. Η προοπτική μείωσης των λιανικών τιμών περνάει υποχρεωτικά από τη μείωση του ΦΠΑ των προϊόντων
Έξω από την πόρτα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Μασούτης Α.Ε» έμειναν η «αισχροκέρδεια» και η «κερδοσκοπία» το 2023 όπως αποκαλύπτουν τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα.
Το σχετικά χαμηλό περιθώριο κέρδους της αλυσίδας διαμορφώθηκε στο όριο του 1% την χρονιά που πέρασε.
Σύμφωνα με πληροφορίες και οι υπόλοιπες αλυσίδες του λιανεμπορίου αναμένεται να εμφανίσουν αντίστοιχα χαμηλά περιθώρια κέρδους τα οποία θα κινηθούν κάτω από 1,5% όταν οι πραγματικές ανάγκες μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ επιβάλλουν το μεικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται κοντά 4%.
Η «ακρίβεια» στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν έφερε υπέρ-κέρδη στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.
Ξεπέρασε ο τζίρος το 1 δισ ευρώ τη χρονιά που πέρασε
Η «Μασούτης Α.Ε» κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 1,07 δισ. ευρώ το 2023 από 923 εκατ ευρώ το 2022.
Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 124 ,1 εκατ. ευρώ.
Από τα 686 εκατ. ευρώ ανήλθε σε 811 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας.
Το μεικτό κέρδος ανήλθε στα 265,5 εκατ. ευρώ το 2023 από 236,8 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν οριακά στα 8, 5 εκατ. ευρώ από 8,3 εκατ. ευρώ πρόπερσι.
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει με την ευκαιρία των οικονομικών αποτελεσμάτων ότι επέλεξε να «θυσιάσει» το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας της για να ενισχύσει τους Έλληνες καταναλωτές σε μία δύσκολη περίοδο , συμβάλλοντας έτσι έμπρακτά στην προσπάθεια που γίνεται.
Μία κίνηση που την διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 6,4 εκατ. ευρώ από 5,5 εκατ. το 2022.
Σε ένα χρόνο η «Μασούτης» αύξησε την κερδοφορία της μόλις κατά 979.000 ευρώ όταν ο τζίρος της αλυσίδας είχε άνοδο κατά 152,8 εκατ. ευρώ σε διάστημα δώδεκα μηνών.
Μόνο με τη μείωση του ΦΠΑ θα πέσουν οι τιμές των τροφίμων
Η ανάλυση των μεγεθών της αλυσίδας προκύπτει ότι δεν έχει τα περιθώρια να διαμορφώσει ακόμη πιο χαμηλές τιμές στα ράφια της αλυσίδας. Η προοπτική μείωσης των λιανικών τιμών περνάει υποχρεωτικά από τη μείωση του ΦΠΑ των προϊόντων κάτι που αρνείται πεισματικά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όταν οι τιμές της βιομηχανίας τροφίμων κινούνται ανοδικά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι υποχρεώσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 86 εκατ. ευρώ σε ένα χρόνο με το σύνολο των υποχρεώσεων να ανέρχονται σε 686, 6 εκατ. ευρώ το 2023 από 600 εκατ. το 2022. Το ύψος των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε 404,7 εκατ. ευρώ από 371,4 εκατ. ευρώ το 2022. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανήλθαν σε 120,4 εκατ. ευρώ από 117,6 εκατ. ευρώ.
Στα 2 εκατ. ευρώ οι αποδοχές του Ιωάννη Μασούτη
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερίσματος ύψους 2.000.000 ευρώ και ως ετήσια αμοιβή πρότεινε το ποσό των 2 εκατ. ευρώ για τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ Ιωάννη Μασούτη.
Η ετήσια γενική συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερισμάτων ότι και το ύψος των αμοιβών για την οικονομική χρήση του 2023.
Στα 11,8 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023 - Τουρισμός και προσφορές δίνουν ώθηση
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ διατήρησε σε γενικές γραμμές, τα μερίδια που είχε κερδίσει τα προηγούμενα έτη εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, έκλεισε στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%.
Ο όγκος των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση 2,5% συγκριτικά με το 2022.
Πιο αναλυτικά, για τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην αξία πωλήσεων το 2023 κατέγραψε η κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά.) στο +9,5%.
Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%.
Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.
Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) σε αξία το 2023, καθώς διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%.
Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες εντοπίζονται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, με 25,3% και 25,3% αντίστοιχα ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Το σχετικά χαμηλό περιθώριο κέρδους της αλυσίδας διαμορφώθηκε στο όριο του 1% την χρονιά που πέρασε.
Σύμφωνα με πληροφορίες και οι υπόλοιπες αλυσίδες του λιανεμπορίου αναμένεται να εμφανίσουν αντίστοιχα χαμηλά περιθώρια κέρδους τα οποία θα κινηθούν κάτω από 1,5% όταν οι πραγματικές ανάγκες μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ επιβάλλουν το μεικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται κοντά 4%.
Η «ακρίβεια» στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν έφερε υπέρ-κέρδη στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.
Ξεπέρασε ο τζίρος το 1 δισ ευρώ τη χρονιά που πέρασε
Η «Μασούτης Α.Ε» κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 1,07 δισ. ευρώ το 2023 από 923 εκατ ευρώ το 2022.
Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 124 ,1 εκατ. ευρώ.
Από τα 686 εκατ. ευρώ ανήλθε σε 811 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας.
Το μεικτό κέρδος ανήλθε στα 265,5 εκατ. ευρώ το 2023 από 236,8 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν οριακά στα 8, 5 εκατ. ευρώ από 8,3 εκατ. ευρώ πρόπερσι.
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει με την ευκαιρία των οικονομικών αποτελεσμάτων ότι επέλεξε να «θυσιάσει» το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας της για να ενισχύσει τους Έλληνες καταναλωτές σε μία δύσκολη περίοδο , συμβάλλοντας έτσι έμπρακτά στην προσπάθεια που γίνεται.
Μία κίνηση που την διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 6,4 εκατ. ευρώ από 5,5 εκατ. το 2022.
Σε ένα χρόνο η «Μασούτης» αύξησε την κερδοφορία της μόλις κατά 979.000 ευρώ όταν ο τζίρος της αλυσίδας είχε άνοδο κατά 152,8 εκατ. ευρώ σε διάστημα δώδεκα μηνών.
Μόνο με τη μείωση του ΦΠΑ θα πέσουν οι τιμές των τροφίμων
Η ανάλυση των μεγεθών της αλυσίδας προκύπτει ότι δεν έχει τα περιθώρια να διαμορφώσει ακόμη πιο χαμηλές τιμές στα ράφια της αλυσίδας. Η προοπτική μείωσης των λιανικών τιμών περνάει υποχρεωτικά από τη μείωση του ΦΠΑ των προϊόντων κάτι που αρνείται πεισματικά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όταν οι τιμές της βιομηχανίας τροφίμων κινούνται ανοδικά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι υποχρεώσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 86 εκατ. ευρώ σε ένα χρόνο με το σύνολο των υποχρεώσεων να ανέρχονται σε 686, 6 εκατ. ευρώ το 2023 από 600 εκατ. το 2022. Το ύψος των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε 404,7 εκατ. ευρώ από 371,4 εκατ. ευρώ το 2022. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανήλθαν σε 120,4 εκατ. ευρώ από 117,6 εκατ. ευρώ.
Στα 2 εκατ. ευρώ οι αποδοχές του Ιωάννη Μασούτη
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερίσματος ύψους 2.000.000 ευρώ και ως ετήσια αμοιβή πρότεινε το ποσό των 2 εκατ. ευρώ για τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ Ιωάννη Μασούτη.
Η ετήσια γενική συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερισμάτων ότι και το ύψος των αμοιβών για την οικονομική χρήση του 2023.
Στα 11,8 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023 - Τουρισμός και προσφορές δίνουν ώθηση
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ διατήρησε σε γενικές γραμμές, τα μερίδια που είχε κερδίσει τα προηγούμενα έτη εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, έκλεισε στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%.
Ο όγκος των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση 2,5% συγκριτικά με το 2022.
Πιο αναλυτικά, για τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην αξία πωλήσεων το 2023 κατέγραψε η κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά.) στο +9,5%.
Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%.
Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.
Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) σε αξία το 2023, καθώς διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%.
Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες εντοπίζονται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, με 25,3% και 25,3% αντίστοιχα ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών