Ψυχρότεροι χώροι στα μέσα μεταφοράς, βραδύτερες κυλιόμενες και μειωμένη ταχύτητα των τρένων είναι μερικά από τα μέτρα που εξετάζει η αρμόδια αρχή δημόσιων μεταφορών του Παρισιού, η RATP, λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Πριν από μερικές ημέρες, η RATP προέβλεψε πως το ενεργειακό κόστος φέτος αναμένεται να αυξηθεί κατά το ένα τρίτο σε σχέση με πέρυσι, μία αύξηση της τάξης των 70 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι η μείωση των υπηρεσιών δεν είναι εφικτή, αφού οι μετακινήσεις στην πόλη πραγματοποιούνται σε μεγάλο βαθμό με ΜΜΜ
και η τιμή των εισιτηρίων δρομολογείται ήδη να ανέβει το 2023, εξετάζονται και άλλες εναλλακτικές για την αντιστάθμιση του κόστους.
Σημειώνεται ότι το δίκτυο έχει ήδη επιβαρυνθεί από τις απεργίες των οδηγών και τις καθυστερήσεις ανασκευής των υποδομών.
Ανά επιβάτη, οι δημόσιες μεταφορές είναι με διαφορά πιο αποδοτικές ενεργειακά σε σχέση με τη χρήση αυτοκινήτων.
Ωστόσο, τα συστήματα της RATP, τα οποία το 2019 πραγματοποίησαν 3,4 δισ. δρομολόγια, είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα.
Ετησίως, η υπηρεσία καταναλώνει 2.400 γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, που αντιστοιχεί με την κατανάλωση 1,2 εκατ. νοικοκυριών ή μίας γαλλικής κωμόπολης.
Προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση, η υπηρεσία εξετάζει μέτρα όπως οι χαμηλότερες θερμοκρασίες στους περίπου 19 βαθμούς κελσίου σε σταθμούς μετρό, σε τρένα, λεωφορεία, γραφεία και data centers.
Επίσης, εξετάζεται και η αλλαγή των συστημάτων εξαερισμού στο 80% φρέσκου αέρα (που ίσχυε προ πανδημίας) από το 100% σήμερα.
Εξοικονόμηση ενέργειας
Τα μέτρα αυτά μπορεί να φαίνονται επουσιώδη, ωστόσο, όπως σημειώνει το Bloomberg, η υπηρεσία έχει ήδη λάβει ευρείας κλίμακας μέτρα για εξοικονόμηση ενέργειας εδώ και κάποια χρόνια.
Ενδεικτικά, έχει δεσμευτεί να μειώσει τους αέριους ρύπους κατά 50% μεταξύ 2015 και 2025 και την κατανάλωση ενέργειας κατά 20%.
Στο πλαίσιο αυτό θα αγοράσει λεωφορεία χαμηλών ή μηδενικών ρύπων μέχρι το 2025 και θα εγκαταστήσει φώτα LED.
Ήδη τα νέα φώτα που εγκαταστάθηκαν το 2016, τα οποία πρόκειται μάλιστα να αντικατασταθούν με ακόμη πιο σύγχρονα μοντέλα, έχουν μειώσει την κατανάλωση κατά 50% σε σταθμούς μετρό και λεωφορείων.
Επίσης, η υπηρεσία έχει διασφαλίσει πιο σύγχρονο εξοπλισμό τρένων, ενώ οι οδηγοί έχουν εκπαιδευτεί ώστε να αποφεύγουν τις απότομες επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα όποτε είναι δυνατό
www.bankingnews.gr
Γαλλία: Χαμηλές ταχύτητες και κρύα βαγόνια στο Μετρό στο Παρίσι λόγω ενεργειακής κρίσης
Η υπηρεσία καταναλώνει 2.400 GWatt ηλεκτρικής ενέργειας, που αντιστοιχεί με την κατανάλωση 1,2 εκατ. νοικοκυριών ή μίας γαλλικής κωμόπολης.
Σχόλια αναγνωστών