Τελευταία Νέα
Διεθνή

Γερμανία: Πώς ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει το ενεργειακό σοκ - Κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και μειώσεις φόρων

Γερμανία: Πώς ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει το ενεργειακό σοκ -   Κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και μειώσεις φόρων

Το τριμηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ δεν είναι το μοναδικό μέτρο εξοικονόμησης ενέργειας και ελάφρυνσης των πολιτών, εξίσου σημαντική είναι η μείωση του φόρου στα καύσιμα

Σχετικά Άρθρα

To πολυαναμενόμενο εισιτήριο των 9 ευρώ με ισχύ τρεις μήνες, αρχής γενομένης από 1ης Ιουνίου 2022 είναι πλέον γεγονός, όπως σημειώνει η Deutsche Welle σε δημοσίευμά της την Κυριακή 22 Μαϊου 2022.
Το σχετικό νομοσχέδιο των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης (Σοσιαλδημοκράτες, Πράσινοι, Φιλελεύθεροι) κατάφερε να εγκριθεί και από τα δύο σώματα του γερμανικού κοινοβουλίου, την Bundestag και την Bundesrat, παρά τις επιφυλάξεις βουλευτών της αντιπολίτευσης και ορισμένων κρατιδίων.'

Εκτίναξη του κόστους 

Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρη η πρόθεση στήριξης των πολιτών στις μετακινήσεις τους, οι οποίες έχουν ακριβύνει λόγω των ευρύτερων ενεργειακών συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.
Το μηνιαίο εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών με μειωμένη τιμή ισχύει για όλες τις αστικές αλλά και υπεραστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων σε όλη τη Γερμανία.
Αφορά αστικά λεωφορεία, τραμ, μετρό, προαστιακό και τοπικά τρένα, ενώ εξαιρούνται τρένα μεγάλων αποστάσεων (ICE, Intercity, Εurocity) και υπεραστικά λεωφορεία.
Με το μέτρο αυτό ελαφρύνονται σημαντικά όσοι μετακινούνται τακτικά στη Γερμανία, κυρίως για εργασία.
Ταυτόχρονα δίνεται κίνητρο για χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από όλους, εξοικονομώντας ενέργεια και επιλέγοντας συγχρόνως ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον είδος μετακίνησης.

Το όφελος για τους πολίτες 

Σημαντική είναι όμως και η οικονομική ελάφρυνση του πολίτη.
Για παράδειγμα μια μηνιαία κάρτα αστικών διαδρομών σε μεγάλες πόλεις κοστίζει περίπου από 70 έως 90 ευρώ.
Με τη νέα κάρτα των 9 ευρώ, η εξοικονόμηση χρημάτων ξεπερνά τα πενήντα ευρώ.
Υπάρχουν βέβαια και αντιδράσεις από ορισμένα κρατίδια, που θεωρούν ότι ένα τέτοιο μέτρο απαιτεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την προβλεπόμενη που ανέρχεται στα 3,7 δισ ευρώ.
Συνδικαλιστικοί φορείς αλλά και αντιπολιτευόμενοι βουλευτές ζητούν επίσης συνολική αναβάθμιση των γερμανικών ΜΜΜ, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στην αυξανόμενη ζήτηση.

Εφάπαξ βοήθημα

Στο πλαίσιο του ευρύτερου πακέτου εγκρίθηκε επίσης εφάπαξ βοήθημα 200 ευρώ προς πολίτες που ανήκουν στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα για το κόστος ενέργειας καθώς και πρόσθετα μηνιαία βοηθήματα για οικογένειες με παιδιά.
Μεταξύ άλλων, τον Σεπτέμβριο αναμένεται και η καταβολή εφάπαξ φορολογητέου επιδόματος ύψους 300 ευρώ για την ενέργεια σε εργαζόμενους που υπόκεινται στη Γερμανία σε φόρο εισοδήματος.
Για τους δε ελεύθερους επαγγελματίες το ίδιο ποσό θα αφαιρεθεί από την προκαταβολή φόρου, ενώ εξαιρούνται καταρχήν οι συνταξιούχοι.

Προβλέψεις για την ενεργειακή ασφάλεια

Στο ευρύτερο πλαίσιο των ενεργειακών νόμων, που πέρασαν αυτή την εβδομάδα από τη γερμανική βουλή, κρίσιμη θεωρείται και η αναθεώρηση του Νόμου περί Ενεργειακής Ασφάλειας του 1975, σύμφωνα με την οποία το κράτος μπορεί να αναλαμβάνει τη διαχείριση εταιρειών ενέργειας, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας.
Η γερμανική κυβέρνηση έχει έτσι κατά νου την περίπτωση του διυλιστηρίου πετρελαίου στο Σβεντ του Βρανδεμβούργου, το οποίο επεξεργάζεται αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο της Rosneft.

Τερματικοί σταθμοί LNG

Τέλος ο «κύκλος» των ενεργειακών νομοθετημάτων κλείνει με το νομοσχέδιο για την κατασκευή πλωτών και χερσαίων τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές.
Ένα μεγάλο στοίχημα της γερμανικής κυβέρνησης και του υπουργού Οικονομίας Robert Habeck για την «fast track» ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία και τη μετάβαση στις ΑΠΕ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης