"Τέσσερα χρόνια η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, ορισμένοι εκ των οποίων είναι ακόμα στη θέση τους, δεν συνάντησε ποτέ τους εργαζόμενους που φώναζαν", ανέφερε ο Ν. Ηλιόπουλος
«Η κυβέρνηση οφείλει απαντήσεις για την τραγωδία των Τεμπών, αλλά εδώ και μέρες κρύβεται», τόνισε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος.
«Ακριβώς επειδή είμαστε μπροστά σε μια μεγάλη τραγωδία στην οποία θρηνήσαμε 57 συμπολίτες μας, πρέπει να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί. Και το πρώτο που έχουμε υποχρέωση να κάνουμε, ειδικά όσοι έχουμε δημόσιο βήμα, είναι να ακούσουμε. Να ακούσουμε αυτούς που προειδοποιούσαν εδώ και καιρό για αυτό που ζήσαμε και αυτοί είναι οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο. Το σωματείο των μηχανοδηγών το 2021 και το 2022 είχε στείλει τρία εξώδικα για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο», σημείωσε μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91.4».
Η κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις
«Πότε είδε ο κ. Καραμανλής τους εργαζόμενους; Ποτέ! Τέσσερα χρόνια η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, ορισμένοι εκ των οποίων είναι ακόμα στη θέση τους, δεν συνάντησε ποτέ τους εργαζόμενους που φώναζαν. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών βέβαια και η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσουν γιατί 10 μέρες πριν το δυστύχημα, ο κ. Καραμανλής φώναζε στη Βουλή ότι είναι ντροπή να θέτουμε θέματα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο. Δεν ήξερε ή έλεγε ψέματα; Δεν ξέρω τι είναι πιο τρομακτικό», υπογράμμισε ο κ. Ηλιόπουλος.
Πρόσθεσε πως «η κυβέρνηση πρέπει να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις. Πώς φτάσαμε στο σταθμό της Λάρισας να έχουμε από 25, μόλις 10 σταθμάρχες; Και ο ένας μάλιστα να είναι ο τραγικός σταθμάρχης που και με παράτυπο τρόπο βρέθηκε εκεί και την κατάλληλη εμπειρία και γνώση δεν είχε. Γιατί σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μετά το 2019; Γιατί το 2020 σταμάτησε να λειτουργεί το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ; Γιατί δε λειτούργησε ποτέ το σύστημα ομαδικής επικοινωνίας, το GSMR, το οποίο είχε μπει το ’19, είχαν γίνει οι δοκιμές και έγινε και εκπαίδευση του προσωπικού; Αν κάτι από αυτά λειτουργούσε, σήμερα θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει το δυστύχημα».
Τόνισε ότι «ο κ. Μητσοτάκης βγήκε την πρώτη μέρα σε τηλεοπτικό διάγγελμα και έδωσε πόρισμα, μιλώντας για “τραγικό ανθρώπινο λάθος”. Κατάλαβαν πολύ γρήγορα ότι αυτή η γραμμή εξοργίζει περισσότερο τον κόσμο και έφτασε την Κυριακή να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία. Μία συγγνώμη βέβαια που για να την πει έφτασε στα χρόνια του Σημίτη. Για να γίνει πολύ γρήγορα η γραμμή “όλοι φταίμε”. Και ξέρουμε πολύ καλά ότι όταν φταίμε όλοι, στην πραγματικότητα δεν φταίει κανείς…».
«Αυτό κάνει τώρα ο κ. Μητσοτάκης. Αυτό κάνουν με το να κρύβουν τον κ. Καραμανλή και τους υφυπουργούς Μεταφορών από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Αυτό κάνουν με το να βάζουν μεταβατικό πρόεδρο στον ΟΣΕ τον άνθρωπο που μέχρι προχθές ήταν τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης για θέματα ασφάλειας του δικτύου. Αυτό είναι πραγματικά αχαρακτήριστο, είναι προσβολή για τους ανθρώπους που έφυγαν», είπε ο κ. Ηλιόπουλος.
«Το άγχος της κυβέρνησης αυτή τη στιγμή είναι μην εκφραστεί πολιτικά ο θυμός του κόσμου, να μην αναλάβει η κυβέρνηση την πολιτική ευθύνη για τις πράξεις και τις επιλογές της», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «το επόμενο διάστημα χρειάζεται να δοθεί μάχη για τη συμμετοχή στις εκλογές».
Ασφάλεια σημαίνει ασφάλεια στις μεταφορές
«Δικιά μας δουλειά είναι να μιλήσουμε συγκεκριμένα και προγραμματικά για την επόμενη μέρα. Μια λέξη-κλειδί σε αυτό είναι η λέξη “ασφάλεια”. Ασφάλεια σημαίνει ασφάλεια στις μεταφορές, σημαίνει πρόσβαση στο δημόσιο νοσοκομείο, σημαίνει προστασία της πρώτης κατοικίας, σημαίνει επιθεώρηση εργασίας που θα λειτουργεί και θα αποτρέπει τα εργατικά ατυχήματα. Ασφάλεια σίγουρα δεν είναι, το πρώτο βράδυ μετά την τραγωδία να βλέπουμε στο σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη νέα παιδιά να αγκαλιάζονται και να κλαίνε και μέσα να υπάρχουν διμοιρίες των ΜΑΤ έτοιμες να επέμβουν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Για την επίθεση κατά Βαρουφάκη
Κάνοντας αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης και ο Δημήτρης Βίτσας τις προηγούμενες μέρες, ο κ. Ηλιόπουλος σημείωσε ότι «μιλάμε για απολύτως καταδικαστέες πρακτικές που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τη Δημοκρατία, ούτε με το διάλογο, ούτε με τη διεκδίκηση μιας καλύτερης κοινωνίας».
«Ειδικότερα για την επίθεση στα Εξάρχεια, προκαλεί πολλά ερωτηματικά το ότι έγινε στην πιο αστυνομοκρατούμενη περιοχή της χώρας. Το συγκεκριμένο σημείο μάλιστα είναι λίγα μέτρα από την πλατεία Εξαρχείων, στην οποία υπάρχουν διαρκώς διμοιρίες ΜΑΤ δίπλα στο εργοτάξιο του μετρό», σχολίασε ο κ. Ηλιόπουλος.
www.bankingnews.gr
«Ακριβώς επειδή είμαστε μπροστά σε μια μεγάλη τραγωδία στην οποία θρηνήσαμε 57 συμπολίτες μας, πρέπει να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί. Και το πρώτο που έχουμε υποχρέωση να κάνουμε, ειδικά όσοι έχουμε δημόσιο βήμα, είναι να ακούσουμε. Να ακούσουμε αυτούς που προειδοποιούσαν εδώ και καιρό για αυτό που ζήσαμε και αυτοί είναι οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο. Το σωματείο των μηχανοδηγών το 2021 και το 2022 είχε στείλει τρία εξώδικα για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο», σημείωσε μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91.4».
Η κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις
«Πότε είδε ο κ. Καραμανλής τους εργαζόμενους; Ποτέ! Τέσσερα χρόνια η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, ορισμένοι εκ των οποίων είναι ακόμα στη θέση τους, δεν συνάντησε ποτέ τους εργαζόμενους που φώναζαν. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών βέβαια και η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσουν γιατί 10 μέρες πριν το δυστύχημα, ο κ. Καραμανλής φώναζε στη Βουλή ότι είναι ντροπή να θέτουμε θέματα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο. Δεν ήξερε ή έλεγε ψέματα; Δεν ξέρω τι είναι πιο τρομακτικό», υπογράμμισε ο κ. Ηλιόπουλος.
Πρόσθεσε πως «η κυβέρνηση πρέπει να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις. Πώς φτάσαμε στο σταθμό της Λάρισας να έχουμε από 25, μόλις 10 σταθμάρχες; Και ο ένας μάλιστα να είναι ο τραγικός σταθμάρχης που και με παράτυπο τρόπο βρέθηκε εκεί και την κατάλληλη εμπειρία και γνώση δεν είχε. Γιατί σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μετά το 2019; Γιατί το 2020 σταμάτησε να λειτουργεί το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ; Γιατί δε λειτούργησε ποτέ το σύστημα ομαδικής επικοινωνίας, το GSMR, το οποίο είχε μπει το ’19, είχαν γίνει οι δοκιμές και έγινε και εκπαίδευση του προσωπικού; Αν κάτι από αυτά λειτουργούσε, σήμερα θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει το δυστύχημα».
Τόνισε ότι «ο κ. Μητσοτάκης βγήκε την πρώτη μέρα σε τηλεοπτικό διάγγελμα και έδωσε πόρισμα, μιλώντας για “τραγικό ανθρώπινο λάθος”. Κατάλαβαν πολύ γρήγορα ότι αυτή η γραμμή εξοργίζει περισσότερο τον κόσμο και έφτασε την Κυριακή να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία. Μία συγγνώμη βέβαια που για να την πει έφτασε στα χρόνια του Σημίτη. Για να γίνει πολύ γρήγορα η γραμμή “όλοι φταίμε”. Και ξέρουμε πολύ καλά ότι όταν φταίμε όλοι, στην πραγματικότητα δεν φταίει κανείς…».
«Αυτό κάνει τώρα ο κ. Μητσοτάκης. Αυτό κάνουν με το να κρύβουν τον κ. Καραμανλή και τους υφυπουργούς Μεταφορών από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Αυτό κάνουν με το να βάζουν μεταβατικό πρόεδρο στον ΟΣΕ τον άνθρωπο που μέχρι προχθές ήταν τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης για θέματα ασφάλειας του δικτύου. Αυτό είναι πραγματικά αχαρακτήριστο, είναι προσβολή για τους ανθρώπους που έφυγαν», είπε ο κ. Ηλιόπουλος.
«Το άγχος της κυβέρνησης αυτή τη στιγμή είναι μην εκφραστεί πολιτικά ο θυμός του κόσμου, να μην αναλάβει η κυβέρνηση την πολιτική ευθύνη για τις πράξεις και τις επιλογές της», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «το επόμενο διάστημα χρειάζεται να δοθεί μάχη για τη συμμετοχή στις εκλογές».
Ασφάλεια σημαίνει ασφάλεια στις μεταφορές
«Δικιά μας δουλειά είναι να μιλήσουμε συγκεκριμένα και προγραμματικά για την επόμενη μέρα. Μια λέξη-κλειδί σε αυτό είναι η λέξη “ασφάλεια”. Ασφάλεια σημαίνει ασφάλεια στις μεταφορές, σημαίνει πρόσβαση στο δημόσιο νοσοκομείο, σημαίνει προστασία της πρώτης κατοικίας, σημαίνει επιθεώρηση εργασίας που θα λειτουργεί και θα αποτρέπει τα εργατικά ατυχήματα. Ασφάλεια σίγουρα δεν είναι, το πρώτο βράδυ μετά την τραγωδία να βλέπουμε στο σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη νέα παιδιά να αγκαλιάζονται και να κλαίνε και μέσα να υπάρχουν διμοιρίες των ΜΑΤ έτοιμες να επέμβουν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Για την επίθεση κατά Βαρουφάκη
Κάνοντας αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης και ο Δημήτρης Βίτσας τις προηγούμενες μέρες, ο κ. Ηλιόπουλος σημείωσε ότι «μιλάμε για απολύτως καταδικαστέες πρακτικές που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τη Δημοκρατία, ούτε με το διάλογο, ούτε με τη διεκδίκηση μιας καλύτερης κοινωνίας».
«Ειδικότερα για την επίθεση στα Εξάρχεια, προκαλεί πολλά ερωτηματικά το ότι έγινε στην πιο αστυνομοκρατούμενη περιοχή της χώρας. Το συγκεκριμένο σημείο μάλιστα είναι λίγα μέτρα από την πλατεία Εξαρχείων, στην οποία υπάρχουν διαρκώς διμοιρίες ΜΑΤ δίπλα στο εργοτάξιο του μετρό», σχολίασε ο κ. Ηλιόπουλος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών