"O σχεδιασμός της κυβέρνησης τόσο για τα ακαθάριστα οικόπεδα, όσο και για τα μέτρα πυροπροστασίας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή κοντά σε δασικές εκτάσεις, αποδείχτηκε στην πράξη προβληματικός και δύσκολα εφαρμόσιμος, επαναλαμβάνει ο Σ. Κεδίκογλου
Μάλιστα, κάνει λόγο για αποτυχία και υποκρισία της κυβέρνησης, αλλά και την αγωνία της να μεταθέσει στους πολίτες και την Αυτοδιοίκηση τις δικές της ευθύνες για το ενδεχόμενο μιας νέας αποτυχημένης χρονιάς στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, που την οδήγησε να θέσει ασφυκτικές και μη ρεαλιστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών και τη δήλωσή τους σε… ανύπαρκτες πλατφόρμες.
Όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Κεδίκογλου, «όπως εγκαίρως είχε, και στη Βουλή, προειδοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης τόσο για τα ακαθάριστα οικόπεδα, όσο και για τα μέτρα πυροπροστασίας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή κοντά σε δασικές εκτάσεις, αποδείχτηκε στην πράξη προβληματικός και δύσκολα εφαρμόσιμος.
Και αυτό διότι, πρώτον, η Πολιτεία δεν έχει την πλήρη ψηφιακή εικόνα του δασικού χάρτη όλης της χώρας, δεύτερον, οι Δήμοι δηλώνουν αδυναμία να πραγματοποιήσουν τους σχετικούς ελέγχους, λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού, και τρίτον θα έπρεπε να υπάρχει κοινοποίηση-επίδοση εγγράφου, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ότι είναι υπόχρεοι, ειδικά σε αμφισβητούμενες περιοχές και ζώνες».
Προσθέτει ότι «η αγωνία της κυβέρνησης να μεταθέσει στους πολίτες και την Αυτοδιοίκηση τις δικές της ευθύνες για το ενδεχόμενο μιας νέας αποτυχημένης χρονιάς στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, την οδήγησε να θέσει ασφυκτικές και μη ρεαλιστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών και τη δήλωσή τους σε… ανύπαρκτες πλατφόρμες! Συγκεκριμένα, για τη δήλωση του καθαρισμού των οικοπέδων, ο κυβερνητικός παραλογισμός ήταν απροκάλυπτος, αφού η σχετική πλατφόρμα άνοιξε μόλις στις 26 Μαΐου, ενώ η προθεσμία έληγε στις 31 Μαΐου. Συνεπώς, ήταν μονόδρομος η παράταση μέχρι τις 30 Ιουνίου. Αντίστοιχα επιβεβλημένη ήταν και η παράταση, για τις 21 Ιουνίου, της προθεσμίας εφαρμογής των μέτρων πυροπροστασίας των δασικών ακινήτων. Βέβαια, η αντιπυρική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει από την 1η Μαΐου, ενώ δεν προηγήθηκε καμία ουσιαστική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού…».
«Επομένως, επιβεβαιώνεται συνολικά η κριτική των φορέων –της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), του Συνηγόρου του Πολίτη κ.α.– και των πολιτών στο προβληματικό πλαίσιο της πυροπροστασίας που εισήγαγε η σχετική ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3475/2023). Οι περίπλοκες διαδικασίες, οι ανεφάρμοστες προθεσμίες, τα τιμωρητικά πρόστιμα, και κυρίως το δυσθεώρητο κόστος για τις μελέτες των μηχανικών και για τις εργασίες αντικατάστασης που πρέπει να γίνουν σε ορισμένες κατοικίες, έχουν ως αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες με μικρό και μεσαίο εισόδημα να οδηγούνται σε αδιέξοδο!
Τέλος, η αποτυχία και η υποκρισία της κυβέρνησης επιβεβαιώνονται και από τη σχετική έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, στην οποία τονίζεται ότι το κράτος επιτρέπει την εκτός σχεδίου δόμηση, χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό, καθώς και τα μορφώματα οικισμών εντός των δασών (με τις «οικιστικές πυκνώσεις»), ενώ ταυτόχρονα είναι το ίδιο υπεύθυνο για την πρόληψη των πυρκαγιών (με διάνοιξη αντιπυρικών οδών, υπογειοποίηση καλωδίων, καθαρισμό εκτάσεων κ.λπ.). Επομένως, όπως υπογραμμίζει ο Συνήγορος, «το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλίει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς», συμπληρώνει ο κ. Κεδίκογλου.
«Καλούμε την κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να σταματήσει να εκβιάζει τους πολίτες, με το να τους αναθέτει κρατικές αρμοδιότητες και να τους αναγκάζει να βάλουν και πάλι βαθιά το χέρι στην τσέπη!», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών