Οι Τουρκικές Αεροδιαστημικές Βιομηχανίες (TAI) υπέγραψαν συμβόλαιο με την Ισπανία για την εξαγωγή του υπερηχητικού προηγμένου εκπαιδευτικού μονοκινητήριου αεροσκάφους
Ενώ η ελληνική αμυντική βιομηχανία είναι στα πρόθυρα της διάλυσης με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, η τουρκική θριαμβεύει.
Το τουρκικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος Hurjet έκλεισε την παρθενική του εξαγωγική συμφωνία.
Οι Τουρκικές Αεροδιαστημικές Βιομηχανίες (TAI) υπέγραψαν συμβόλαιο με την Ισπανία για την εξαγωγή του υπερηχητικού προηγμένου εκπαιδευτικού μονοκινητήριου αεροσκάφους.
Η συμφωνία έρχεται μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια εξαγωγής του Hurjet Light Combat Aircraft στη Μαλαισία.
Η Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας επέλεξε τελικά το κορεατικό T-50 για τον στόλο της.
Το Hurjet απογειώθηκε για πρώτη φορά στις 25 Απριλίου 2023.
Το Hurjet επικράτησε των Boeing T-7 Red Hawk, KAI T-50/FA-50 Golden Eagle και Leonardo M-346 για να το επιλέξει η Ισπανία.
Ενδιαφέρον για το αεροσκάφος έχουν δείξει επίσης το Αζερμπαϊτζάν και ο Καναδάς.
Στις 20 Δεκεμβρίου, η ισπανική Πολεμική Αεροπορία υπέγραψε Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) με την TAI για την προμήθεια 24 Hujets με σκοπό την αντικατάσταση του παλιού στόλου των 19 SF-5M, γνωστών και ως εκπαιδευτικών Northrop F-5 Freedom, γράφουν οι Eurasian Times.
Υπερσύγχρονο αεροσκάφος
Η ισπανική Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει να αποσύρει τα Northrop F-5 μέχρι το 2028.
Η ισπανική Πολεμική Αεροπορία αξιολόγησε εκτενώς τουρκικά αεροσκάφη μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου του τρέχοντος έτους στην αεροπορική βάση Torrejon κοντά στη Μαδρίτη.
Ήταν η πρώτη επίσκεψη του Huurjet στο εξωτερικό.
Το Hurjet μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα περίπου 1,4 Mach και έχει ανώτατο όριο τα 45.000 πόδια.
Εξοπλισμένο με σύγχρονα αεροηλεκτρονικά, το Hurjet έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι αρκετά ευέλικτο για να εκτελεί εκπαιδευτικές αποστολές, ελαφρές επιθέσεις, αεροπορική υποστήριξη και ένοπλες αποστολές αναγνώρισης.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές.
Ωστόσο, η επίσημη ανακοίνωση του ισπανικού υπουργείου Άμυνας αναφέρει ότι η Ισπανία θα έχει βιομηχανική συμμετοχή στο πρόγραμμα Huurjet.
Το αεροσκάφος βρίσκεται ακόμα στη φάση ανάπτυξής του και δεν έχει εισέλθει ακόμη σε σειριακή παραγωγή.
Ωστόσο, η TAI λέει ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή το 2025, με τις πρώτες παραδόσεις έως το 2025-2026.
Μια ισπανική αεροδιαστημική εταιρεία με έδρα το Cadiz συμμετείχε στο έργο Hurjet, κατασκευάζοντας όπλα ελέγχου ενεργητικού και παθητικού πτήσης.
Πληθαίνουν οι παραγγελίες
Η εταιρεία ανακοίνωσε μια σύμβαση δύο φάσεων αξίας 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή αυτών των εξαρτημάτων για το Hurjet στις 3 Απριλίου.
Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει παραγγείλει τέσσερα αεροσκάφη και πιθανότατα θα αγοράσει άλλα 12 στη δεύτερη δόση.
Τα τέσσερα Hujets αναμένεται να παραδοθούν έως το 2025-2026, με 12 παραλλαγές Block 1 έως το 2028.
Η TAI έχει εξασφαλίσει συμφωνία με την GE Aerospace για 100 κινητήρες F404-GE-102 Turbofan για την τροφοδοσία του Hurjet.
Η εταιρεία στοχεύει να παραδώσει 100 αεροσκάφη στην Τουρκία και 300 σε διεθνείς πελάτες μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Οι αρχικές μελέτες για το «Jet Trainer Aircraft & Light Attack Aircraft Project» ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2017.
Ο στόχος πίσω από το αεροσκάφος Hurjet ήταν να αναπτύξει ένα υπερηχητικό εγχώριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη T-38M και NF-5A/B 2000 μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Το Hurjet στοχεύει να μειώσει το βάρος για το αεροσκάφος F-16C/D αναλαμβάνοντας ρόλους υποστήριξης.
Μια παραλλαγή του Hurjet για τις επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων είναι επίσης στο τραπέζι.
Παγκόσμιος παίκτης η τουρκική αμυντική βιομηχανία
Τα τελευταία χρόνια, η τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει κάνει μεγάλα βήματα και αύξησε τις εξαγωγικές της δυνατότητες.
Οι αμυντικές εξαγωγές της Τουρκίας αυξήθηκαν από 250 εκατομμύρια δολάρια το 2002 σε 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.
Το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς Kaan πραγματοποίησε την παρθενική του δοκιμαστική πτήση το 2024.
Αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία της χώρας να ενταχθεί στην ελίτ ομάδα των κρατών που είναι ικανά να κατασκευάζουν μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς.
Αν και το Kaan δεν ταιριάζει με το αμερικανικό F-35, παρέχει μια φθηνή εναλλακτική λύση σε χώρες που δεν θέλουν να συνδεθούν με τις ΗΠΑ και τους αυστηρούς όρους που σχετίζονται με τις εξαγωγές.
Επίτευγμα το Kaan
Λαμβάνοντας υπόψη ότι μόλις το 2010, η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSIK) είχε αποφασίσει να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει ένα εγχώριο μαχητικό α επόμενης γενιάς που θα αντικαθιστούσε τον τουρκικό στόλο F-16, είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα.
Τον Ιούλιο του 2023, το Αζερμπαϊτζάν προσχώρησε στο τουρκικό πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς.
Το Πακιστάν έχει επίσης δείξει προθυμία να συμμετάσχει στο έργο.
Σχεδόν 200 Πακιστανοί μηχανικοί συμμετείχαν ήδη στην κατασκευή του Kaan.
Εάν επιτύχουν οι συνομιλίες, το Πακιστάν θα μπορούσε να γίνει ο δεύτερος ξένος εταίρος που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα Kaan.
Η TAI είναι γνωστή για την παραγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας UAV.
Κατασκευάζει το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης (UCAV) μεσαίου ύψους μεγάλης αντοχής Bayraktar TB2, ικανό για τηλεχειριζόμενες ή αυτόνομες πτητικές λειτουργίες.
Έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς στη Συρία, τη Λιβύη, το Αζερμπαϊτζάν και την Ουκρανία.
Το Αζερμπαϊτζάν υπήρξε η ναυαρχίδα στη στερέωση της φήμης των τουρκικών drones.
Το Bayraktar TB2 έπαιξε σημαντικό ρόλο στη νίκη του Αζερμπαϊτζάν επί της Αρμενίας στη σύγκρουση του Nagorno Karabakh.
Έκτοτε, το drone έχει εισαχθεί από πολλές χώρες, όπως το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και οι Μαλδίβες.
www.bankingnews.gr
Το τουρκικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος Hurjet έκλεισε την παρθενική του εξαγωγική συμφωνία.
Οι Τουρκικές Αεροδιαστημικές Βιομηχανίες (TAI) υπέγραψαν συμβόλαιο με την Ισπανία για την εξαγωγή του υπερηχητικού προηγμένου εκπαιδευτικού μονοκινητήριου αεροσκάφους.
Η συμφωνία έρχεται μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια εξαγωγής του Hurjet Light Combat Aircraft στη Μαλαισία.
Η Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας επέλεξε τελικά το κορεατικό T-50 για τον στόλο της.
Το Hurjet απογειώθηκε για πρώτη φορά στις 25 Απριλίου 2023.
Το Hurjet επικράτησε των Boeing T-7 Red Hawk, KAI T-50/FA-50 Golden Eagle και Leonardo M-346 για να το επιλέξει η Ισπανία.
Ενδιαφέρον για το αεροσκάφος έχουν δείξει επίσης το Αζερμπαϊτζάν και ο Καναδάς.
Στις 20 Δεκεμβρίου, η ισπανική Πολεμική Αεροπορία υπέγραψε Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) με την TAI για την προμήθεια 24 Hujets με σκοπό την αντικατάσταση του παλιού στόλου των 19 SF-5M, γνωστών και ως εκπαιδευτικών Northrop F-5 Freedom, γράφουν οι Eurasian Times.
Υπερσύγχρονο αεροσκάφος
Η ισπανική Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει να αποσύρει τα Northrop F-5 μέχρι το 2028.
Η ισπανική Πολεμική Αεροπορία αξιολόγησε εκτενώς τουρκικά αεροσκάφη μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου του τρέχοντος έτους στην αεροπορική βάση Torrejon κοντά στη Μαδρίτη.
Ήταν η πρώτη επίσκεψη του Huurjet στο εξωτερικό.
Το Hurjet μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα περίπου 1,4 Mach και έχει ανώτατο όριο τα 45.000 πόδια.
Εξοπλισμένο με σύγχρονα αεροηλεκτρονικά, το Hurjet έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι αρκετά ευέλικτο για να εκτελεί εκπαιδευτικές αποστολές, ελαφρές επιθέσεις, αεροπορική υποστήριξη και ένοπλες αποστολές αναγνώρισης.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές.
Ωστόσο, η επίσημη ανακοίνωση του ισπανικού υπουργείου Άμυνας αναφέρει ότι η Ισπανία θα έχει βιομηχανική συμμετοχή στο πρόγραμμα Huurjet.
Το αεροσκάφος βρίσκεται ακόμα στη φάση ανάπτυξής του και δεν έχει εισέλθει ακόμη σε σειριακή παραγωγή.
Ωστόσο, η TAI λέει ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή το 2025, με τις πρώτες παραδόσεις έως το 2025-2026.
Μια ισπανική αεροδιαστημική εταιρεία με έδρα το Cadiz συμμετείχε στο έργο Hurjet, κατασκευάζοντας όπλα ελέγχου ενεργητικού και παθητικού πτήσης.
Πληθαίνουν οι παραγγελίες
Η εταιρεία ανακοίνωσε μια σύμβαση δύο φάσεων αξίας 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή αυτών των εξαρτημάτων για το Hurjet στις 3 Απριλίου.
Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει παραγγείλει τέσσερα αεροσκάφη και πιθανότατα θα αγοράσει άλλα 12 στη δεύτερη δόση.
Τα τέσσερα Hujets αναμένεται να παραδοθούν έως το 2025-2026, με 12 παραλλαγές Block 1 έως το 2028.
Η TAI έχει εξασφαλίσει συμφωνία με την GE Aerospace για 100 κινητήρες F404-GE-102 Turbofan για την τροφοδοσία του Hurjet.
Η εταιρεία στοχεύει να παραδώσει 100 αεροσκάφη στην Τουρκία και 300 σε διεθνείς πελάτες μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Οι αρχικές μελέτες για το «Jet Trainer Aircraft & Light Attack Aircraft Project» ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2017.
Ο στόχος πίσω από το αεροσκάφος Hurjet ήταν να αναπτύξει ένα υπερηχητικό εγχώριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη T-38M και NF-5A/B 2000 μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Το Hurjet στοχεύει να μειώσει το βάρος για το αεροσκάφος F-16C/D αναλαμβάνοντας ρόλους υποστήριξης.
Μια παραλλαγή του Hurjet για τις επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων είναι επίσης στο τραπέζι.
Παγκόσμιος παίκτης η τουρκική αμυντική βιομηχανία
Τα τελευταία χρόνια, η τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει κάνει μεγάλα βήματα και αύξησε τις εξαγωγικές της δυνατότητες.
Οι αμυντικές εξαγωγές της Τουρκίας αυξήθηκαν από 250 εκατομμύρια δολάρια το 2002 σε 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.
Το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς Kaan πραγματοποίησε την παρθενική του δοκιμαστική πτήση το 2024.
Αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία της χώρας να ενταχθεί στην ελίτ ομάδα των κρατών που είναι ικανά να κατασκευάζουν μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς.
Αν και το Kaan δεν ταιριάζει με το αμερικανικό F-35, παρέχει μια φθηνή εναλλακτική λύση σε χώρες που δεν θέλουν να συνδεθούν με τις ΗΠΑ και τους αυστηρούς όρους που σχετίζονται με τις εξαγωγές.
Επίτευγμα το Kaan
Λαμβάνοντας υπόψη ότι μόλις το 2010, η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSIK) είχε αποφασίσει να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει ένα εγχώριο μαχητικό α επόμενης γενιάς που θα αντικαθιστούσε τον τουρκικό στόλο F-16, είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα.
Τον Ιούλιο του 2023, το Αζερμπαϊτζάν προσχώρησε στο τουρκικό πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς.
Το Πακιστάν έχει επίσης δείξει προθυμία να συμμετάσχει στο έργο.
Σχεδόν 200 Πακιστανοί μηχανικοί συμμετείχαν ήδη στην κατασκευή του Kaan.
Εάν επιτύχουν οι συνομιλίες, το Πακιστάν θα μπορούσε να γίνει ο δεύτερος ξένος εταίρος που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα Kaan.
Η TAI είναι γνωστή για την παραγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας UAV.
Κατασκευάζει το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης (UCAV) μεσαίου ύψους μεγάλης αντοχής Bayraktar TB2, ικανό για τηλεχειριζόμενες ή αυτόνομες πτητικές λειτουργίες.
Έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς στη Συρία, τη Λιβύη, το Αζερμπαϊτζάν και την Ουκρανία.
Το Αζερμπαϊτζάν υπήρξε η ναυαρχίδα στη στερέωση της φήμης των τουρκικών drones.
Το Bayraktar TB2 έπαιξε σημαντικό ρόλο στη νίκη του Αζερμπαϊτζάν επί της Αρμενίας στη σύγκρουση του Nagorno Karabakh.
Έκτοτε, το drone έχει εισαχθεί από πολλές χώρες, όπως το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και οι Μαλδίβες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών