Επίμονα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις για το έγκλημα που συγκλόνισε και συγκλονίζει το πανελλήνιο
Έρχονται να προστεθούν στα στοιχεία, που παρουσιάζει στο «Βήμα της Κυριακής» στις 14/4/2024 ο δημοσιογράφος Β. Λαμπρόπουλος δίνοντας συνέχεια στην υπόθεση που συγκλόνισε το πανελλήνιο.
Από το δημοσίευμα προκύπτουν μία σειρά από κρίσιμα κενά και ζητούνται απαντήσεις σε μία σειρά από ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που γεννώνται αναφορικά με την υφαρπαγή από το σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ των μαγνητοφωνημένων συνομιλιών του σταθμάρχη της Λάρισας και του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας.
Ο κ. Τερεζάκης σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξή του επιβεβαίωσε κατ΄αρχήν ότι έγινε η διαρροή και πως τους επίμαχους διαλόγους είχαν λάβει – μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – αμέσως μετά το δυστύχημα και υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «είχε φύγει mail. Είχε ζητηθεί mail στα στελέχη της διοίκησης εκείνη την ημέρα. Γι΄αυτό λέω να εξεταστούν αυτά τα mail. Να ανοιχτούν, λοιπόν τα mail εάν έφυγαν και προς τα πού φύγανε».
Τα επίμονα ερωτήματα
Νομικοί που ασχολούνται με σημαντικές παραμέτρους της τραγωδίας των Τεμπών σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι:
α) Αρχικά ο κ. Τερεζάκης δεν είχε προχωρήσει σε κάποια αναφορά ότι γνώριζε αυτή τη διαδικασία αποστολής e – mail προς τα διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ.
β) Αναρωτιούνται επίσης γιατί δεν το ανέφερε στην κατάθεσή του την 1η Φεβρουαρίου 2024 στην Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή, όπου μίλησε μόνο για παράδοση ψηφιακού αρχείου σε αστυνομικούς αμέσως μετά την τραγωδία.
γ) Επιπλέον δεν δίνεται καμία απάντηση στο ερώτημα αν και ο ίδιος είχε κρατήσει ψηφιακό αντίγραφο με το δεδομένο ότι «στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής παρουσίασε πλήρη απομαγνητοφωνημένα κείμενα από τους εν λόγω διαλόγους των σιδηροδρομικών.
Και τα θολά σημεία δεν τελειώνουν εκεί καθώς:
1. Δεν έχει διευκρινιστεί το πώς «στικάκια» και όχι μόνο email με τους συγκεκριμένους διαλόγους βρέθηκαν στην κατοχή στελεχών του ΟΣΕ, όπως έχουν καταθέσει στο πλαίσιο της έρευνας των δικαστικών λειτουργών στη Λάρισα.
2. . Δεν προσδιορίζεται αν έχει γίνει υφαρπαγή συνομιλιών όχι μόνο από το κεντρικό σύστημα καταγραφής στην οδό Καρόλου αλλά και από το ίδιο σύστημα μαγνητοφώνησης που υπάρχει στη Λάρισα, όπως τουλάχιστον έχουν αναφέρει τοπικοί υπάλληλοι.
Καυτά ερωτήματα
Νέα ερωτήματα ανακύπτουν και για τους εντολείς της μεταφοράς των συρμών αλλά και την πλήρη εκχέρσωση του χώρου της τραγωδίας των Τεμπών.
Μετά τις διαψεύσεις αρμόδιων αξιωματικών της ΕΛΑΣ και της Πυροσβεστικής ότι συμμετείχαν στη σχετική διαδικασία σε αρνητικές αναφορές προχώρησαν και στελέχη της Πολιτικής Προστασίας στα κεντρικά γραφεία αλλά και στη Θεσσαλία.
Παράλληλα νέα ερωτήματα ανακύπτουν από τη δήλωση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι εν λόγω παρεμβάσεις αποφασίστηκαν στο Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) που συνεδρίασε στα Τέμπη τα ξημερώματα του δυστυχήματος και ποτέ ξανά) και ότι οι ενέργειες αυτές έγιναν με βάση σχετικό «πρωτόκολλο».
Όμως από τα πρακτικά του ΣΟΠΠ προκύπτει ότι ουδέποτε το Όργανο αποφάσισε την απομάκρυνση των βαγονιών και την εκχέρσωσή του με αποτέλεσμα να χαθούν στοιχεία που αναζητούνται τώρα.
Σοκ με τα πρωτόκολλα - Θρίλερ με το εμπόρευμα του τρένου
Όσον αφορά τα σχετικά πρωτόκολλα τα οποία θα μπορούσαν να αντιστοιχούν στις εν λόγω παρεμβάσεις είναι δύο:
Πρώτο το Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών, που εστιάζεται στην προστασία του χώρου του δυστυχήματος, στην περισυλλογή των θυμάτων, στην ανάσυρση των σορών.
Αυτό το πρωτόκολλο σε καμία περίπτωση δεν υποδεικνύει μετακινήσεις συντριμμιών, βαγονιών, διαμορφώσεις χώρων ατυχημάτων.
Ένα δεύτερο πρωτόκολλο, που έχει συντάξει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το οποίο πράγματι ζητεί παρεμβάσεις και καθαρισμό στον χώρο του ατυχήματος.
Αν όμως η διαδικασία στα Τέμπη έγινε στη βάση αυτού του πρωτοκόλλου, τότε συνεπάγεται ότι ενδεχομένως το ένα από τα δύο τρένα – και προφανώς η εμπορική αμαξοστοιχία που προερχόταν από τη Θεσσαλονίκη – να μετέφερε «επικίνδυνα εμπορεύματα».
Κάτι που δεν έχει αναφερθεί μέχρι τώρα.
Το «Βήμα», όπως δηλώνει, έχει υποβάλει τα σχετικά ερωτήματα στον κ. Τριαντόπουλο χωρίς καμία αντίδραση εκ μέρους του.
Η Hellenic Train χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς άδεια από το 2019
H Hellenic Train χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παρατύπως από το 2019, αποκάλυψε το βράδυ της Παρασκευής 12/4 ο Αντώνης Ψαρόπουλος, νομικός και πατέρας της εικοσάχρονης Μάρθης που έχασε τη ζωή της το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από τα στοιχεία της ποινικής έρευνας που είναι σε εξέλιξη, έχει προκύψει ότι εδώ και τέσσερα χρόνια, η Hellenic Train, δεν έχει υπογράψει, ως οφείλει από τον νόμο, σύμβαση πρόσβασης και χρήσης του δικτύου.
«H Hellenic Train κινείται στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με βάση νόμο του 2022 ο οποίος επικύρωσε τη συμφωνία παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, από το ελληνικό Δημόσιο στην ίδια και με βάση συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου, η οποία υπογράφεται μεταξύ της σιδηροδρομικής επιχείρησης, δηλαδή της ίδιας και του διαχειριστή του δικτύου, δηλαδή του ΟΣΕ», είπε στο Kontra Channel , ενώ συμπλήρωσε:
«Αυτή η σύμβαση χρήσης του δικτύου, η οποία είναι πολύ σημαντική διότι καθορίζει λεπτομέρειες, αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο συμβαλλόμενων μερών, πρέπει να υπογράφεται κάθε έτος». «Επί τέσσερα χρόνια, δηλαδή από το 2019 οπότε υπογράφηκε η τελευταία σύμβαση, δεν έχει υπογραφεί συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου». «Δεν υπογράφηκε ούτε μετά το δυστύχημα».
Όπως εξήγησε ο κ. Ψαρόπουλος, «η σύμβαση παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Hellenic Train, προβλέπει ρητά ότι αυτή η συμφωνία, υπογράφεται κάθε έτος και πρέπει να κοινοποιείται εντός 30 ημερών στο υπουργείο Μεταφορώ»ν.
«Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Μεταφορών γνώριζε ότι δεν υπάρχει συμφωνία χρήσης του δικτύου». Όπως αποκάλυψε μάλιστα, «ο ΟΣΕ, απέστειλε, τον Νοέμβριο του 2021 εξώδικο προς την Hellenic Train, προκειμένου να υπογράψει τις συμβάσεις χρήσης του δικτύου των ετών 2020 και 2021, δηλώνοντας ότι διαφορετικά θα αναγκαζόταν προς διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των μεταφορών, να πράξει τα νόμιμα».
«Αυτή η εξώδικη δήλωση δεν απαντήθηκε ποτέ. Με άλλα λόγια, από την 1η Ιανουαρίου 2020, χρησιμοποιείται το σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς να είναι σε ισχύ συμφωνία χρήσης του».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών