια προσδοκία που στηρίζεται σε πήλινα πόδια...

8)Η Ελλάδα μπορεί να προβάλλει επικοινωνιακά ορισμένες αλλαγές που έχουν σημειωθεί αλλά π.χ. σε ορισμένους τομείς η χώρα είναι άρρωστη.
Σε ορισμένους τομείς η κυβέρνηση επέδειξε έργο και δεν θα πρέπει να λειτουργήσουμε αφοριστικά δηλαδή να μην αναγνωρίσουν και τα καλώς κείμενα.
Ωστόσο το σύστημα δικαιοσύνης είναι απόλυτα διεφθαρμένο, η δικαστική εξουσία παίρνει εντολές από την κυβέρνηση, δεν υπάρχει ανεξαρτησία και όλα αυτά δείχνουν ότι ακόμη η Ελλάδα παραμένει αγκιστρωμένη στα λάθη του παρελθόντος…

9)Η σχέση χρέους προς ΑΕΠ βελτιώνεται λόγω της αύξησης του ΑΕΠ αλλά σε απόλυτα μεγέθη το συνολικό χρέος παραμένει στην ζώνη των 405 δισεκ. ευρώ στα ιστορικά υψηλά.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να μειώσει σε απόλυτα μεγέθη το χρέος της με αξιόλογο ρυθμό.
Το υψηλό χρέος παραλύει την προοπτική.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης