Η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων από τραπεζικά ιδρύματα και οι διατάξεις για την προστασία του καταναλωτή και τη διαφάνεια
Για μεθόδους πωλήσεων που παραβιάζουν το νόμο 4563 περί Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, ο οποίος αναφέρει ρητά ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν δύναται να παρέχει ωφελήματα σε ασφαλισμένους μίλησαν στο ΒΝ στελέχη της αγοράς, προσθέτοντας ότι οι τράπεζες δημιουργούν συνθήκες τεχνητής ζήτησης στην ασφάλιση επιχειρήσεων και προσώπων για να πουλήσουν χωρίς να έχει ο πελάτης την πλήρη ενημέρωση.
Σύμφωνα με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση οι τράπεζες για να υπογράψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο με τον πελάτη, δίνουν καλύτερο κεφάλαιο κίνησης, χαμηλότερο επιτόκιο ακόμα και χαμηλότερες απαλλαγές.
Στο πλαίσιο αυτό η Ενωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) παραθέτει τα δικαιώματα του πολίτη – καταναλωτή και τον ρόλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή
Ασφάλιση μέσω Τράπεζας: τα δικαιώματά σου με βάση την Εγκύκλιο της ΤτΕ
Η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων από τραπεζικά ιδρύματα διέπεται από την Εγκύκλιο 462/14.05.2013 της Τράπεζας της Ελλάδος, που έχει στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διαφάνεια.
Σύμφωνα με αυτή:
• Ο πολίτης έχει δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής εταιρείας και Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, ακόμα κι αν η δανειακή σου σύμβαση προβλέπει υποχρεωτική ασφάλιση (π.χ. ασφάλιση πυρός)
• Δεν μπορεί να επιβληθεί η αγορά ασφαλιστικού προϊόντος ως όρος για τη χορήγηση δανείου ή άλλου τραπεζικού προϊόντος
• Ο πολίτης έχει δικαίωμα αιτιολόγησης: Εάν προσκομίσει δικό του ασφαλιστήριο και δεν γίνει αποδεκτό, η Τράπεζα οφείλει να σου δώσει έγγραφη αιτιολόγηση
• Τα προσωπικά δεδομένα του πολίτη προστατεύονται: Δεν επιτρέπεται η χρήση των τραπεζικών στοιχείων για προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή του.
Ασφάλιση με Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή
Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι ο επαγγελματίας δεν προσφέρει απλώς ένα ασφαλιστήριο –προσφέρει υπεύθυνη συμβουλή και ουσιαστική διαχρονική υποστήριξη, διασφαλίζοντας ότι ο πολίτης λαμβάνει την κάλυψη που έχει ανάγκη, όταν τη χρειάζεσαι.
Στην περίπτωση του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή υπάρχει:
• Διαφάνεια και αντικειμενικότητα: χωρίς δεσμεύσεις από συγκεκριμένες εταιρείες
• Οικονομία χρόνου και χρημάτων, συγκρίνοντας τις προσφορές της αγοράς.
• Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των ασφαλιστικών σου αναγκών
• Σχέση εμπιστοσύνης με διάρκεια καθώς είναι παρών πριν και, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την έκδοση του συμβολαίου – ιδίως όταν έρθει η στιγμή της αποζημίωσης.
Η ΕΑΔΕ αναφέρει ότι από σήμερα ξεκινά σειρά πρωτοβουλιών για την ενημέρωση των πολιτών.
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση οι τράπεζες για να υπογράψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο με τον πελάτη, δίνουν καλύτερο κεφάλαιο κίνησης, χαμηλότερο επιτόκιο ακόμα και χαμηλότερες απαλλαγές.
Στο πλαίσιο αυτό η Ενωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) παραθέτει τα δικαιώματα του πολίτη – καταναλωτή και τον ρόλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή
Ασφάλιση μέσω Τράπεζας: τα δικαιώματά σου με βάση την Εγκύκλιο της ΤτΕ
Η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων από τραπεζικά ιδρύματα διέπεται από την Εγκύκλιο 462/14.05.2013 της Τράπεζας της Ελλάδος, που έχει στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διαφάνεια.
Σύμφωνα με αυτή:
• Ο πολίτης έχει δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής εταιρείας και Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, ακόμα κι αν η δανειακή σου σύμβαση προβλέπει υποχρεωτική ασφάλιση (π.χ. ασφάλιση πυρός)
• Δεν μπορεί να επιβληθεί η αγορά ασφαλιστικού προϊόντος ως όρος για τη χορήγηση δανείου ή άλλου τραπεζικού προϊόντος
• Ο πολίτης έχει δικαίωμα αιτιολόγησης: Εάν προσκομίσει δικό του ασφαλιστήριο και δεν γίνει αποδεκτό, η Τράπεζα οφείλει να σου δώσει έγγραφη αιτιολόγηση
• Τα προσωπικά δεδομένα του πολίτη προστατεύονται: Δεν επιτρέπεται η χρήση των τραπεζικών στοιχείων για προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή του.
Ασφάλιση με Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή
Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι ο επαγγελματίας δεν προσφέρει απλώς ένα ασφαλιστήριο –προσφέρει υπεύθυνη συμβουλή και ουσιαστική διαχρονική υποστήριξη, διασφαλίζοντας ότι ο πολίτης λαμβάνει την κάλυψη που έχει ανάγκη, όταν τη χρειάζεσαι.
Στην περίπτωση του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή υπάρχει:
• Διαφάνεια και αντικειμενικότητα: χωρίς δεσμεύσεις από συγκεκριμένες εταιρείες
• Οικονομία χρόνου και χρημάτων, συγκρίνοντας τις προσφορές της αγοράς.
• Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των ασφαλιστικών σου αναγκών
• Σχέση εμπιστοσύνης με διάρκεια καθώς είναι παρών πριν και, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την έκδοση του συμβολαίου – ιδίως όταν έρθει η στιγμή της αποζημίωσης.
Η ΕΑΔΕ αναφέρει ότι από σήμερα ξεκινά σειρά πρωτοβουλιών για την ενημέρωση των πολιτών.
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών