Την τελευταία έκθεση της PISA, που καταδεικνύει την αναποτελεσματικότητα του ελληνικού σχολείου επικαλέστηκε ο κ. Κατρίνης
Έντονη κριτική στις πολιτική της κυβέρνησης στους τομείς της Παιδείας και του Αθλητισμού άσκησε με παρεμβάσεις του κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης.
Απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας τόνισε, ότι η εκπαίδευση αναδεικνύεται στον «μεγάλο ασθενή» της χώρας, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την τελευταία έκθεση της PISA, που καταδεικνύει την αναποτελεσματικότητα του ελληνικού σχολείου, καθώς η χώρα μας συνεχίζει να κατρακυλά στις διεθνείς κατατάξεις, σχετικά με τις βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας μαθητής που αποφοιτά από το ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Σχετικά με τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία, ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε ότι η Ελλάδα, κατά τον πέμπτο χρόνο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, είναι σταθερά στις τελευταίες θέσεις των δημόσιων γενικών δαπανών για τη παιδεία ανάμεσα σε 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπογράμμισε ότι με βάση τα στοιχεία του προϋπολογισμού οι δαπάνες για τη παιδεία ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώνονται στο 2,8% του ΑΕΠ, έναντι 2,9% που ήταν το 2023, ενώ ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 5-5.5%. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα είναι 4η σε ιδιωτικές δαπάνες των νοικοκυριών για την εκπαίδευση με ποσό που υπερβαίνει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Παράλληλα, ανέδειξε το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη επιλέξει Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και επόπτες ποιότητας, αδυνατώντας να εφαρμόσει τον δικό της νόμο 4823, ενώ κάλεσε τον Υπουργό να αποκαταστήσει καθολικά το ολοήμερο σχολείο, να επαναφέρει τις 5 διδακτικές ώρες που αφαίρεσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και να προχωρήσει στην πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας και πληροφορικής στην Γ’ Γυμνασίου, όπως προέβλεπε και σχετικός νόμος των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
Αντί αυτών, όπως ανέφερε, έχουμε αναλυτικά προγράμματα και σχολικά εγχειρίδια που εξυπηρετούν μια παρωχημένη λογική προετοιμασίας υποψηφίων για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποβαθμισμένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και ένα σχολικό περιβάλλον που καλλιεργεί ανασφάλεια, με φαινόμενα βίας ανηλίκων, με εξουθενωμένο και κακοπληρωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο Ηλείος Βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει τους κατάλληλους πόρους για την παιδεία και να προχωρήσει σε έναν ανοιχτό θεσμικό διάλογο με ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει κρυφή ατζέντα με σκοπό την ανακατεύθυνση από τη δημόσια εκπαίδευση στην ιδιωτική, μέσω vouchers σε μαθητές και γονείς.
«Κυβέρνηση θεατής – Επιλογή της η αναποτελεσματικότητα»
Απευθυνόμενος στον Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, ο Μιχάλης Κατρίνης, σχολίασε ότι έχουμε κουραστεί να μετράμε το σκορ ανάμεσα στις περιπτώσεις που ο Πρωθυπουργός εκφράζει τη συγγνώμη του από τη μία και την οργή του από την άλλη, για όλα τα συμβάντα στα οποία αποδεικνύεται η αποτυχία της κυβέρνησης στην πρόληψη και την αποτελεσματικότητα του κράτους, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι η αναποτελεσματικότητα είναι επιλογή της. Μετά από κάθε δολοφονική επίθεση, έχουμε το ίδιο μοτίβο εξαγγελιών που δεν υλοποιούνται και μια κυβέρνηση που παρακολουθεί όλα αυτά σαν θεατής σε αγώνα.
www.bankingnews.gr
Απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας τόνισε, ότι η εκπαίδευση αναδεικνύεται στον «μεγάλο ασθενή» της χώρας, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την τελευταία έκθεση της PISA, που καταδεικνύει την αναποτελεσματικότητα του ελληνικού σχολείου, καθώς η χώρα μας συνεχίζει να κατρακυλά στις διεθνείς κατατάξεις, σχετικά με τις βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας μαθητής που αποφοιτά από το ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Σχετικά με τις δαπάνες για τη δημόσια παιδεία, ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε ότι η Ελλάδα, κατά τον πέμπτο χρόνο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, είναι σταθερά στις τελευταίες θέσεις των δημόσιων γενικών δαπανών για τη παιδεία ανάμεσα σε 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπογράμμισε ότι με βάση τα στοιχεία του προϋπολογισμού οι δαπάνες για τη παιδεία ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώνονται στο 2,8% του ΑΕΠ, έναντι 2,9% που ήταν το 2023, ενώ ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 5-5.5%. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα είναι 4η σε ιδιωτικές δαπάνες των νοικοκυριών για την εκπαίδευση με ποσό που υπερβαίνει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Παράλληλα, ανέδειξε το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη επιλέξει Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και επόπτες ποιότητας, αδυνατώντας να εφαρμόσει τον δικό της νόμο 4823, ενώ κάλεσε τον Υπουργό να αποκαταστήσει καθολικά το ολοήμερο σχολείο, να επαναφέρει τις 5 διδακτικές ώρες που αφαίρεσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και να προχωρήσει στην πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας και πληροφορικής στην Γ’ Γυμνασίου, όπως προέβλεπε και σχετικός νόμος των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
Αντί αυτών, όπως ανέφερε, έχουμε αναλυτικά προγράμματα και σχολικά εγχειρίδια που εξυπηρετούν μια παρωχημένη λογική προετοιμασίας υποψηφίων για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποβαθμισμένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και ένα σχολικό περιβάλλον που καλλιεργεί ανασφάλεια, με φαινόμενα βίας ανηλίκων, με εξουθενωμένο και κακοπληρωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο Ηλείος Βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει τους κατάλληλους πόρους για την παιδεία και να προχωρήσει σε έναν ανοιχτό θεσμικό διάλογο με ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει κρυφή ατζέντα με σκοπό την ανακατεύθυνση από τη δημόσια εκπαίδευση στην ιδιωτική, μέσω vouchers σε μαθητές και γονείς.
«Κυβέρνηση θεατής – Επιλογή της η αναποτελεσματικότητα»
Απευθυνόμενος στον Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, ο Μιχάλης Κατρίνης, σχολίασε ότι έχουμε κουραστεί να μετράμε το σκορ ανάμεσα στις περιπτώσεις που ο Πρωθυπουργός εκφράζει τη συγγνώμη του από τη μία και την οργή του από την άλλη, για όλα τα συμβάντα στα οποία αποδεικνύεται η αποτυχία της κυβέρνησης στην πρόληψη και την αποτελεσματικότητα του κράτους, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι η αναποτελεσματικότητα είναι επιλογή της. Μετά από κάθε δολοφονική επίθεση, έχουμε το ίδιο μοτίβο εξαγγελιών που δεν υλοποιούνται και μια κυβέρνηση που παρακολουθεί όλα αυτά σαν θεατής σε αγώνα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών