"Στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχουν υποβληθεί 407 αναφορές, που εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση", τόνισε ο Κ. Πιερρακάκης
«Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κ. Πιερρακάκης, δίνοντας στοιχεία για τα πρώτα αποτελέσματα από τις παρεμβάσεις στα σχολεία και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας.
«Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως «οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν».
Σύμφωνα με τον υπουργό, στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχουν υποβληθεί 407 αναφορές, που εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά.
Ωστόσο, τόνισε πως «ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα», αναγνωρίζοντας τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
«Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από 5 χρόνια πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», είπε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.
Τα πρώτα στοιχεία για αναφορές
Από γονείς έχει υποβληθεί η πλειοψηφία των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο, που είναι μοιρασμένες αριθμητικά στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές, εκ των οποίων οι 359 από γονείς και οι 48 από μαθητές, με το 53% αυτών να αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Από τις 407 αναφορές, το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying, το 48% κοινωνικό bullying, το 56% σωματικό bullying και το 18% ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
Από τις 359 αναφορές από γονείς, οι 134 είναι υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, ενώ οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης και για 13 θα ξεκινήσει άμεσα η διαχείρισή τους και στη συνέχεια, για τις υπόλοιπες 61.
Αναφορικά με τις 48 αναφορές από μαθητές, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται κλειστές, μία είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης, σε 4 θα ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.
Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου). Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.
Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
* Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
* Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
* Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η 4μελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.
www.bankingnews.gr
«Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως «οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν».
Σύμφωνα με τον υπουργό, στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχουν υποβληθεί 407 αναφορές, που εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά.
Ωστόσο, τόνισε πως «ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα», αναγνωρίζοντας τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
«Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από 5 χρόνια πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», είπε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.
Τα πρώτα στοιχεία για αναφορές
Από γονείς έχει υποβληθεί η πλειοψηφία των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο, που είναι μοιρασμένες αριθμητικά στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές, εκ των οποίων οι 359 από γονείς και οι 48 από μαθητές, με το 53% αυτών να αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Από τις 407 αναφορές, το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying, το 48% κοινωνικό bullying, το 56% σωματικό bullying και το 18% ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
Από τις 359 αναφορές από γονείς, οι 134 είναι υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, ενώ οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης και για 13 θα ξεκινήσει άμεσα η διαχείρισή τους και στη συνέχεια, για τις υπόλοιπες 61.
Αναφορικά με τις 48 αναφορές από μαθητές, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται κλειστές, μία είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης, σε 4 θα ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.
Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου). Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.
Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
* Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
* Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
* Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η 4μελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών