γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
Πως η Ελλάδα θα ξεπεράσει τα προβλήματα, την νομοθεσία και τα ζητήματα ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων;
Η φάση διάσωσης της ελληνικής οικονομίας έχει δύο στάδια.
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την συμφωνία Ελλάδος πιστωτών ώστε κατακόρυφα να μειωθεί ο κίνδυνος στάσης πληρωμών, χρεοκοπίας και Grexit και εν συνεχεία μέσω της χρηματοδότησης και της άσκησης της οικονομικής πολιτικής η οικονομία να αρχίζει πάλι να κινείται ξεφεύγοντας από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης.
Το δεύτερο στάδιο και ισοδύναμης αξίας με την διάσωση της Ελλάδος είναι η διάσωση των τραπεζών που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της εθνικής οικονομίας.....
Για να ισορροπήσει η οικονομία στην αέναη ζυγαριά εξέλιξης θα πρέπει να υπάρχουν υγιείς οικονομικοί δείκτες και υγιείς τράπεζες.
Η κοινωνία είναι στο κέντρο όταν υπάρχει ισορροπία στην ζυγαριά η κοινωνία ευημερεί, όταν υπάρχει ανισορροπία όταν η ζυγαριά γέρνει προς την μια ή άλλη πλευρά δημιουργούνται στρεβλώσεις πάσης φύσεως που επιδρούν στην κοινωνία καίρια.
Το πρώτο στάδιο πλησιάζει προς την επίλυση του.
Η ελληνική κυβέρνηση με τον ένα ή άλλο τρόπο μέσα στις επόμενες 2 με 2,5 εβδομάδες θα συμφωνήσει με την ΕΕ.
Θα είναι μια συμφωνία όπου η Ελλάδα θα λάβει μέτρα και μεταρρυθμίσεις, θα προσπαθήσει να παρουσιάσει ισοδύναμα μέτρα (μάλλον 22) για να αντισταθμίσει την απαίτηση της ΕΕ για μείωση κύριων και επικουρικών συντάξεων και ταυτόχρονα η Ελλάδα θα χρηματοδοτηθεί.
Αρχικά με τα 3 με 3,5 δισεκ. από τα έντοκα που θα αυξηθούν από τα 14,9 στα 18 με 18,5 δισεκ. και ακολούθως από την αξιοποίηση των 7,2 δισεκ. της δεύτερης δανειακής σύμβασης.
Στην αμέσως επόμενη φάση θα υπάρξει νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης που στόχος είναι το νέο δάνειο να είναι όσο το δυνατό μικρότερο, έχει προταθεί για να μειωθεί το νέο τρίτο δάνειο, να αυξηθεί το πρόγραμμα Juncker προς την Ελλάδα από τα 2 στα 10 ή 15 δισεκ. ευρώ και άλλα.
ΔΝΤ, ΕΚΤ και ΕΕ και βεβαίως η Ελλάδα θα συμφωνήσουν, θα είναι μια συμφωνία που θα οδηγήσει στην σταθεροποίηση την οικονομία.
Όμως αυτό το στάδιο της σταθεροποίησης της οικονομίας δεν είναι επαρκές για να δημιουργήσει σκηνικό αυτοτροφοδοτούμενης αισιοδοξίας και βελτίωσης του οικονομικού κλίματος.
Χρειάζονται κυρίως υγιείς τράπεζες οι οποίες χωρίς ακραία βαρίδια και έχοντας επαρκή ρευστότητα θα στηρίξουν την οικονομία.
Το να μιλούμε αυτή την περίοδο ότι οι τράπεζες θα στηρίξουν την ελληνική οικονομία είναι σαν να λέμε ότι τα φορολογικά έσοδα της Ελλάδος θα τα στηρίξουν οι Ρομά.
Οι τράπεζες θέλουν αλλά αντικειμενικά δεν μπορούν να στηρίξουν την οικονομία.
Έχουν ζητήματα κεφαλαίων, σοβαρά ζητήματα ρευστότητας, δεν μπορεί ένα σύστημα να εξαρτάται από την ΕΚΤ να έχει δανειστεί 117 δισεκ. και να μιλάμε για χρηματοδότηση της οικονομίας, κυρίως όμως οι τράπεζες πρέπει να απαλλαγούν από ένα τεράστιο βάρος.
Οι τράπεζες προσπαθούν να αναδυθούν αλλά με 100 τόνους (δισεκ) ευρώ NPLs προβληματικά δάνεια θα συνεχίσουν να παραμένουν μόνιμα εγκλωβισμένες στον βυθό.
Προφανώς και οι τράπεζες θέλουν να αναδυθούν στην επιφάνεια δηλαδή να στηρίξουν την οικονομία αλλά το βάρος αυτό τις κρατά καθηλωμένες στον βυθό.
Τι μπορεί να γίνει και να λυθεί το πρόβλημα των προβληματικών δανείων (NPLs);
Στο τραπεζικό σύστημα υπάρχουν 100 δισεκ. προβληματικά δάνεια ενώ τα υγιή είναι μόλις 114 δισεκ. σε μια αγορά δανείων 214 δισεκ.
Αυτό λέγεται καταστροφή.
Οι τράπεζες επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν τα προβληματικά δάνεια και τα κόκκινα δάνεια μέσω της δημιουργίας διευθύνσεων διαχείρισης προβληματικών δανείων.
Δουλειά γίνεται αλλά είναι αργή και θα φέρει αποτελέσματα σε πολύ βάθος χρόνου.
Από την άλλη έχει εξεταστεί η ιδέα της Bad bank δηλαδή να δημιουργηθεί μια κακή τράπεζα όπου θα αποκτήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του βάρους αυτού, θα ελαφρώσει καίρια τις ελληνικές τράπεζες.
Όμως η Bad bank με την μορφή μιας κλασσικής κακής τράπεζας ή μιας NAMA τύπου Ιρλανδίας προσκρούει στην DGCom στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Η ντιρεκτίβα 4029 του Αυγούστου του 2013 για το bail in και βεβαίως τα μείζονα ζητήματα state aid δηλαδή κρατικών ενισχύσεων αμέσως θα απορρίψουν τις ιδέες για bad bank.
Η ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμούμ η DGCom, θα απορρίψει την ιδέα της bad bank.
H Ιταλία εξέτασε θέμα bad bank για να αντιμετωπίσει τα NPLs που φθάνουν στο 9,6% του συνόλου των δανείων των ιταλικών τραπεζών και η πρόταση απορρίφθηκε από την DGCom και ορθά.
Στην Ελλάδα τα πραγματικά NPLs δεν είναι 34% αλλά 46% του συνόλου των δανείων.
Πως η Ελλάδα θα ξεπεράσει τα προβλήματα, την νομοθεσία και τα ζητήματα ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων;
Μια πρόταση που η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει
Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει δεν είναι να υποβληθεί αίτημα σύστασης bad bank.
Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι η κυβέρνηση να συγχωνεύσει τις υφιστάμενες bad bank ΑΤΕ bank, Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, Proton bank, Συνεταιριστικών σε μια υπό την ομπρέλα της Bad Bank ATE που ας την ονομάσει New Bad bank.
Ήδη η Bad bank ΑΤΕ με 100 εργαζομένους διαχειρίζεται assets 8,5 δισεκ. και μέχρι τώρα έχει έσοδα 750 εκατ και κέρδη που επιστράφηκαν στο ΤΧΣ 338 εκατ ευρώ.
Το πρώτο βήμα και το πιο ουσιαστικό είναι όχι να δημιουργηθεί μια νέα bad bank αλλά να συγχωνευτούν οι υφιστάμενες bad bank.
Το επόμενο βήμα είναι και το πιο ρηξικέλευθο.
Με τον παραδοσιακό τρόπο σκέψης μια ιδέα που είχε εξεταστεί ήταν το ΤΧΣ που είχε τότε 11,4 δισεκ. να δημιουργήσει μια bad bank και να την χρηματοδοτήσει με π.χ. 8 δισεκ.
Εν συνεχεία αυτή η bad bank με τα 8 δισεκ. θα πήγαινε στις τράπεζες και θα τους αγόραζε με discount 70-72% τα προβληματικά δάνεια.
Π.χ. με 8 δισεκ. θα μπορούσε να αγοράσει προβληματικά δάνεια 27-28 δισεκ. ευρώ
Όμως η bad bank θα κατέβαλλε 8 δισεκ. στις συστημικές τράπεζες που αυτό σημαίνει κρατική ενίσχυση άρα το όλο σχέδιο θα ακυρωνόταν από την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Τι θα μπορούσε να συμβεί;
Μια λύση που θα επέτρεπε να ξεπεραστεί το εμπόδιο της DGCom της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού θα ήταν η εξής.
Βήμα Πρώτο
Μέσω της συγχώνευσης των bad bank δημιουργείται μια μεγαλύτερη bad bank με assets 14-15 δισεκ.
Δεν δημιουργείται νέα bad bank αλλά συγχωνεύονται υφιστάμενες ΑΤΕ, ΤΤ κ.α.
Βήμα Δεύτερο
Η νέα bad bank θα ζητούσε από τον ESM και τους ιδιώτες να συμμετάσχουν σε αύξηση κεφαλαίου να εισφέρουν κεφάλαια.
Οι ιδιώτες θα είναι κατά βάση distress funds, funds που αγοράζουν προβληματικά δάνεια.
H Ελλάδα λοιπόν θα μπορούσε να προσελκύσει ξανά ξένα κεφάλαια, κυρίως αμερικανικά που θα επένδυαν στα προβληματικά δάνεια των ελληνικών τραπεζών.
Μέχρι τώρα δεν υφίσταται θέμα κρατικής ενίσχυσης γιατί η Bad bank ανήκει στο κράτος.
Βήμα Τρίτο
Η bad bank θα ζητούσε οι τράπεζες να εισφέρουν μέρος των προβληματικών τους δανείων π.χ. το 30% των NPLs της κάθε τράπεζας π.χ. ας υποθέσουμε ότι είναι 30 δισεκ.
Οι τράπεζες θα εισέφεραν 30 δισεκ. προσέξτε θα εισέφεραν δεν θα πουλούσαν 30 δισεκ. και έναντι των 30 δισεκ. οι τράπεζες θα αποκτούσαν μετοχές ή ομόλογα της bad bank.
Η Bad bank θα είχε μετόχους το ΤΧΣ και τους ιδιώτες και θα αποκτούσε μετόχους και τις τράπεζες.
Με τον τρόπο αυτό ξεπερνιέται το εμπόδιο της κρατικής βοήθειας.
Βήμα Τέταρτο
Η bad bank θα οργανωθεί ακόμη περισσότερο, υπάρχει ήδη μια καλή μαγιά στελεχών, θα μπορούσε να προσλάβει δεκάδες στελέχη, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας π.χ. 500 νέες θέσεις εργασίας που θα προέβαιναν σε κινήσεις αξιολόγησης των προβληματικών δανείων.
Μέσα από την διαδικασία αξιοποίησης θα προέκυπταν κέρδη όπως τα 338 εκατ της bad bank ATE.
Τα κέρδη από την αξιοποίηση αυτή θα επέστρεφε ως μέρισμα στους μετόχους ΤΧΣ, funds και τράπεζες.
Θα δημιουργείτο μια μεγάλη πηγή εσόδων σημαντικότατων για το ελληνικό κράτος και τις τράπεζες.
Με βάση μελέτες σε περιόδους έντονης οικονομικής ανάπτυξης, μπορούν να ανακτηθούν από τις προβλέψεις και τα προβληματικά δάνεια από 20% έως 30% δηλαδή στα 10 δισεκ. προβληματικά δάνεια θα μπορούσαν να ανακτηθούν 2 με 3 δισεκ.
Ταυτόχρονα οι τράπεζες θα λάμβαναν μέτρα και για τα NPLs που θα κρατούσαν στο ενεργητικό τους άρα θα κέρδιζαν.
Στο μέλλον οι τράπεζες δεν θα βγάζουν κέρδη από τα νέα δάνεια που θα χορηγούν αλλά από τα παλαιά προβληματικά δάνεια που θα εξυγιαίνουν και από τα έσοδα που θα προκύπτουν από την ανάκτηση προβλέψεων ή ανάκτηση κεφαλαίων από την αξιοποίηση προβληματικών δανείων.
Στο μέλλον τα κέρδη θα βγουν από τα προβληματικά δάνεια των τραπεζών.
Στο μέλλον οι παρελθούσες ζημίες θα είναι…η κερδοφορία του μέλλοντος για τις τράπεζες και το ελληνικό κράτος.
Επίσης είναι ένας άριστος τρόπος να προσελκύσει το ελληνικό δημόσιο ξένα κεφάλαια πουλώντας ένα story που φαινομενικά είναι προβληματικό (προβληματικά δάνεια) αλλά είναι συνάμα και δυνητικά κερδοφόρο.
Επίσης με αυτό τον τρόπο στην Bad bank ρόλο θα έχει και το κράτος, θα λαμβάνει έσοδα....και οι αριστεροί θα είναι χαρούμενοι γιατί θα ελέγχουν τις υγιείς τράπεζες....
www.bankingnews.gr
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την συμφωνία Ελλάδος πιστωτών ώστε κατακόρυφα να μειωθεί ο κίνδυνος στάσης πληρωμών, χρεοκοπίας και Grexit και εν συνεχεία μέσω της χρηματοδότησης και της άσκησης της οικονομικής πολιτικής η οικονομία να αρχίζει πάλι να κινείται ξεφεύγοντας από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης.
Το δεύτερο στάδιο και ισοδύναμης αξίας με την διάσωση της Ελλάδος είναι η διάσωση των τραπεζών που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της εθνικής οικονομίας.....
Για να ισορροπήσει η οικονομία στην αέναη ζυγαριά εξέλιξης θα πρέπει να υπάρχουν υγιείς οικονομικοί δείκτες και υγιείς τράπεζες.
Η κοινωνία είναι στο κέντρο όταν υπάρχει ισορροπία στην ζυγαριά η κοινωνία ευημερεί, όταν υπάρχει ανισορροπία όταν η ζυγαριά γέρνει προς την μια ή άλλη πλευρά δημιουργούνται στρεβλώσεις πάσης φύσεως που επιδρούν στην κοινωνία καίρια.
Το πρώτο στάδιο πλησιάζει προς την επίλυση του.
Η ελληνική κυβέρνηση με τον ένα ή άλλο τρόπο μέσα στις επόμενες 2 με 2,5 εβδομάδες θα συμφωνήσει με την ΕΕ.
Θα είναι μια συμφωνία όπου η Ελλάδα θα λάβει μέτρα και μεταρρυθμίσεις, θα προσπαθήσει να παρουσιάσει ισοδύναμα μέτρα (μάλλον 22) για να αντισταθμίσει την απαίτηση της ΕΕ για μείωση κύριων και επικουρικών συντάξεων και ταυτόχρονα η Ελλάδα θα χρηματοδοτηθεί.
Αρχικά με τα 3 με 3,5 δισεκ. από τα έντοκα που θα αυξηθούν από τα 14,9 στα 18 με 18,5 δισεκ. και ακολούθως από την αξιοποίηση των 7,2 δισεκ. της δεύτερης δανειακής σύμβασης.
Στην αμέσως επόμενη φάση θα υπάρξει νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης που στόχος είναι το νέο δάνειο να είναι όσο το δυνατό μικρότερο, έχει προταθεί για να μειωθεί το νέο τρίτο δάνειο, να αυξηθεί το πρόγραμμα Juncker προς την Ελλάδα από τα 2 στα 10 ή 15 δισεκ. ευρώ και άλλα.
ΔΝΤ, ΕΚΤ και ΕΕ και βεβαίως η Ελλάδα θα συμφωνήσουν, θα είναι μια συμφωνία που θα οδηγήσει στην σταθεροποίηση την οικονομία.
Όμως αυτό το στάδιο της σταθεροποίησης της οικονομίας δεν είναι επαρκές για να δημιουργήσει σκηνικό αυτοτροφοδοτούμενης αισιοδοξίας και βελτίωσης του οικονομικού κλίματος.
Χρειάζονται κυρίως υγιείς τράπεζες οι οποίες χωρίς ακραία βαρίδια και έχοντας επαρκή ρευστότητα θα στηρίξουν την οικονομία.
Το να μιλούμε αυτή την περίοδο ότι οι τράπεζες θα στηρίξουν την ελληνική οικονομία είναι σαν να λέμε ότι τα φορολογικά έσοδα της Ελλάδος θα τα στηρίξουν οι Ρομά.
Οι τράπεζες θέλουν αλλά αντικειμενικά δεν μπορούν να στηρίξουν την οικονομία.
Έχουν ζητήματα κεφαλαίων, σοβαρά ζητήματα ρευστότητας, δεν μπορεί ένα σύστημα να εξαρτάται από την ΕΚΤ να έχει δανειστεί 117 δισεκ. και να μιλάμε για χρηματοδότηση της οικονομίας, κυρίως όμως οι τράπεζες πρέπει να απαλλαγούν από ένα τεράστιο βάρος.
Οι τράπεζες προσπαθούν να αναδυθούν αλλά με 100 τόνους (δισεκ) ευρώ NPLs προβληματικά δάνεια θα συνεχίσουν να παραμένουν μόνιμα εγκλωβισμένες στον βυθό.
Προφανώς και οι τράπεζες θέλουν να αναδυθούν στην επιφάνεια δηλαδή να στηρίξουν την οικονομία αλλά το βάρος αυτό τις κρατά καθηλωμένες στον βυθό.
Τι μπορεί να γίνει και να λυθεί το πρόβλημα των προβληματικών δανείων (NPLs);
Στο τραπεζικό σύστημα υπάρχουν 100 δισεκ. προβληματικά δάνεια ενώ τα υγιή είναι μόλις 114 δισεκ. σε μια αγορά δανείων 214 δισεκ.
Αυτό λέγεται καταστροφή.
Οι τράπεζες επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν τα προβληματικά δάνεια και τα κόκκινα δάνεια μέσω της δημιουργίας διευθύνσεων διαχείρισης προβληματικών δανείων.
Δουλειά γίνεται αλλά είναι αργή και θα φέρει αποτελέσματα σε πολύ βάθος χρόνου.
Από την άλλη έχει εξεταστεί η ιδέα της Bad bank δηλαδή να δημιουργηθεί μια κακή τράπεζα όπου θα αποκτήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του βάρους αυτού, θα ελαφρώσει καίρια τις ελληνικές τράπεζες.
Όμως η Bad bank με την μορφή μιας κλασσικής κακής τράπεζας ή μιας NAMA τύπου Ιρλανδίας προσκρούει στην DGCom στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Η ντιρεκτίβα 4029 του Αυγούστου του 2013 για το bail in και βεβαίως τα μείζονα ζητήματα state aid δηλαδή κρατικών ενισχύσεων αμέσως θα απορρίψουν τις ιδέες για bad bank.
Η ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμούμ η DGCom, θα απορρίψει την ιδέα της bad bank.
H Ιταλία εξέτασε θέμα bad bank για να αντιμετωπίσει τα NPLs που φθάνουν στο 9,6% του συνόλου των δανείων των ιταλικών τραπεζών και η πρόταση απορρίφθηκε από την DGCom και ορθά.
Στην Ελλάδα τα πραγματικά NPLs δεν είναι 34% αλλά 46% του συνόλου των δανείων.
Πως η Ελλάδα θα ξεπεράσει τα προβλήματα, την νομοθεσία και τα ζητήματα ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων;
Μια πρόταση που η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει
Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει δεν είναι να υποβληθεί αίτημα σύστασης bad bank.
Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι η κυβέρνηση να συγχωνεύσει τις υφιστάμενες bad bank ΑΤΕ bank, Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, Proton bank, Συνεταιριστικών σε μια υπό την ομπρέλα της Bad Bank ATE που ας την ονομάσει New Bad bank.
Ήδη η Bad bank ΑΤΕ με 100 εργαζομένους διαχειρίζεται assets 8,5 δισεκ. και μέχρι τώρα έχει έσοδα 750 εκατ και κέρδη που επιστράφηκαν στο ΤΧΣ 338 εκατ ευρώ.
Το πρώτο βήμα και το πιο ουσιαστικό είναι όχι να δημιουργηθεί μια νέα bad bank αλλά να συγχωνευτούν οι υφιστάμενες bad bank.
Το επόμενο βήμα είναι και το πιο ρηξικέλευθο.
Με τον παραδοσιακό τρόπο σκέψης μια ιδέα που είχε εξεταστεί ήταν το ΤΧΣ που είχε τότε 11,4 δισεκ. να δημιουργήσει μια bad bank και να την χρηματοδοτήσει με π.χ. 8 δισεκ.
Εν συνεχεία αυτή η bad bank με τα 8 δισεκ. θα πήγαινε στις τράπεζες και θα τους αγόραζε με discount 70-72% τα προβληματικά δάνεια.
Π.χ. με 8 δισεκ. θα μπορούσε να αγοράσει προβληματικά δάνεια 27-28 δισεκ. ευρώ
Όμως η bad bank θα κατέβαλλε 8 δισεκ. στις συστημικές τράπεζες που αυτό σημαίνει κρατική ενίσχυση άρα το όλο σχέδιο θα ακυρωνόταν από την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Τι θα μπορούσε να συμβεί;
Μια λύση που θα επέτρεπε να ξεπεραστεί το εμπόδιο της DGCom της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού θα ήταν η εξής.
Βήμα Πρώτο
Μέσω της συγχώνευσης των bad bank δημιουργείται μια μεγαλύτερη bad bank με assets 14-15 δισεκ.
Δεν δημιουργείται νέα bad bank αλλά συγχωνεύονται υφιστάμενες ΑΤΕ, ΤΤ κ.α.
Βήμα Δεύτερο
Η νέα bad bank θα ζητούσε από τον ESM και τους ιδιώτες να συμμετάσχουν σε αύξηση κεφαλαίου να εισφέρουν κεφάλαια.
Οι ιδιώτες θα είναι κατά βάση distress funds, funds που αγοράζουν προβληματικά δάνεια.
H Ελλάδα λοιπόν θα μπορούσε να προσελκύσει ξανά ξένα κεφάλαια, κυρίως αμερικανικά που θα επένδυαν στα προβληματικά δάνεια των ελληνικών τραπεζών.
Μέχρι τώρα δεν υφίσταται θέμα κρατικής ενίσχυσης γιατί η Bad bank ανήκει στο κράτος.
Βήμα Τρίτο
Η bad bank θα ζητούσε οι τράπεζες να εισφέρουν μέρος των προβληματικών τους δανείων π.χ. το 30% των NPLs της κάθε τράπεζας π.χ. ας υποθέσουμε ότι είναι 30 δισεκ.
Οι τράπεζες θα εισέφεραν 30 δισεκ. προσέξτε θα εισέφεραν δεν θα πουλούσαν 30 δισεκ. και έναντι των 30 δισεκ. οι τράπεζες θα αποκτούσαν μετοχές ή ομόλογα της bad bank.
Η Bad bank θα είχε μετόχους το ΤΧΣ και τους ιδιώτες και θα αποκτούσε μετόχους και τις τράπεζες.
Με τον τρόπο αυτό ξεπερνιέται το εμπόδιο της κρατικής βοήθειας.
Βήμα Τέταρτο
Η bad bank θα οργανωθεί ακόμη περισσότερο, υπάρχει ήδη μια καλή μαγιά στελεχών, θα μπορούσε να προσλάβει δεκάδες στελέχη, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας π.χ. 500 νέες θέσεις εργασίας που θα προέβαιναν σε κινήσεις αξιολόγησης των προβληματικών δανείων.
Μέσα από την διαδικασία αξιοποίησης θα προέκυπταν κέρδη όπως τα 338 εκατ της bad bank ATE.
Τα κέρδη από την αξιοποίηση αυτή θα επέστρεφε ως μέρισμα στους μετόχους ΤΧΣ, funds και τράπεζες.
Θα δημιουργείτο μια μεγάλη πηγή εσόδων σημαντικότατων για το ελληνικό κράτος και τις τράπεζες.
Με βάση μελέτες σε περιόδους έντονης οικονομικής ανάπτυξης, μπορούν να ανακτηθούν από τις προβλέψεις και τα προβληματικά δάνεια από 20% έως 30% δηλαδή στα 10 δισεκ. προβληματικά δάνεια θα μπορούσαν να ανακτηθούν 2 με 3 δισεκ.
Ταυτόχρονα οι τράπεζες θα λάμβαναν μέτρα και για τα NPLs που θα κρατούσαν στο ενεργητικό τους άρα θα κέρδιζαν.
Στο μέλλον οι τράπεζες δεν θα βγάζουν κέρδη από τα νέα δάνεια που θα χορηγούν αλλά από τα παλαιά προβληματικά δάνεια που θα εξυγιαίνουν και από τα έσοδα που θα προκύπτουν από την ανάκτηση προβλέψεων ή ανάκτηση κεφαλαίων από την αξιοποίηση προβληματικών δανείων.
Στο μέλλον τα κέρδη θα βγουν από τα προβληματικά δάνεια των τραπεζών.
Στο μέλλον οι παρελθούσες ζημίες θα είναι…η κερδοφορία του μέλλοντος για τις τράπεζες και το ελληνικό κράτος.
Επίσης είναι ένας άριστος τρόπος να προσελκύσει το ελληνικό δημόσιο ξένα κεφάλαια πουλώντας ένα story που φαινομενικά είναι προβληματικό (προβληματικά δάνεια) αλλά είναι συνάμα και δυνητικά κερδοφόρο.
Επίσης με αυτό τον τρόπο στην Bad bank ρόλο θα έχει και το κράτος, θα λαμβάνει έσοδα....και οι αριστεροί θα είναι χαρούμενοι γιατί θα ελέγχουν τις υγιείς τράπεζες....
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών