"Δεν… είχαν ευθύνη οι υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το ακούσαμε και αυτό", σχολίασε ο Δ. Μάντζος
Για σκάνδαλο κακοδιαχείρισης του ΟΠΕΚΕΠΕ που φέρει την υπογραφή της Νέας Δημοκρατίας έκανε λόγο ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος.
Ο κ. Μάντζος μιλώντας στο OPEN ανέφερε ότι «τόσοι Υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έξι διαφορετικές διοικήσεις ΟΠΕΚΕΠΕ, ένα βαθύ σκάνδαλο γαλάζιας διαφθοράς που είναι καθρέφτης μιας Κυβέρνησης η οποία δεν κατάφερε, όχι μόνο να εγγυηθεί ότι η Κοινή Αγροτική Πολιτική θα εφαρμόζεται σωστά, αλλά και σύννομα. Με αποτέλεσμα οι αγρότες που πραγματικά παράγουν στον τόπο τους και στηρίζουν δημογραφικά τη χώρα και την οικονομία μας να μην έχουν τη ενίσχυση που δικαιούνται και να την έχουν κάποιοι που εξαπάτησαν. Με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε τον Ευρωπαίο Εισαγγελέα να κυνηγά στους διαδρόμους τις διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ και να κινδυνεύουμε με 283 εκατ. ευρώ πρόστιμο στην Ελλάδα και με απώλεια χρημάτων για τους Έλληνες αγρότες».
Υπενθύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης «έχουν θέσει το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ εγκαίρως εδώ και πάρα πολλούς μήνες στη δημόσια συζήτηση. Οι απαντήσεις από τη Νέα Δημοκρατία ήταν ο ευτελισμός της συζήτησης».
Παρέθεσε, μάλιστα, ανάρτηση του πρώην Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρη Αυγενάκη, στις 10 Μαΐου 2024, όπου «μιλούσε για περίεργη εμμονή του Ν. Ανδρουλάκη για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, παραινούσε τον κ. Ανδρουλάκη για την προστασία του, αντί να έχει μια στείρα αντιπολιτευτική άποψη για τις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ, να ρωτήσει τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους για την ποιότητα των πληρωμών, ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν φορούσε τη φανέλα της Εθνικής και ότι όλα αυτά πλήττουν την κυβέρνηση με εφεύρεση σκανδάλων από το ΠΑΣΟΚ. Εγώ ρωτώ, πού είναι ο κ. Αυγενάκης σήμερα να μας μιλήσει για την εξυγίανση, ενώ κλείνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ;».
Για Προανακριτική Καραμανλή
Σχετικά με την κατάθεση πρότασης για Προανακριτική Επιτροπή για πλημμέλημα από τη Νέα Δημοκρατία, ο κ. Μάντζος το χαρακτήρισε «μία υποκριτική υπεκφυγή σε πολιτικό και νομικό επίπεδο».
Εξήγησε ότι «σε πολιτικό επίπεδο, είναι αποτέλεσμα μίας διαπραγμάτευσης εσωκομματικού συσχετισμού. Σε νομικό επίπεδο, υπάρχει μία εγγενής αντίφαση. Ενώ μέχρι και σήμερα η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι ο κ. Καραμανλής και οι υφυπουργοί του δεν είχαν πραγματική ευθύνη και αρμοδιότητα να επέμβουν στη γραμμή, την ίδια ώρα τον ελέγχουν για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος. Αν δεν είχε καθήκον ο κ. Καραμανλής, όπως λένε, για ποια παράβαση καθήκοντος τον ελέγχουν; Αυτή η αντίφαση υποδηλώνει και την υποκρισία του αιτήματος. Η ΝΔ, εφευρίσκει ένα αδίκημα πλημμεληματικού χαρακτήρα απλώς και μόνο για να μη της πει η κοινωνία ότι τον αθωώνει. Θα ήταν πιο ειλικρινές η Νέα Δημοκρατία να πει "τον θεωρώ αθώο, τον απαλλάσσω, δεν θέλω να υπάρξει διερεύνηση, θα τον χειροκροτήσω ξανά"».
Ο κ. Μάντζος υπογράμμισε την ανάγκη η Βουλή να διερευνήσει εις βάθος την υπόθεση και «να μην επιλέξει η Ολομέλεια κατηγορίες κατά το συμφέρον της πλειοψηφίας. Το αίτημά μας για ενδεχόμενο κακούργημα διατάραξης συγκοινωνιών είναι δεμένο πάνω στη δικογραφία και πρέπει να διερευνηθεί από την προανακριτική επιτροπή. Δεν μπορούμε να αφαιρούμε από τη διαδικασία του άρθρου 86 διατυπώσεις και προδικαστικά στάδια. Αν συμβεί αυτό, θα αποτελεί ακόμα ένα πλήγμα στην αξιοπιστία του πολιτεύματος και του Κοινοβουλίου».
Σχολιάζοντας αναφορά του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Οικονόμου, νωρίτερα στο πάνελ ότι εμπιστεύεται τη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ διερωτήθηκε: «εφόσον εμπιστεύονται τη Βουλή, γιατί την δεν αφήνουν να διερευνήσει όλες τις κατηγορίες και στη συνέχεια να δώσει στη Δικαιοσύνη έναν πλήρη φάκελο με αιτιολογημένο πόρισμα, αφού έχει γίνει εξέταση μαρτύρων, προσκόμιση εγγράφων και σοβαρή διερεύνηση, όχι fast–track α λα Τριαντόπουλος;».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «για εμάς υπάρχει κακουργηματική διατάραξη συγκοινωνιών γιατί αποδεικνύεται ότι κάποιοι στην κορυφή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών γνώριζαν μετά από πολυάριθμες και έγκαιρες ειδοποιήσεις και προειδοποιήσεις ότι υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος στη γραμμή, δεν έκαναν τίποτε να τον προλάβουν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 57 συμπολίτες μας».
Επανέλαβε, παράλληλα, ότι, όπως τόνισε και ο Νίκος Ανδρουλάκης, το αίτημα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής «δεν καταστρώθηκε στον αέρα, αλλά στηρίχθηκε στα ΦΕΚ και σε αποφάσεις του Πρωθυπουργού και των Υπουργών για τις αρμοδιότητες. Δεν μπορούμε να υποστηρίζουμε το 2025 ότι υπάρχει ένα ευρωπαϊκό κράτος με σιδηροδρόμους στους οποίους οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν καμία δυνατότητα και ευθύνη παρέμβασης στη γραμμή. Δεν… είχαν ευθύνη οι υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το ακούσαμε και αυτό. Δεν… είχαν ευθύνη οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών για τα τρένα. Τελικά, τι είναι οι υπουργοί στην Ελλάδα; Κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι περιφέρονται στη χώρα, κόβουν κορδέλες, πηγαίνουν στα κανάλια και δεν έχουν καμία ευθύνη για τις υπογραφές τους πουθενά; Ο κ. Κυρανάκης που σήμερα κάνει εξαγγελίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει αρμοδιότητα να τις κάνει ή όχι; Γιατί έτσι όπως μας τα λένε, ο Υπουργός Μεταφορών απλώς εύχεται. Είναι το γνωστό μοντέλο του ανεύθυνου υπουργού».
www.bankingnews.gr
Ο κ. Μάντζος μιλώντας στο OPEN ανέφερε ότι «τόσοι Υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έξι διαφορετικές διοικήσεις ΟΠΕΚΕΠΕ, ένα βαθύ σκάνδαλο γαλάζιας διαφθοράς που είναι καθρέφτης μιας Κυβέρνησης η οποία δεν κατάφερε, όχι μόνο να εγγυηθεί ότι η Κοινή Αγροτική Πολιτική θα εφαρμόζεται σωστά, αλλά και σύννομα. Με αποτέλεσμα οι αγρότες που πραγματικά παράγουν στον τόπο τους και στηρίζουν δημογραφικά τη χώρα και την οικονομία μας να μην έχουν τη ενίσχυση που δικαιούνται και να την έχουν κάποιοι που εξαπάτησαν. Με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε τον Ευρωπαίο Εισαγγελέα να κυνηγά στους διαδρόμους τις διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ και να κινδυνεύουμε με 283 εκατ. ευρώ πρόστιμο στην Ελλάδα και με απώλεια χρημάτων για τους Έλληνες αγρότες».
Υπενθύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης «έχουν θέσει το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ εγκαίρως εδώ και πάρα πολλούς μήνες στη δημόσια συζήτηση. Οι απαντήσεις από τη Νέα Δημοκρατία ήταν ο ευτελισμός της συζήτησης».
Παρέθεσε, μάλιστα, ανάρτηση του πρώην Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρη Αυγενάκη, στις 10 Μαΐου 2024, όπου «μιλούσε για περίεργη εμμονή του Ν. Ανδρουλάκη για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, παραινούσε τον κ. Ανδρουλάκη για την προστασία του, αντί να έχει μια στείρα αντιπολιτευτική άποψη για τις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ, να ρωτήσει τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους για την ποιότητα των πληρωμών, ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν φορούσε τη φανέλα της Εθνικής και ότι όλα αυτά πλήττουν την κυβέρνηση με εφεύρεση σκανδάλων από το ΠΑΣΟΚ. Εγώ ρωτώ, πού είναι ο κ. Αυγενάκης σήμερα να μας μιλήσει για την εξυγίανση, ενώ κλείνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ;».
Για Προανακριτική Καραμανλή
Σχετικά με την κατάθεση πρότασης για Προανακριτική Επιτροπή για πλημμέλημα από τη Νέα Δημοκρατία, ο κ. Μάντζος το χαρακτήρισε «μία υποκριτική υπεκφυγή σε πολιτικό και νομικό επίπεδο».
Εξήγησε ότι «σε πολιτικό επίπεδο, είναι αποτέλεσμα μίας διαπραγμάτευσης εσωκομματικού συσχετισμού. Σε νομικό επίπεδο, υπάρχει μία εγγενής αντίφαση. Ενώ μέχρι και σήμερα η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι ο κ. Καραμανλής και οι υφυπουργοί του δεν είχαν πραγματική ευθύνη και αρμοδιότητα να επέμβουν στη γραμμή, την ίδια ώρα τον ελέγχουν για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος. Αν δεν είχε καθήκον ο κ. Καραμανλής, όπως λένε, για ποια παράβαση καθήκοντος τον ελέγχουν; Αυτή η αντίφαση υποδηλώνει και την υποκρισία του αιτήματος. Η ΝΔ, εφευρίσκει ένα αδίκημα πλημμεληματικού χαρακτήρα απλώς και μόνο για να μη της πει η κοινωνία ότι τον αθωώνει. Θα ήταν πιο ειλικρινές η Νέα Δημοκρατία να πει "τον θεωρώ αθώο, τον απαλλάσσω, δεν θέλω να υπάρξει διερεύνηση, θα τον χειροκροτήσω ξανά"».
Ο κ. Μάντζος υπογράμμισε την ανάγκη η Βουλή να διερευνήσει εις βάθος την υπόθεση και «να μην επιλέξει η Ολομέλεια κατηγορίες κατά το συμφέρον της πλειοψηφίας. Το αίτημά μας για ενδεχόμενο κακούργημα διατάραξης συγκοινωνιών είναι δεμένο πάνω στη δικογραφία και πρέπει να διερευνηθεί από την προανακριτική επιτροπή. Δεν μπορούμε να αφαιρούμε από τη διαδικασία του άρθρου 86 διατυπώσεις και προδικαστικά στάδια. Αν συμβεί αυτό, θα αποτελεί ακόμα ένα πλήγμα στην αξιοπιστία του πολιτεύματος και του Κοινοβουλίου».
Σχολιάζοντας αναφορά του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Οικονόμου, νωρίτερα στο πάνελ ότι εμπιστεύεται τη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ διερωτήθηκε: «εφόσον εμπιστεύονται τη Βουλή, γιατί την δεν αφήνουν να διερευνήσει όλες τις κατηγορίες και στη συνέχεια να δώσει στη Δικαιοσύνη έναν πλήρη φάκελο με αιτιολογημένο πόρισμα, αφού έχει γίνει εξέταση μαρτύρων, προσκόμιση εγγράφων και σοβαρή διερεύνηση, όχι fast–track α λα Τριαντόπουλος;».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «για εμάς υπάρχει κακουργηματική διατάραξη συγκοινωνιών γιατί αποδεικνύεται ότι κάποιοι στην κορυφή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών γνώριζαν μετά από πολυάριθμες και έγκαιρες ειδοποιήσεις και προειδοποιήσεις ότι υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος στη γραμμή, δεν έκαναν τίποτε να τον προλάβουν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 57 συμπολίτες μας».
Επανέλαβε, παράλληλα, ότι, όπως τόνισε και ο Νίκος Ανδρουλάκης, το αίτημα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής «δεν καταστρώθηκε στον αέρα, αλλά στηρίχθηκε στα ΦΕΚ και σε αποφάσεις του Πρωθυπουργού και των Υπουργών για τις αρμοδιότητες. Δεν μπορούμε να υποστηρίζουμε το 2025 ότι υπάρχει ένα ευρωπαϊκό κράτος με σιδηροδρόμους στους οποίους οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν καμία δυνατότητα και ευθύνη παρέμβασης στη γραμμή. Δεν… είχαν ευθύνη οι υπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το ακούσαμε και αυτό. Δεν… είχαν ευθύνη οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών για τα τρένα. Τελικά, τι είναι οι υπουργοί στην Ελλάδα; Κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι περιφέρονται στη χώρα, κόβουν κορδέλες, πηγαίνουν στα κανάλια και δεν έχουν καμία ευθύνη για τις υπογραφές τους πουθενά; Ο κ. Κυρανάκης που σήμερα κάνει εξαγγελίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει αρμοδιότητα να τις κάνει ή όχι; Γιατί έτσι όπως μας τα λένε, ο Υπουργός Μεταφορών απλώς εύχεται. Είναι το γνωστό μοντέλο του ανεύθυνου υπουργού».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών