Είναι κρίσιμο να αποφασίσει το ΝΑΤΟ γρήγορα πώς να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη αυτά εποχής του 1980, δήλωσε ο αξιωματούχος του Οργανισμού
Το ΝΑΤΟ θα αναγκαστεί να πληρώσει βαρύ τίμημα, εάν δεν επιλέξει σύντομα τη διάδοχη κατάσταση για τον πεπαλαιωμένο στόλο των 14 αεροσκαφών επιτήρησης Boeing E-3A (AWACS), συχνά αποκαλούμενα «τα μάτια της συμμαχίας στον ουρανό».
Ο Michael Gschossmann, γενικός διευθυντής του οργανισμού του ΝΑΤΟ, ο οποίος διαχειρίζεται τον στόλο AWACS, δήλωσε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο μία σύμβαση ύψους 750 εκατομμυρίων δολαρίων με την αμερικανική εταιρεία Boeing, προκειμένου να παραταθεί η ζωή του αεροσκάφους έως το 2035.
Όμως δήλωσε είναι κρίσιμο να αποφασίσει το ΝΑΤΟ γρήγορα πώς να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη αυτά εποχής του 1980, με τα χαρακτηριστικά ραντάρ ή η Βορειοατλαντική Συμμαχία θα χρειαστεί να δαπανήσει πολύ μεγαλύτερους πόρους για να τα διατηρήσει σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
«Πρέπει να προχωρήσουμε με αυτό. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι οι μελέτες θα ολοκληρωθούν γρήγορα.
Χρειαζόμαστε έναν έλεγχο πραγματικότητας», συνέχισε.
Τα αεροσκάφη AWACS συγκαταλέγονται στα λίγα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν και λειτουργούν από το ΝΑΤΟ και όχι από τα μεμονωμένα κράτη - μέλη.
Χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή αποστολών όπως η επιτήρηση, η υποστήριξη για αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και η αντιμετώπιση κρίσεων.
Ο Gschossmann είπε στο Reuters ότι, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να ακολουθήσει τις πρωτοβουλίες των κρατών - μελών της Βρετανίας και της Τουρκίας στην αγορά του E-7, ενός νεότερου αεροσκάφους ραντάρ που επίσης κατασκευάστηκε από την Boeing.
Αυτά τα αεροσκάφη, είπε, είναι αρκετά μεγάλα ώστε να τους προστεθούν νέες δυνατότητες, όπως τα αεροσκάφη λειτουργίας για εκτεταμένη επιτήρηση, τα επόμενα χρόνια.
Ο Michael Gschossmann, γενικός διευθυντής του οργανισμού του ΝΑΤΟ, ο οποίος διαχειρίζεται τον στόλο AWACS, δήλωσε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο μία σύμβαση ύψους 750 εκατομμυρίων δολαρίων με την αμερικανική εταιρεία Boeing, προκειμένου να παραταθεί η ζωή του αεροσκάφους έως το 2035.
Όμως δήλωσε είναι κρίσιμο να αποφασίσει το ΝΑΤΟ γρήγορα πώς να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη αυτά εποχής του 1980, με τα χαρακτηριστικά ραντάρ ή η Βορειοατλαντική Συμμαχία θα χρειαστεί να δαπανήσει πολύ μεγαλύτερους πόρους για να τα διατηρήσει σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
«Πρέπει να προχωρήσουμε με αυτό. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι οι μελέτες θα ολοκληρωθούν γρήγορα.
Χρειαζόμαστε έναν έλεγχο πραγματικότητας», συνέχισε.
Τα αεροσκάφη AWACS συγκαταλέγονται στα λίγα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν και λειτουργούν από το ΝΑΤΟ και όχι από τα μεμονωμένα κράτη - μέλη.
Χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή αποστολών όπως η επιτήρηση, η υποστήριξη για αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και η αντιμετώπιση κρίσεων.
Ο Gschossmann είπε στο Reuters ότι, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να ακολουθήσει τις πρωτοβουλίες των κρατών - μελών της Βρετανίας και της Τουρκίας στην αγορά του E-7, ενός νεότερου αεροσκάφους ραντάρ που επίσης κατασκευάστηκε από την Boeing.
Αυτά τα αεροσκάφη, είπε, είναι αρκετά μεγάλα ώστε να τους προστεθούν νέες δυνατότητες, όπως τα αεροσκάφη λειτουργίας για εκτεταμένη επιτήρηση, τα επόμενα χρόνια.
Σχόλια αναγνωστών