Τελευταία Νέα
Πολιτική

Γ. Κεφαλογιάννης: Άμεση προτεραιότητα η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες

Γ. Κεφαλογιάννης: Άμεση προτεραιότητα η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες
"Στην Ελλάδα, έχουμε "χορτάσει" από θεσμικά πλαίσια που δεν εφαρμόζονται. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε αυτήν την πρακτική, δηλώνει ο Γ. Κεφαλογιάννης
«H βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες συνιστά άμεση προτεραιότητα», τονίζει σε συνέντευξή του, στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Όπως αναφέρει «αυτή τη στιγμή σχεδόν τα μισά λεωφορεία του στόλου στην Αθήνα παραμένουν καθηλωμένα στα αμαξοστάσια με συνέπεια να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται και οι δημόσιες συγκοινωνίες χάνουν έσοδα από τη συρρίκνωση του έργου τους».
Ενδεικτικά αναφέρει ότι με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, φέτος, από τα 2.000 οχήματα της ΟΣΥ, εκτελούν δρομολόγια τα 1.065. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, ο ίδιος έχει ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ αναλυτικά στοιχεία για τις ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά, προκειμένου να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις και να αυξηθεί σύντομα η συχνότητα των δρομολογίων.
«Στόχος μας είναι, μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να αυξηθεί η επιχειρησιακή ικανότητα του ΟΣΥ κατά τρόπο εμφανή στους πολίτες», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.  
Ακόμη, για το θέμα των διπλωμάτων οδήγησης, δεδομένου ότι πάνω από 100.000 υποψήφιοιπαραμένουν σε «ομηρία» για μεγάλο διάστημα, ο κ. Κεφαλογιάννης τονίζει  πως «ο άμεσος στόχος μας είναι να ξεμπλοκάρουμε την εξεταστική διαδικασία επαναφέροντας, για ένα μεταβατικό διάστημα, το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο.
Πολύ σύντομα θα καταθέσουμε για αυτό σχετική τροπολογία με την οποία θα ρυθμίσουμε και άλλα ζητήματα».
Μεταξύ άλλων, μιλά για κατάργηση της υποχρεωτικής επανεξέτασης των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών, τη σύσταση Δευτεροβάθμιων Ιατρικών Επιτροπών σε όλη τη χώρα για την υποχρεωτική ιατρική εξέταση κατόχων αδειών οδήγησης που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 80 καθώς και την ιατρική επανεξέταση υποψήφιων οδηγών.
Μάλιστα, υπογραμμίζει ότι ο νόμος του 2018 αποδείχθηκε στην πράξη ανεφάρμοστος και σημειώνει ότι «στην Ελλάδα, έχουμε "χορτάσει" από θεσμικά πλαίσια που δεν εφαρμόζονται.
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε αυτήν την πρακτική».
Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ, αναφέρει ότι χρειάζεται άμεσα ένα σχέδιο διαχείρισης των προβλημάτων που έχουν συσσωρευθεί, εξαιτίας κυρίως των επιλογών της σημερινής διοίκησης, ενώ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο επισημαίνει ότι  «δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως ως εργαλείο και, επίσης, δεν αρκεί από μόνο του για να πατάξει τη λαθρεπιβίβαση.
Θα προωθήσουμε επικουρικές δράσεις για να ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων με τους ελεγκτές των συγκοινωνιακών φορέων και επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα συνδρομής της Αστυνομίας στο πλαίσιο του σχετικού μνημονίου συνεργασίας που υπάρχει με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη».  
Για τις οφειλές προς τον ΟΑΣΑ από το υπουργείο Εργασίας, δηλώνει πως «η εικόνα από τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνει πως υπάρχει ένα ποσό 137 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο Εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και, επιπλέον, μια οφειλή 32 εκατ. ευρώ από το 2018.
Αυτό σημαίνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε μια κοινωνική πολιτική χωρίς να διασφαλίσει τους πόρους για την υλοποίησή της.
Από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της ελεύθερης μετακίνησης ανέργων, το 2015, ποτέ δεν προβλέφθηκε η εγγραφή των σχετικών δαπανών στις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΑ να μην εισπράττει νομίμως διεκδικούμενες οφειλές και να επιβαρύνεται με το πλήρες κόστος άσκησης της σχετικής κοινωνικής πολιτικής.
Θα έλθουμε άμεσα σε συνεννόηση με το συναρμόδιο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό να μην επαναληφθεί».  
Τέλος, επισημαίνει πως «σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε δραστικά τόσο τη διαδικασία ίδρυσης όσο και τη διαδικασία λειτουργίας των υδατοδρομίων», ενώ χαρακτηρίζει ως παράλογο το μέτρο γενικής απαγόρευσης κυκλοφορίας των τετράτροχων μοτοσικλετών έως 125cc, τις αποκαλούμενες «γουρούνες» και τονίζει ότι «θα καταργήσουμε άμεσα αυτήν την καθολική απαγόρευση.
Σε κάθε περίπτωση ο οικείος Δήμος στην περιοχή αρμοδιότητάς του, θα διατηρήσει τη δυνατότητα να θέτει περιορισμούς στην κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης