Δεν είναι σαφές εάν το ΔΝΤ και ορισμένοι ευρωπαίοι πιστωτές συμφωνούν για το χρονοδιάγραμμα και τη φύση της πιθανής ελάφρυνσης του χρέους που θα μπορούσε να επιτρέψei στο ΔΝΤ να ενταχθεί στο τρίτο πρόγραμμα διάσωσης ως δανειστής.
Η προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και των διεθνών πιστωτών της είναι ένα θετικό βήμα προς την απελευθέρωση κεφαλαίων για να μπορέσει η χώρα να καλύψει τις μεγάλες λήξεις του Ιουλίου αναφέρει ο αμερικανικός οίκος Fitch και τονίζει ότι αποτελεί επίσης προϋπόθεση για τις συζητήσεις σχετικά με τη μακροπρόθεσμη ελάφρυνση του χρέους, αλλά ο ενδεχόμενος χρόνος και τα αποτελέσματα αυτών παραμένουν αβέβαια.
Η ελληνική κυβέρνηση και οι διεθνείς πιστωτές της χώρας δήλωσαν στις 2 Μαΐου ότι είχαν καταλήξει σε μια προκαταρκτική συμφωνία για τη δεύτερη αναθεώρηση του τρίτου προγράμματος διάσωσης.
Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί να μειώσει περαιτέρω τις συντάξεις, να αυξήσει ορισμένους φόρους και να μεταρρυθμίσει τις αγορές εργασίας και ενέργειας.
Εάν το ελληνικό κοινοβούλιο εγκρίνει αυτά τα μέτρα, οι υπουργοί οικονομικών της ευρωζώνης θα μπορούσαν να εγκρίνουν την αποδέσμευση κεφαλαίων του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) ύψους περίπου 7 δισεκατομμυρίων ευρώ όταν συναντηθούν στις 22 Μαΐου στο τακτικό Eurogroup.
Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν εν μέρει για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων οφειλών της γενικής κυβέρνησης με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για την κάλυψη χρέους ύψους 6,3 δισ. ευρώ λόγω λήξεις ομολόγων.
Η εξέλιξη αυτή είναι σύμφωνη με την βασική μας υπόθεση για την Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2017.
Λάβαμε υπόψη την ευρεία συμμόρφωση της Ελλάδος στο τρίτο πρόγραμμα και την επιθυμία των αρχών της ευρωζώνης να αποφύγουν μια νέα ελληνική κρίση.
Αναγνωρίσαμε επίσης ότι η αντιπολίτευση στην Ελλάδα και η κοινωνία δεν συμφωνούν με τα μέτρα, γεγονός που δημιουργεί ουσιαστικό κίνδυνο εφαρμογής.
Αλλά πιστεύουμε ότι οι κυβερνητικοί βουλευτές έχουν περισσότερες πιθανότητες να εγκρίνουν τις μεταρρυθμίσεις από το να τις απορρίψουν.
Οι ευρωπαίοι πιστωτές της Ελλάδας και το ΔΝΤ ανέφεραν σε κοινή δήλωση ότι θα πραγματοποιηθούν «τις προσεχείς εβδομάδες» συνομιλίες για «μια αξιόπιστη στρατηγική για την εξασφάλιση βιωσιμότητας στο ελληνικό χρέος».
Δεν είναι σαφές εάν το ΔΝΤ και ορισμένοι ευρωπαίοι πιστωτές συμφωνούν για το χρονοδιάγραμμα και τη φύση της πιθανής ελάφρυνσης του χρέους που θα μπορούσε να επιτρέψει στο ΔΝΤ να ενταχθεί στο τρίτο πρόγραμμα διάσωσης ως δανειστής.
Και τώρα υπάρχει ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την εξασφάλιση μιας τέτοιας συμφωνίας και για την ολοκλήρωση των διαδικασιών που θα υποστήριζαν τη συμμετοχή του ΔΝΤ πριν από τον Ιούλιο.
Όπως σημειώσαμε τον Φεβρουάριο, πιστεύουμε ότι οι ευρωπαίοι πιστωτές της Ελλάδας θα είναι διατεθειμένοι να εκταμιεύσουν κεφάλαια χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ, εν μέρει επειδή η Ελλάδα υπερέβη τους στόχους των προγραμμάτων (η γενική κυβέρνηση σημείωσε πρωτογενές πλεόνασμα 3,7% του ΑΕΠ το 2016, πολύ πάνω από το στόχο του 0,5% ).
Ωστόσο, η απόφαση του ΔΝΤ να μην συμμετάσχει θα μπορούσε ακόμη να περιπλέξει την αναθεώρηση του προγράμματος και τις εκταμιεύσεις.
Ενώ η Ελλάδα υπερέβη τους δημοσιονομικούς στόχους, η μακροοικονομική εικόνα είναι πιο μικτή, αντανακλώντας εν μέρει τον αντίκτυπο των καθυστερήσεων των προγραμμάτων στην εμπιστοσύνη και τις πληρωμές στον ιδιωτικό τομέα.
Ορισμένα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ο ρυθμός οικονομικής ανάκαμψης επιβραδύνθηκε το 2017.
Οι καθυστερούμενες οφειλές της γενικής κυβέρνησης στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκαν στα 5 δισεκ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου και οι δείκτες βιομηχανικής παραγωγής δείχνει συρρίκνωση της δραστηριότητας στο 1ο τρίμηνο αν και η βιομηχανική παραγωγή παρουσίασε ικανοποιητική απόδοση.
www.bankingnews.gr
Η ελληνική κυβέρνηση και οι διεθνείς πιστωτές της χώρας δήλωσαν στις 2 Μαΐου ότι είχαν καταλήξει σε μια προκαταρκτική συμφωνία για τη δεύτερη αναθεώρηση του τρίτου προγράμματος διάσωσης.
Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί να μειώσει περαιτέρω τις συντάξεις, να αυξήσει ορισμένους φόρους και να μεταρρυθμίσει τις αγορές εργασίας και ενέργειας.
Εάν το ελληνικό κοινοβούλιο εγκρίνει αυτά τα μέτρα, οι υπουργοί οικονομικών της ευρωζώνης θα μπορούσαν να εγκρίνουν την αποδέσμευση κεφαλαίων του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) ύψους περίπου 7 δισεκατομμυρίων ευρώ όταν συναντηθούν στις 22 Μαΐου στο τακτικό Eurogroup.
Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν εν μέρει για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων οφειλών της γενικής κυβέρνησης με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για την κάλυψη χρέους ύψους 6,3 δισ. ευρώ λόγω λήξεις ομολόγων.
Η εξέλιξη αυτή είναι σύμφωνη με την βασική μας υπόθεση για την Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2017.
Λάβαμε υπόψη την ευρεία συμμόρφωση της Ελλάδος στο τρίτο πρόγραμμα και την επιθυμία των αρχών της ευρωζώνης να αποφύγουν μια νέα ελληνική κρίση.
Αναγνωρίσαμε επίσης ότι η αντιπολίτευση στην Ελλάδα και η κοινωνία δεν συμφωνούν με τα μέτρα, γεγονός που δημιουργεί ουσιαστικό κίνδυνο εφαρμογής.
Αλλά πιστεύουμε ότι οι κυβερνητικοί βουλευτές έχουν περισσότερες πιθανότητες να εγκρίνουν τις μεταρρυθμίσεις από το να τις απορρίψουν.
Οι ευρωπαίοι πιστωτές της Ελλάδας και το ΔΝΤ ανέφεραν σε κοινή δήλωση ότι θα πραγματοποιηθούν «τις προσεχείς εβδομάδες» συνομιλίες για «μια αξιόπιστη στρατηγική για την εξασφάλιση βιωσιμότητας στο ελληνικό χρέος».
Δεν είναι σαφές εάν το ΔΝΤ και ορισμένοι ευρωπαίοι πιστωτές συμφωνούν για το χρονοδιάγραμμα και τη φύση της πιθανής ελάφρυνσης του χρέους που θα μπορούσε να επιτρέψει στο ΔΝΤ να ενταχθεί στο τρίτο πρόγραμμα διάσωσης ως δανειστής.
Και τώρα υπάρχει ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την εξασφάλιση μιας τέτοιας συμφωνίας και για την ολοκλήρωση των διαδικασιών που θα υποστήριζαν τη συμμετοχή του ΔΝΤ πριν από τον Ιούλιο.
Όπως σημειώσαμε τον Φεβρουάριο, πιστεύουμε ότι οι ευρωπαίοι πιστωτές της Ελλάδας θα είναι διατεθειμένοι να εκταμιεύσουν κεφάλαια χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ, εν μέρει επειδή η Ελλάδα υπερέβη τους στόχους των προγραμμάτων (η γενική κυβέρνηση σημείωσε πρωτογενές πλεόνασμα 3,7% του ΑΕΠ το 2016, πολύ πάνω από το στόχο του 0,5% ).
Ωστόσο, η απόφαση του ΔΝΤ να μην συμμετάσχει θα μπορούσε ακόμη να περιπλέξει την αναθεώρηση του προγράμματος και τις εκταμιεύσεις.
Ενώ η Ελλάδα υπερέβη τους δημοσιονομικούς στόχους, η μακροοικονομική εικόνα είναι πιο μικτή, αντανακλώντας εν μέρει τον αντίκτυπο των καθυστερήσεων των προγραμμάτων στην εμπιστοσύνη και τις πληρωμές στον ιδιωτικό τομέα.
Ορισμένα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ο ρυθμός οικονομικής ανάκαμψης επιβραδύνθηκε το 2017.
Οι καθυστερούμενες οφειλές της γενικής κυβέρνησης στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκαν στα 5 δισεκ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου και οι δείκτες βιομηχανικής παραγωγής δείχνει συρρίκνωση της δραστηριότητας στο 1ο τρίμηνο αν και η βιομηχανική παραγωγή παρουσίασε ικανοποιητική απόδοση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών