Πολιτική

Η κυβέρνηση σε ρόλο σταθμάρχη βάζει εμπρός το σιδηρόδρομο - Απούσα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

Η κυβέρνηση σε ρόλο σταθμάρχη βάζει εμπρός το σιδηρόδρομο - Απούσα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει βάλει στο περιθώριο την καθόλα αρμόδια για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους Ρ.Α.Σ επειδή η επιλογή της πρόεδρου της έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ
Σχετικά Άρθρα
Σχέδιο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου υλοποιεί η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να λέει ότι η «ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε».
Σε σύσκεψη που έγινε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου συμμετείχαν οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός και ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto, όπως και ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, o Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.

Απούσα η Ρ.Α.Σ από τη σύσκεψη.

Από τη σύσκεψη απουσίαζε η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η οποία με βάση τις Οδηγίες της Ε.Ε και την ελληνική νομοθεσία είναι η Αρχή που μπορεί να βεβαιώσει την ικανότητα του σιδηροδρόμου να ανέβει στις ράγες μετά το θανατηφόρο δυστύχημα των Τεμπών.
Οι λόγοι που έχουν βάλει στο περιθώριο την Ρ.Α.Σ ερμηνεύεται από το γεγονός ότι η επιλογή της πρόεδρου έγινε επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Το BN επανέρχεται στο θέμα των πιστοποιητικών ασφαλείας των Οργανισμών που ενεπλάκησαν στο θλιβερό γεγονός που συγκλόνισε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με τη Ρ.Α.Σ όπως αποκαλύπτουν οι παρακάτω πίνακες αναφέρουν το χρόνο λήξης.
2ose.jpg


Η αναζήτηση των πιστοποιητικών ασφαλείας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε η οποία άλλαξε άνομα και πλέον αναφέρεται ως Hellenic Train, ο επόμενος πίνακας αποκαλύπτει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανανέωσε το πιστοποιητικό ασφαλείας για τις εμπορευματικές μεταφορές μέχρι τον Οκτώβριο του 2023.

3ose.jpg


Την ίδια στιγμή ο ΟΣΕ είχε λάβει το νέο πιστοποιητικό ασφαλείας στις 4 Οκτωβρίου 2021 και η ημερομηνία λήξης είναι στις 3 /10/2025.

Ο νόμος 4632/2019 καταργεί επι της ουσίας τα πιστοποιητικά ασφαλείας

Η τήρηση των κανόνων ασφάλειας για τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση λειτουργίας των αντίστοιχων επιχειρήσεων.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε φέρει προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2019 το νόμο ν.4632/2019 (Α’ 159). Να σημειωθεί ότι η αξιολόγηση της αίτησης για την χορήγηση ανανέωσης έγκρισης ασφάλειας, καθώς, επίσης και των δικαιολογητικών που τη συνοδεύουν αν ολοκληρώνεται από τη Ρ.Α.Σ με νομική βάση το άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798, το άρθρο 64 του νόμου ν.4632/2019 (Α’ 159). Με βάση την προαναφερθείσα αξιολόγηση και τις προβλέψεις του Παραρτήματος ΙΙ παρ. 4.5 της Σύστασης (ΕΕ) 2019/780, η ανανέωση έγκρισης ασφάλειας χορηγήθηκε με την επισήμανση για λήψη μέτρων που απαιτούνται για την επανόρθωση ελλείψεων, η φύση των οποίων δεν παρεμποδίζει τη χορήγηση ανανέωσης έγκρισης ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής.
Η ανανέωση και η έγκριση ασφαλείας μπορεί να χορηγηθεί με την επισήμανση ότι ο ενδιαφερόμενος θα προχωρήσει στην επανόρθωση των ελλείψεων.
Το περιεχόμενο του νομου 4632/2019 ακυρώνει στην πράξη όλο το περιεχόμενο για την ασφάλεια των επιβατών.
Χθες το απόγευμα ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ξεδίπλωσε το πρόγραμμα επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών.
Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.
Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις.
Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.
Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023:

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης