Πολλές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν το συνολικό προφίλ κινδύνου τους επενδύοντας στην ποιοτική χρηματοοικονομική πληροφόρηση
Η διαδικασία της πώλησης είναι συνήθως ξεκάθαρη. Μόλις γίνει η παραγγελία, η πώληση συνήθως θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί. Σε τελική ανάλυση ωστόσο, η διαχείριση πληρωμών μπορεί να αποδειχτεί περίπλοκη υπόθεση. Η αποτυχία στη διαχείριση των εισπράξεων και στην προστασία των απαιτήσεων μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στις ταμειακές ροές και την ανάπτυξη της επιχείρησης.
Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ευκαιρίες να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους αλλά να μπορεί να μην διαθέτουν την απαραίτητη ορατότητα στους κύκλους παραγγελιών-ταμειακών διαθέσιμων (order-to-cash) και να μην μπορούν να διαχειριστούν με ασφάλεια την πίστωση. Η χάραξη μιας σταθερής στρατηγικής διαχείρισης πιστώσεων μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε αυτές τις επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν περισσότερες ευκαιρίες.
Βελτίωση του προφίλ κινδύνου
Οι κύριες προτεραιότητες των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών είναι η ανάπτυξη και η απόκτηση κεφαλαίων. Αρκετές επιχειρήσεις, ωστόσο, δεν δομούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες με σκοπό τη διαχείριση και την προστασία των απαιτήσεών τους, ενέργειες οι οποίες και αποτελούν βασικό πλεονέκτημα στην κατάρτιση ενός ισολογισμού. H αδυναμία στη διαχείριση των εισπρακτέων απαιτήσεων, η υψηλή ωρίμανση υπολοίπων και οι επισφάλειες είναι όλα ζητήματα που επηρεάζουν το προφίλ κινδύνου μιας εταιρείας. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα οι δανειστές να υιοθετήσουν μια πιο περιοριστική στάση.
Πολλές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν το συνολικό προφίλ κινδύνου τους επενδύοντας στην ποιοτική χρηματοοικονομική πληροφόρηση γενικά και πιο συγκεκριμένα στη διαχείριση των πιστώσεων.
Αποφυγή αδυναμίας πληρωμής λόγω του φαινομένου ντόμινο
Η εμπορική πίστωση B2B είναι ένα κρίσιμο επιχειρηματικό εργαλείο για την ανάπτυξη και τη διατήρηση των σχέσεων, ειδικά για ανταγωνιστικά τμήματα της αγοράς. Ωστόσο, η κακή διαχείριση της εμπορικής πίστωσης μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις πληρωμών ή αθετήσεις πληρωμών, που έχουν καταστροφικές συνέπειες για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις ή ακόμη και για τις μεγάλες εταιρείες. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξαν πολλές αφερεγγυότητες που επιταχύνθηκαν ή προκλήθηκαν από αθέτηση υποχρεώσεων ενός μεγάλου πελάτη, καθώς και ζητήματα συσσώρευσης απαιτήσεων. Αυτή η εξέλιξη, αναφέρει η Allianz Trade, επέφερε ένα φαινόμενο ντόμινο που επηρέασε διαφορετικά επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί (ή να ήταν λιγότερο σοβαρό) μέσω της ορθής διαχείρισης των πιστώσεων.
Τα παραπάνω συνοψίζονται στην παρακολούθηση ενός συνόλου Κύριων Δεικτών Επίδοσης (Key Performance Indicators - KPI), όπως οι ημέρες εκκρεμών πωλήσεων (Days Sales Outstanding - DSO) - ο μέσος αριθμός ημερών που χρειάζεται η εταιρεία σας για να λάβει πληρωμή για μια πώληση - και στον καθορισμό σαφών πιστωτικών διαδικασιών. Αυτές οι διαδικασίες οφείλουν να διατηρούν μια λεπτή ισορροπία μεταξύ του να μην είναι πολύ αυστηρές (που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται επιχειρηματικές ευκαιρίες), αλλά ούτε και πολύ επιεικείς (με συνέπεια να μην εντοπίζονται έγκαιρα επισφαλείς συνθήκες ή να εκτίθεται η εταιρεία σε κίνδυνο απάτης).
Πρώτα βήματα
Η εμπορική πιστωτική πολιτική μιας εταιρείας αποτελεί πυλώνα πάνω στον οποίο δομείται η λειτουργία διαχείρισης πιστώσεων της εταιρείας. Πρόκειται, στην ουσία, για ένα σύνολο εξειδικευμένων πρωτοκόλλων για την ανάλυση της εμπορικής πιστωτικής δραστηριότητας σε κάθε στάδιο της διαδρομής από την παραγγελία ως τα ταμειακά διαθέσιμα (order-to-cash). Είναι ένα αποφασιστικής σημασίας έγγραφο, ειδικά όταν μια επιχείρηση αναπτύσσεται και γίνεται πιο περίπλοκη (σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους, τις γεωγραφικές τοποθεσίες και τα κεφάλαια που διακυβεύονται). Καθώς μια εταιρεία αναπτύσσεται, οι άγραφοι κανόνες δεν είναι πλέον αποτελεσματικοί και γίνονται παράγοντας λειτουργικού κινδύνου. Η πιστωτική πολιτική διασφαλίζει ότι όλοι στην εταιρεία ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της και μειώνει τις εντάσεις μεταξύ των τμημάτων πωλήσεων και οικονομικών που προκαλούνται από διαφορετικές απόψεις σχετικά με την αντίληψη του κινδύνου.
Βελτίωση του συστήματος διαχείρισης πιστώσεων
Μια πώληση δεν είναι πώληση μέχρι να πληρωθεί! Πρέπει ο συναλλασσόμενος να βεβαιωθεί ότι τα αγαθά και οι υπηρεσίες του πληρώνονται σε εύθετο χρόνο, ότι μπορεί να προστατεύσει τις ταμειακές ροές, πρέπει να εξετάσει προσεκτικά τις διαδικασίες διαχείρισης πιστώσεων - ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας.
Ένα υποστηρικτικό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει εταιρείες με περιορισμένους πόρους να αξιολογήσουν και να μετριάσουν τον κίνδυνο είναι η ασφάλιση των εμπορικών πιστώσεων. Η Allianz Trade, όχι μόνο βοηθάει τους πελάτες να μεταβιβάσουν τον κίνδυνο και να μειώσουν ή να αποτρέψουν την απώλεια, αλλά τους παρέχει και κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλιση πιστώσεων για να βοηθήσουμε στη δομή και στην υποστήριξη των συστημάτων διαχείρισης πιστώσεων των επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να συναλλάσσονται με ασφάλεια και να αναπτύσσονται.
www.bankingnews.gr
Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ευκαιρίες να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους αλλά να μπορεί να μην διαθέτουν την απαραίτητη ορατότητα στους κύκλους παραγγελιών-ταμειακών διαθέσιμων (order-to-cash) και να μην μπορούν να διαχειριστούν με ασφάλεια την πίστωση. Η χάραξη μιας σταθερής στρατηγικής διαχείρισης πιστώσεων μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε αυτές τις επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν περισσότερες ευκαιρίες.
Βελτίωση του προφίλ κινδύνου
Οι κύριες προτεραιότητες των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών είναι η ανάπτυξη και η απόκτηση κεφαλαίων. Αρκετές επιχειρήσεις, ωστόσο, δεν δομούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες με σκοπό τη διαχείριση και την προστασία των απαιτήσεών τους, ενέργειες οι οποίες και αποτελούν βασικό πλεονέκτημα στην κατάρτιση ενός ισολογισμού. H αδυναμία στη διαχείριση των εισπρακτέων απαιτήσεων, η υψηλή ωρίμανση υπολοίπων και οι επισφάλειες είναι όλα ζητήματα που επηρεάζουν το προφίλ κινδύνου μιας εταιρείας. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα οι δανειστές να υιοθετήσουν μια πιο περιοριστική στάση.
Πολλές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν το συνολικό προφίλ κινδύνου τους επενδύοντας στην ποιοτική χρηματοοικονομική πληροφόρηση γενικά και πιο συγκεκριμένα στη διαχείριση των πιστώσεων.
Αποφυγή αδυναμίας πληρωμής λόγω του φαινομένου ντόμινο
Η εμπορική πίστωση B2B είναι ένα κρίσιμο επιχειρηματικό εργαλείο για την ανάπτυξη και τη διατήρηση των σχέσεων, ειδικά για ανταγωνιστικά τμήματα της αγοράς. Ωστόσο, η κακή διαχείριση της εμπορικής πίστωσης μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις πληρωμών ή αθετήσεις πληρωμών, που έχουν καταστροφικές συνέπειες για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις ή ακόμη και για τις μεγάλες εταιρείες. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξαν πολλές αφερεγγυότητες που επιταχύνθηκαν ή προκλήθηκαν από αθέτηση υποχρεώσεων ενός μεγάλου πελάτη, καθώς και ζητήματα συσσώρευσης απαιτήσεων. Αυτή η εξέλιξη, αναφέρει η Allianz Trade, επέφερε ένα φαινόμενο ντόμινο που επηρέασε διαφορετικά επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί (ή να ήταν λιγότερο σοβαρό) μέσω της ορθής διαχείρισης των πιστώσεων.
Τα παραπάνω συνοψίζονται στην παρακολούθηση ενός συνόλου Κύριων Δεικτών Επίδοσης (Key Performance Indicators - KPI), όπως οι ημέρες εκκρεμών πωλήσεων (Days Sales Outstanding - DSO) - ο μέσος αριθμός ημερών που χρειάζεται η εταιρεία σας για να λάβει πληρωμή για μια πώληση - και στον καθορισμό σαφών πιστωτικών διαδικασιών. Αυτές οι διαδικασίες οφείλουν να διατηρούν μια λεπτή ισορροπία μεταξύ του να μην είναι πολύ αυστηρές (που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται επιχειρηματικές ευκαιρίες), αλλά ούτε και πολύ επιεικείς (με συνέπεια να μην εντοπίζονται έγκαιρα επισφαλείς συνθήκες ή να εκτίθεται η εταιρεία σε κίνδυνο απάτης).
Πρώτα βήματα
Η εμπορική πιστωτική πολιτική μιας εταιρείας αποτελεί πυλώνα πάνω στον οποίο δομείται η λειτουργία διαχείρισης πιστώσεων της εταιρείας. Πρόκειται, στην ουσία, για ένα σύνολο εξειδικευμένων πρωτοκόλλων για την ανάλυση της εμπορικής πιστωτικής δραστηριότητας σε κάθε στάδιο της διαδρομής από την παραγγελία ως τα ταμειακά διαθέσιμα (order-to-cash). Είναι ένα αποφασιστικής σημασίας έγγραφο, ειδικά όταν μια επιχείρηση αναπτύσσεται και γίνεται πιο περίπλοκη (σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους, τις γεωγραφικές τοποθεσίες και τα κεφάλαια που διακυβεύονται). Καθώς μια εταιρεία αναπτύσσεται, οι άγραφοι κανόνες δεν είναι πλέον αποτελεσματικοί και γίνονται παράγοντας λειτουργικού κινδύνου. Η πιστωτική πολιτική διασφαλίζει ότι όλοι στην εταιρεία ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της και μειώνει τις εντάσεις μεταξύ των τμημάτων πωλήσεων και οικονομικών που προκαλούνται από διαφορετικές απόψεις σχετικά με την αντίληψη του κινδύνου.
Βελτίωση του συστήματος διαχείρισης πιστώσεων
Μια πώληση δεν είναι πώληση μέχρι να πληρωθεί! Πρέπει ο συναλλασσόμενος να βεβαιωθεί ότι τα αγαθά και οι υπηρεσίες του πληρώνονται σε εύθετο χρόνο, ότι μπορεί να προστατεύσει τις ταμειακές ροές, πρέπει να εξετάσει προσεκτικά τις διαδικασίες διαχείρισης πιστώσεων - ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας.
Ένα υποστηρικτικό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει εταιρείες με περιορισμένους πόρους να αξιολογήσουν και να μετριάσουν τον κίνδυνο είναι η ασφάλιση των εμπορικών πιστώσεων. Η Allianz Trade, όχι μόνο βοηθάει τους πελάτες να μεταβιβάσουν τον κίνδυνο και να μειώσουν ή να αποτρέψουν την απώλεια, αλλά τους παρέχει και κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλιση πιστώσεων για να βοηθήσουμε στη δομή και στην υποστήριξη των συστημάτων διαχείρισης πιστώσεων των επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να συναλλάσσονται με ασφάλεια και να αναπτύσσονται.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών