Η Ελλάδα μια χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση, στον εμπορικό στόλο, κατέχει την δεύτερο ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως δεν διαθέτει ερευνητικά πλοία για φυσικό αέριο και πετρέλαιο -
Γιατί η Τουρκία διαθέτει 5 ερευνητικά πλοία;
Γιατί η Τουρκία διαθέτει 5 ερευνητικά πλοία;
Ως γνωστό η Τουρκία έχει 5 ερευνητικά σκάφη για φυσικό αέριο και πετρέλαιο στην Ανατολική Μεσόγειο, στην Ανατολικό Αιγαίο, στην Κύπρο και στην Μαύρη Θάλασσα.
Ενώ λοιπόν αγόρασε 5 ερευνητικά πλοία, ίσως είναι από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που ενώ δεν διαθέτει ισχυρό εμπορικό στόλο, όπως η Ελλάδα, βρίσκονται στην κατοχή της 5 ερευνητικά σκάφη.
Η Ελλάδα μια χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση, στον εμπορικό στόλο, κατέχει την δεύτερο ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως δεν διαθέτει ερευνητικά πλοία για φυσικό αέριο και πετρέλαιο.
Γιατί η Τουρκία διαθέτει 5 ερευνητικά πλοία;
Συνήθως τα ερευνητικά πλοία ενοικιάζονται, ωστόσο ειδικά στην Τουρκία οι περισσότερες χώρες δεν θέλουν να ενοικιάσουν καθώς αντιλαμβάνονται ότι δρα σε αμφισβητούμενα ύδατα.
Ως εκ τούτου όταν οι τούρκοι απευθύνθηκαν στην διεθνή αγορά δεν βρήκαν ανταπόκριση για να ενοικιάσουν ερευνητικά σκάφη, οπότε για να ξεπεράσουν το πρόβλημα τα αγόρασαν.
Τα ερευνητικά – σεισμογραφικά πλοία και τρυπάνια της Τουρκίας είναι
-Fatih πλοίο γεώτρησης
-Oruc Reis σεισμογραφικό ερευνητικό πλοίο
-Yavuz πλοίο γεώτρησης
-Barbaros Hayrettin Pasa σεισμικό ερευνητικό πλοίο
- Kanuni πλοίο γεώτρησης
Τι συμβαίνει με τα τουρκικά ερευνητικά πλοία;
Η Τουρκία αντιμετωπίζει παρόμοιο εμπάργκο στην άμυνα στην ανατολική Μεσόγειο και με τα ερευνητικά της πλοία.
Μεγάλη ιαπωνική εταιρεία που εξειδικεύεται στον εξοπλισμό ερευνητικών πλοίων δεν ήθελε να πουλήσει τα συστήματα που θα κρατούσαν το πλοίο Kanuni σε ισορροπία.
Επίσης η Τουρκία χρησιμοποιούσε προσωπικό στα ερευνητικά της πλοία εξειδικευμένους για γεωτρήσεις και έρευνες.
Το τελευταίο διάστημα οι Δυτικές χώρες ζήτησαν από το προσωπικό των ερευνητικών πλοίων της Τουρκίας να αποχωρήσουν, κάτι τέτοιο συνέβη μεταξύ άλλων και στο Oruc Reis, ενώ χρειάστηκε και εξοπλισμό το οποίο οι άλλες χώρες δεν δίνουν στην Τουρκία… προφανώς λόγω της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αντιμέτωποι με το εμπάργκο άλλων χωρών στις έρευνες και στις γεωτρήσεις η Τουρκία, στράφηκε σε τούρκους για να καλύψει το κενό, ωστόσο η εκπαίδευση για τέτοιες έρευνες θέλει χρόνο.
Ελλάδα και Κύπρος έχουν θέσει το θέμα ξένων εργαζομένων στα ερευνητικά πλοία της Τουρκίας και μετά από αυτό το 35% των εργαζομένων – που δεν είναι τούρκοι – αποχώρησαν.
Ήταν στελέχη από πετρελαϊκές εταιρίες ή είχαν γνώση σε ερευνητικά πλοία.
Οι πετρελαϊκές εταιρίες της Τουρκίας ΤΡΑO και MTA δίνουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την κατάρτιση του προσωπικού τους πλέον λόγω της αποχώρησης πολλών ξένων από τα ερευνητικά πλοία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αμυντική βιομηχανία αντιμετωπίζει παρόμοιο εμπάργκο, πολλές χώρες αποσύρουν στελέχη τους, περί την αμυντική βιομηχανία ασκώντας έτσι μεγάλη πίεση στην Τουρκία η οποία συνεχίζει τις έρευνες στην διεθνή αγορά για να βρει εξειδικευμένα στελέχη χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα έως τώρα.
Με την απόκτηση σεισμικών ερευνητικών σκαφών όπως το Oruç Reis και Barbaros Hayrettin Paşa, καθώς και Fatih, Yavuz και Kanuni, ξεπέρασε πολλά εμπόδια ενώ σχεδιάζει να αποκτήσει και τέταρτο τρυπάνι – γεώτρησης… ωστόσο το embargo σε εξοπλισμό και προσωπικό συνεχίζεται.
Μετά το Fatih και Yavuz, που αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες στην προμήθεια ορισμένων υλικών που απαιτούνται και το τρυπάνι Kanuni αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα και για τον λόγο αυτό έχει καθυστερεί να επιστρέψει στην ενεργό δράση.
Εν μέρει αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και το Oruc Reis ωστόσο αυτό δεν επιβεβαιώνεται καθώς η μυστικοπάθεια των τούρκων δεν επιτρέπει πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες.
Αν και αντιμετωπίστηκαν δυσκολίες στη συντήρηση, ανάπτυξη και ενημέρωση των πλατφορμών ως αποτέλεσμα του embargo η Τουρκία αναζητάει τρόπους να ξεπεράσει τα προβλήματα με εναλλακτικές λύσεις.
Η έμφαση δίνεται σε σχέδια εθνικοποίησης σε τμήματα προηγμένων τεχνολογιών πλατφορμών έρευνας και γεώτρησης.
Μια άλλη δυσκολία ήταν με το ξένο προσωπικό των ερευνητικών πλοίων.
www.bankingnews.gr
Ενώ λοιπόν αγόρασε 5 ερευνητικά πλοία, ίσως είναι από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που ενώ δεν διαθέτει ισχυρό εμπορικό στόλο, όπως η Ελλάδα, βρίσκονται στην κατοχή της 5 ερευνητικά σκάφη.
Η Ελλάδα μια χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση, στον εμπορικό στόλο, κατέχει την δεύτερο ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως δεν διαθέτει ερευνητικά πλοία για φυσικό αέριο και πετρέλαιο.
Γιατί η Τουρκία διαθέτει 5 ερευνητικά πλοία;
Συνήθως τα ερευνητικά πλοία ενοικιάζονται, ωστόσο ειδικά στην Τουρκία οι περισσότερες χώρες δεν θέλουν να ενοικιάσουν καθώς αντιλαμβάνονται ότι δρα σε αμφισβητούμενα ύδατα.
Ως εκ τούτου όταν οι τούρκοι απευθύνθηκαν στην διεθνή αγορά δεν βρήκαν ανταπόκριση για να ενοικιάσουν ερευνητικά σκάφη, οπότε για να ξεπεράσουν το πρόβλημα τα αγόρασαν.
Τα ερευνητικά – σεισμογραφικά πλοία και τρυπάνια της Τουρκίας είναι
-Fatih πλοίο γεώτρησης
-Oruc Reis σεισμογραφικό ερευνητικό πλοίο
-Yavuz πλοίο γεώτρησης
-Barbaros Hayrettin Pasa σεισμικό ερευνητικό πλοίο
- Kanuni πλοίο γεώτρησης
Τι συμβαίνει με τα τουρκικά ερευνητικά πλοία;
Η Τουρκία αντιμετωπίζει παρόμοιο εμπάργκο στην άμυνα στην ανατολική Μεσόγειο και με τα ερευνητικά της πλοία.
Μεγάλη ιαπωνική εταιρεία που εξειδικεύεται στον εξοπλισμό ερευνητικών πλοίων δεν ήθελε να πουλήσει τα συστήματα που θα κρατούσαν το πλοίο Kanuni σε ισορροπία.
Επίσης η Τουρκία χρησιμοποιούσε προσωπικό στα ερευνητικά της πλοία εξειδικευμένους για γεωτρήσεις και έρευνες.
Το τελευταίο διάστημα οι Δυτικές χώρες ζήτησαν από το προσωπικό των ερευνητικών πλοίων της Τουρκίας να αποχωρήσουν, κάτι τέτοιο συνέβη μεταξύ άλλων και στο Oruc Reis, ενώ χρειάστηκε και εξοπλισμό το οποίο οι άλλες χώρες δεν δίνουν στην Τουρκία… προφανώς λόγω της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αντιμέτωποι με το εμπάργκο άλλων χωρών στις έρευνες και στις γεωτρήσεις η Τουρκία, στράφηκε σε τούρκους για να καλύψει το κενό, ωστόσο η εκπαίδευση για τέτοιες έρευνες θέλει χρόνο.
Ελλάδα και Κύπρος έχουν θέσει το θέμα ξένων εργαζομένων στα ερευνητικά πλοία της Τουρκίας και μετά από αυτό το 35% των εργαζομένων – που δεν είναι τούρκοι – αποχώρησαν.
Ήταν στελέχη από πετρελαϊκές εταιρίες ή είχαν γνώση σε ερευνητικά πλοία.
Οι πετρελαϊκές εταιρίες της Τουρκίας ΤΡΑO και MTA δίνουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την κατάρτιση του προσωπικού τους πλέον λόγω της αποχώρησης πολλών ξένων από τα ερευνητικά πλοία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αμυντική βιομηχανία αντιμετωπίζει παρόμοιο εμπάργκο, πολλές χώρες αποσύρουν στελέχη τους, περί την αμυντική βιομηχανία ασκώντας έτσι μεγάλη πίεση στην Τουρκία η οποία συνεχίζει τις έρευνες στην διεθνή αγορά για να βρει εξειδικευμένα στελέχη χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα έως τώρα.
Με την απόκτηση σεισμικών ερευνητικών σκαφών όπως το Oruç Reis και Barbaros Hayrettin Paşa, καθώς και Fatih, Yavuz και Kanuni, ξεπέρασε πολλά εμπόδια ενώ σχεδιάζει να αποκτήσει και τέταρτο τρυπάνι – γεώτρησης… ωστόσο το embargo σε εξοπλισμό και προσωπικό συνεχίζεται.
Μετά το Fatih και Yavuz, που αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες στην προμήθεια ορισμένων υλικών που απαιτούνται και το τρυπάνι Kanuni αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα και για τον λόγο αυτό έχει καθυστερεί να επιστρέψει στην ενεργό δράση.
Εν μέρει αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και το Oruc Reis ωστόσο αυτό δεν επιβεβαιώνεται καθώς η μυστικοπάθεια των τούρκων δεν επιτρέπει πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες.
Αν και αντιμετωπίστηκαν δυσκολίες στη συντήρηση, ανάπτυξη και ενημέρωση των πλατφορμών ως αποτέλεσμα του embargo η Τουρκία αναζητάει τρόπους να ξεπεράσει τα προβλήματα με εναλλακτικές λύσεις.
Η έμφαση δίνεται σε σχέδια εθνικοποίησης σε τμήματα προηγμένων τεχνολογιών πλατφορμών έρευνας και γεώτρησης.
Μια άλλη δυσκολία ήταν με το ξένο προσωπικό των ερευνητικών πλοίων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών