Η Credit Suisse ζητά από τους υπαλλήλους της να επιτρέψουν στην τράπεζα να έχει πρόσβαση στα προσωπικά τους κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές εάν τα χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν με πελάτες ή συναδέλφους τους.
Με το αίτημα αυτό γίνεται η τελευταία μεγάλη τράπεζα που αυστηροποιεί τους κανόνες για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
Η νέα πολιτική της τράπεζας έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς πολλά στελέχη της διαμαρτύρονται ενώ άλλα υποστηρίζουν πως είναι παράνομη.
Η Credit Suisse στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ δεν παρέχει στους τραπεζίτες της εταιρικό κινητό τηλέφωνο, αλλά προσφέρει στο προσωπικό έκπτωση μέσω εγκεκριμένου παρόχου τηλεπικοινωνιών.
Αυστηρότερη πολιτική
Σύμφωνα με την παγκόσμια πολιτική της για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, η τράπεζα υποστηρίζει ότι μπορεί να έχει πρόσβαση, να παρακολουθεί ή να ελέγχει οποιοδήποτε τηλέφωνο καλύπτεται από το εταιρικό σχέδιο της τράπεζας.
Βάσει αυτής της πολιτικής, μια «υλικοτεχνική επικοινωνία», όπως η διευθέτηση μιας συνάντησης με έναν πελάτη με ένα τηλέφωνο που δεν είναι εγκεκριμένο από την τράπεζα, μπορεί να υποβληθεί σε έλεγχο, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη της Credit Suisse τα οποία επικαλούνται οι Financial Times.
Επίσης, τμήμα της πολιτικής είναι η απαίτηση το προσωπικό να μην διαγράφει τυχόν σχετικά μηνύματα από τα προσωπικά του τηλέφωνα.
Η Credit Suisse αναφέρει ότι οποιαδήποτε πρόσβαση σε μια ιδιωτική συσκευή θα περιορίζεται στους σκοπούς που έχει ορίσει η τράπεζα και έχει καλέσει τους υπαλλήλους της να αποδεχθούν τη νέα πολιτική.
Πώς επηρέασε η πανδημία
Οι αυστηρότεροι έλεγχοι της τράπεζας αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη ανησυχία στον κλάδο σχετικά με ζητήματα συμμόρφωσης που προκύπτουν από τη χρήση προσωπικών συσκευών κατά τη συζήτηση και το χειρισμό ευαίσθητων πληροφοριών.
Η στροφή προς την εξ αποστάσεως εργασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει καταστήσει ακόμη πιο απαιτητικές τις προκλήσεις συμμόρφωσης για τις τράπεζες, οι οποίες έγιναν πιο αυστηρές μετά τους νέους κανόνες μετά την οικονομική κρίση του 2008.
Η JPMorgan νωρίτερα το 2021 αποκάλυψε ότι είχε λάβει αιτήματα για πληροφορίες από ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τη συμμόρφωσή της με τις απαιτήσεις διατήρησης μηνυμάτων που αποστέλλονται μέσω πλατφορμών που δεν είχαν εγκριθεί από την τράπεζα.
Οι τραπεζίτες της JPMorgan έχουν εγκαταστήσει στα τηλέφωνα εργασίας τους μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και κλήσεων που ονομάζεται
movius», η οποία καταγράφει όλες τις κλήσεις.
Τα τελευταία χρόνια, η Credit Suisse είχε εμπλακεί σε ένα σκάνδαλο εταιρικής κατασκοπείας και παρακολούθησης ανώτερων στελεχών, οι οποίοι στη συνέχεια αποχώρησαν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών