Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Ο «ταμπελάκιας» υπουργός Ανάπτυξης που έλειπε από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη

Ο «ταμπελάκιας» υπουργός Ανάπτυξης που έλειπε από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη
Στον πρωθυπουργό έχει γίνει ήδη αντιληπτό ότι η αγορά των τροφίμων δεν παράγει υπερ κέρδη για τους επιχειρηματίες.
Ερήμην του υπουργού Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκου έγινε η συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές» Γεράσιμο Σκλαβενίτη, ο οποίος να σημειωθεί προσκλήθηκε από το γραφείο του πρωθυπουργού για να συζητήσουν ευρύτερα τα όσα συμβαίνουν στο λιανεμπόριο.
Ο ανταγωνισμός η διαφάνεια στις τιμές αλλά και ο Κώδικας Δεοντολογίας που εστιάζει στα ταμπελάκια και στην αναγραφή πληροφοριών των προϊόντων ήταν ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν.
Πάντως η τυπολατρία της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου (ΔΙ.Μ.Ε.Α) πέρασε από τη συνάντηση των συνομιλητών με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι πρέπει να υπάρχει ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στην πολιτεία, την αγορά και τους καταναλωτές
Στον πρωθυπουργό έχει γίνει ήδη αντιληπτό ότι η αγορά των τροφίμων δεν παράγει υπερ κέρδη για τους επιχειρηματίες.

Ο απόντας

Η απουσία του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου από τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη δεν αναμένεται να καθορίσει την παραμονή του στο υπουργείο αλλά ήδη έχει καλλιεργηθεί η εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα πεπραγμένα του υπουργού είναι τα ταμπελάκια.
Πρόκειται για το προσφιλές πεδίο δράσης του υπουργού Ανάπτυξης ενώ του καταλογίζουν ότι θυσιάζει την ουσία και το ρόλο του ανταγωνισμού στη συγκράτηση των τιμών και «παίζει» με τα πρόστιμα και τις πινακίδες
Χαρακτηριστικό είναι ότι προανήγγειλε ότι στα ταμπελάκια θα αναγράφεται η τιμή του παραγωγού και πολύ πιθανόν να αφορά τα φρέσκα προϊόντα δηλαδή της μαναβικής.
Οι ανώνυμοι πωλητές των λαϊκών αγορών φέρνουν στο προσκήνιο το κόστος παραγωγής που έχει αυξηθεί .

Τα 1000 προϊόντα.

Την περασμένη Πέμπτη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ «συσκεύασαν» 1000 κωδικούς προϊόντων με νέες χαμηλότερες έως 5%.
Το μέτρο έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία διότι οι προσφερόμενες τιμές είναι υψηλότερες σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες διότι έχουν ενσωματώσει τα νέα κόστη.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα προϊόντα θα βγουν στα ράφια στα μέσα της εβδομάδας και θα παραμείνουν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου.

Τι αγοράζουν οι καταναλωτές. Το αβοκάντο στην πρώτη γραμμή.

Τη στιγμή που όλοι επιθυμούν να συκρατηθούν οι τιμές οι εγχώριοι καταναλωτές αποκτούν νέες συνήθειες που αλλάζουν τα δεδομένα με τις λιανικές τιμές να έρχονται σε δεύτερη μοίρα.
Παράδειγμα το αβοκάντο είναι το προϊόν που οι πωλήσεις τους έχουν αυξηθεί κατακόρυφα παρότι η λιανική τιμή του ξεπερνά τα 3,7 ευρώ το κιλό .
Το τεμάχιο πωλείται από 1,07 έως 1,17 ευρώ .
Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 200 γραμμάρια.
Το τυρί κότατζ βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών καθώς έχει χαμηλές θερμίδες σε σύγκριση με άλλους τύπους τυριών, καθιστώντας το δημοφιλές σε διαιτολογικά προγράμματα.
Πρόκειται για προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών ενώ οι εγχώριες επιχειρήσεις της κατηγορίες προσπαθούν να εισέλθουν στη νέα καταναλωτική τάση.
Τα γάλατα δημητριακών και ειδικότερα τα πρωτεϊνούχα έχουν διπλάσια τιμή σε σχέση με το παραδοσιακό γάλα βρίσκεται στα ψυγεία των super market το οποίο χάνει πελάτες παρότι το γάλα των δημητριακών έχει σχεδόν διπλάσια τιμή.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης