«Με απλά λόγια, γράφουν ό,τι τους βολεύει», σημειώνει το υπουργείο Εσωτερικών
«Στερούνται σοβαρότητας τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, με αποκορύφωμα σημερινό πρωτοσέλιδο, περί μεθοδεύσεων και «κόλπων» της Κυβέρνησης, ώστε η Αξιωματική Αντιπολίτευση να στερηθεί τη νίκη στις επόμενες εθνικές εκλογές λόγω της υποτιθέμενης χορήγησης ιθαγένειας σε εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες, οι οποίοι θα ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών.
Ενδεικτική, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η διαφοροποίηση των αριθμών των επερχόμενων «ελληνοποιήσεων» που ποικίλουν από 300 έως 850 χιλιάδες, αλλά και η πλήρης αδυναμία πειστικής κριτικής επί των προωθούμενων αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο χορήγησης Ιθαγένειας.
«Με απλά λόγια, γράφουν ό,τι τους βολεύει», σημειώνει το υπουργείο Εσωτερικών.
Η αλήθεια των αριθμών
Το υπουργείο αναφέρει ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με σχετικά χαμηλούς αριθμούς απόδοσης ιθαγένειας, ακόμη και μετά τις μεταρρυθμίσεις της νομοθεσίας τα έτη 2010 και 2015.
Μάλιστα, όπως σημειώνει, αν στις κτήσεις ιθαγένειας δεν συνυπολογιστούν οι ομογενείς, οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα μικροί.
Προσθέτει πως «αρκετές χώρες, όχι μόνο του ευρωπαϊκού νότου, αποφάσισαν από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 να ακολουθήσουν πολιτικές διεύρυνσης της απόδοση ιθαγένειας, είτε ανοίγοντας την πολιτογράφηση, είτε/και θεσπίζοντας ειδικές διατάξεις για όσα παιδιά γεννιόνταν και μεγάλωναν στη χώρα.
Σε αυτές, καθώς είχαν συσσωρευτεί παλαιότεροι μεταναστευτικοί πληθυσμοί, οι αριθμοί παρουσιάσαν μεγάλη αύξηση, μεγαλύτερης ή μικρότερης διάρκειας. Χαρακτηριστικές είναι οι συγκρίσιμες πληθυσμιακά περιπτώσεις της «αυστηρής» Αυστρίας η οποία είδε για κάποια χρόνια «έκρηξη» των αριθμών (χώρα η οποία δεν έχει ειδικές διατάξεις για τη δεύτερη γενιά ούτε ομογενείς) και της Πορτογαλίας (με ειδικές διατάξεις για τη δεύτερη γενιά και τους πορτογαλόφωνους), η οποία επί μία δεκαετία μετά τις αλλαγές συνεχίζει να έχει αυξημένους αριθμούς».
Τα πλήρη στοιχεία για κάθε χώρα μπορεί να βρει ο καθένας στο http://ec.europa.eu/eurostat/web/population-demography-migration-projections/migration-and-citizenship-data/database.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται στις αποδόσεις ιθαγένειας το 2016 (και το 2017) οφείλεται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη δεύτερη γενιά μεταναστών (παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα) που ψηφίστηκε το 2015.
«Δυστυχώς, οι πολιτογραφήσεις αλλογενών αλλοδαπών παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς πρόσωπα που κατά μέσο όρο διαμένουν πάνω από 20 χρόνια στην Ελλάδα, περιμένουν μετά την αίτηση πολιτογράφησης 2 έως 6 έτη για την εξέτασή της, διάστημα που εργαζόμαστε ώστε να μειωθεί», σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
Στην αλήθεια του θεσμικού πλαισίου αναφέρεται επίσης η ανακοίνωση του υπουργείου, σημειώνοντας τα εξής:
«1. Τι έγινε
Μέχρι πρόσφατα όσοι είχαν επτά έτη συνεχούς νόμιμης διαμονής στην Ελλάδα και συγκεκριμένες άδειες παραμονής που έδειχναν αυξημένη ένταξη και ακόμη μεγαλύτερη πραγματική παραμονή στη χώρα μπορούσαν να αιτηθούν την πολιτογράφηση τους.
Αυτό που προστέθηκε είναι η δυνατότητα όσων έχουν δώδεκα έτη συνεχούς νόμιμης παραμονής στη χώρα, αλλά δεν διαθέτουν τους συγκεκριμένους τύπους άδειας διαμονής, αλλά άλλους οριστικούς τίτλους διαμονής (π.χ. εξαρτημένης εργασίας, οικογενειακής επανένωσης), να αιτηθούν την πολιτογράφησή τους.
2. Τι εξαγγέλθηκε
α. Η συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και τις διαμορφωμένες δικαιικές αρχές σχετικά τη δυνατότητα απόδοσης ιθαγένειας σε ηλικιωμένους, πρόσωπα με νοητική υστέρηση, βαριά ψυχική νόσο.
Ειδικά για τους άνω των 65 ετών αυτό που κάμπτεται είναι μόνο το τεστ γνώσεων (μέρος του ή όλο) και όχι η επαρκής γνώση της γλώσσας και προφανώς και οι άλλες προϋποθέσεις.
β. Η αναμόρφωση του πλαισίου του τεστ πολιτογράφησης (γνώσεις γεωγραφίας, ιστορίας, πολιτικών θεσμών και πολιτικής πραγματικότητας) με τις περίφημες πλέον 300 ερωτήσεις.
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η ομογενοποίηση, το αδιάβλητο, το μετρήσιμο, αλλά και η επιτάχυνση της διαδικασίας.
Γ. Η καλόπιστη ή κακόπιστη διαστρέβλωση
Με αφορμή και σημερινό δημοσίευμα, παρατηρείται το τελευταίο διάστημα (μετά τη συνέντευξη τύπου της 6ης Μαρτίου) μία αντιστροφή της πραγματικότητας ή προσπάθεια παραποίησης των πραγμάτων.
Αποκορύφωμα το σημερινό δημοσίευμα περί 300 χιλιάδων ιθαγενειών που θα δοθούν: οι συντάκτες μεταλλάσουν το γεγονός ότι τόσα πρόσωπα διαθέτουν άδειες παραμονής που δεν είχαν μέχρι πρόσφατα δικαίωμα πρόσβασης στην ιθαγένεια, με την απόδοση ιθαγένειας σε αυτούς, αφήνοντας μάλιστα να πλανάται η εν μία νυκτί «τακτοποίησή» τους.
Ανάλογης κοπής είναι και το επιχείρημα σχετικά με το ότι οι 300 ερωτήσεις θα οδηγήσουν σε μαζικές «ελληνοποιήσεις».
Ναι θα οδηγήσουν κάπου, στην συμπερίληψη της χώρας μας στις δυτικές δημοκρατίες που χρησιμοποιούν ανάλογα αδιάβλητα, ομογενοποιημένα και λειτουργικά συστήματα δοκιμασιών πολιτογράφησης.
Δυστυχώς στην Ελλάδα, σε αυτά τα ζητήματα, παρατηρείται μία δυσανεξία στα στοιχειώδη και αυτονόητα που συνθέτουν το κράτος δικαίου και τις αρχές των φιλελεύθερων αστικών δημοκρατιών.
Από το 1982-1983 οι γυναίκες αποδίδουν όπως και οι άντρες την ελληνική ιθαγένεια στα τέκνα τους, από το 2010 όσοι αιτούνται την πολιτογράφηση τους δικαιούνται το ελληνικό κράτος να εξετάσει την αίτησή τους και από το 2015 όσοι ζουν νόμιμα για μεγάλο διάστημα, όσοι γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα, δικαιούνται, με τις προϋποθέσεις του νόμου, να αποκτήσουν ιθαγένεια.
Όσοι κακόπιστα διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι, όχι στην κυβέρνηση, αλλά στη χώρα και του πολίτες».
www.bankingnews.gr
Ενδεικτική, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η διαφοροποίηση των αριθμών των επερχόμενων «ελληνοποιήσεων» που ποικίλουν από 300 έως 850 χιλιάδες, αλλά και η πλήρης αδυναμία πειστικής κριτικής επί των προωθούμενων αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο χορήγησης Ιθαγένειας.
«Με απλά λόγια, γράφουν ό,τι τους βολεύει», σημειώνει το υπουργείο Εσωτερικών.
Η αλήθεια των αριθμών
Το υπουργείο αναφέρει ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με σχετικά χαμηλούς αριθμούς απόδοσης ιθαγένειας, ακόμη και μετά τις μεταρρυθμίσεις της νομοθεσίας τα έτη 2010 και 2015.
Μάλιστα, όπως σημειώνει, αν στις κτήσεις ιθαγένειας δεν συνυπολογιστούν οι ομογενείς, οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα μικροί.
Προσθέτει πως «αρκετές χώρες, όχι μόνο του ευρωπαϊκού νότου, αποφάσισαν από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 να ακολουθήσουν πολιτικές διεύρυνσης της απόδοση ιθαγένειας, είτε ανοίγοντας την πολιτογράφηση, είτε/και θεσπίζοντας ειδικές διατάξεις για όσα παιδιά γεννιόνταν και μεγάλωναν στη χώρα.
Σε αυτές, καθώς είχαν συσσωρευτεί παλαιότεροι μεταναστευτικοί πληθυσμοί, οι αριθμοί παρουσιάσαν μεγάλη αύξηση, μεγαλύτερης ή μικρότερης διάρκειας. Χαρακτηριστικές είναι οι συγκρίσιμες πληθυσμιακά περιπτώσεις της «αυστηρής» Αυστρίας η οποία είδε για κάποια χρόνια «έκρηξη» των αριθμών (χώρα η οποία δεν έχει ειδικές διατάξεις για τη δεύτερη γενιά ούτε ομογενείς) και της Πορτογαλίας (με ειδικές διατάξεις για τη δεύτερη γενιά και τους πορτογαλόφωνους), η οποία επί μία δεκαετία μετά τις αλλαγές συνεχίζει να έχει αυξημένους αριθμούς».
Τα πλήρη στοιχεία για κάθε χώρα μπορεί να βρει ο καθένας στο http://ec.europa.eu/eurostat/web/population-demography-migration-projections/migration-and-citizenship-data/database.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται στις αποδόσεις ιθαγένειας το 2016 (και το 2017) οφείλεται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη δεύτερη γενιά μεταναστών (παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα) που ψηφίστηκε το 2015.
«Δυστυχώς, οι πολιτογραφήσεις αλλογενών αλλοδαπών παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς πρόσωπα που κατά μέσο όρο διαμένουν πάνω από 20 χρόνια στην Ελλάδα, περιμένουν μετά την αίτηση πολιτογράφησης 2 έως 6 έτη για την εξέτασή της, διάστημα που εργαζόμαστε ώστε να μειωθεί», σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
Στην αλήθεια του θεσμικού πλαισίου αναφέρεται επίσης η ανακοίνωση του υπουργείου, σημειώνοντας τα εξής:
«1. Τι έγινε
Μέχρι πρόσφατα όσοι είχαν επτά έτη συνεχούς νόμιμης διαμονής στην Ελλάδα και συγκεκριμένες άδειες παραμονής που έδειχναν αυξημένη ένταξη και ακόμη μεγαλύτερη πραγματική παραμονή στη χώρα μπορούσαν να αιτηθούν την πολιτογράφηση τους.
Αυτό που προστέθηκε είναι η δυνατότητα όσων έχουν δώδεκα έτη συνεχούς νόμιμης παραμονής στη χώρα, αλλά δεν διαθέτουν τους συγκεκριμένους τύπους άδειας διαμονής, αλλά άλλους οριστικούς τίτλους διαμονής (π.χ. εξαρτημένης εργασίας, οικογενειακής επανένωσης), να αιτηθούν την πολιτογράφησή τους.
2. Τι εξαγγέλθηκε
α. Η συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και τις διαμορφωμένες δικαιικές αρχές σχετικά τη δυνατότητα απόδοσης ιθαγένειας σε ηλικιωμένους, πρόσωπα με νοητική υστέρηση, βαριά ψυχική νόσο.
Ειδικά για τους άνω των 65 ετών αυτό που κάμπτεται είναι μόνο το τεστ γνώσεων (μέρος του ή όλο) και όχι η επαρκής γνώση της γλώσσας και προφανώς και οι άλλες προϋποθέσεις.
β. Η αναμόρφωση του πλαισίου του τεστ πολιτογράφησης (γνώσεις γεωγραφίας, ιστορίας, πολιτικών θεσμών και πολιτικής πραγματικότητας) με τις περίφημες πλέον 300 ερωτήσεις.
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η ομογενοποίηση, το αδιάβλητο, το μετρήσιμο, αλλά και η επιτάχυνση της διαδικασίας.
Γ. Η καλόπιστη ή κακόπιστη διαστρέβλωση
Με αφορμή και σημερινό δημοσίευμα, παρατηρείται το τελευταίο διάστημα (μετά τη συνέντευξη τύπου της 6ης Μαρτίου) μία αντιστροφή της πραγματικότητας ή προσπάθεια παραποίησης των πραγμάτων.
Αποκορύφωμα το σημερινό δημοσίευμα περί 300 χιλιάδων ιθαγενειών που θα δοθούν: οι συντάκτες μεταλλάσουν το γεγονός ότι τόσα πρόσωπα διαθέτουν άδειες παραμονής που δεν είχαν μέχρι πρόσφατα δικαίωμα πρόσβασης στην ιθαγένεια, με την απόδοση ιθαγένειας σε αυτούς, αφήνοντας μάλιστα να πλανάται η εν μία νυκτί «τακτοποίησή» τους.
Ανάλογης κοπής είναι και το επιχείρημα σχετικά με το ότι οι 300 ερωτήσεις θα οδηγήσουν σε μαζικές «ελληνοποιήσεις».
Ναι θα οδηγήσουν κάπου, στην συμπερίληψη της χώρας μας στις δυτικές δημοκρατίες που χρησιμοποιούν ανάλογα αδιάβλητα, ομογενοποιημένα και λειτουργικά συστήματα δοκιμασιών πολιτογράφησης.
Δυστυχώς στην Ελλάδα, σε αυτά τα ζητήματα, παρατηρείται μία δυσανεξία στα στοιχειώδη και αυτονόητα που συνθέτουν το κράτος δικαίου και τις αρχές των φιλελεύθερων αστικών δημοκρατιών.
Από το 1982-1983 οι γυναίκες αποδίδουν όπως και οι άντρες την ελληνική ιθαγένεια στα τέκνα τους, από το 2010 όσοι αιτούνται την πολιτογράφηση τους δικαιούνται το ελληνικό κράτος να εξετάσει την αίτησή τους και από το 2015 όσοι ζουν νόμιμα για μεγάλο διάστημα, όσοι γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα, δικαιούνται, με τις προϋποθέσεις του νόμου, να αποκτήσουν ιθαγένεια.
Όσοι κακόπιστα διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι, όχι στην κυβέρνηση, αλλά στη χώρα και του πολίτες».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών