Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τουλάχιστον σήμερα ακόμη, είναι λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον, από τα βενζινοκίνητα
Να όμως που ένα ρεπορτάζ του Reuters μας αποκάλυψε ότι η επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι τόσο φιλική προς το περιβάλλον όσο ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κι αυτό συμβαίνει επειδή ακόμη και η ελάχιστη γρατζουνιά ή μια μικρή καταστροφή σε μια μπαταρία οδηγεί τις ασφαλιστικές εταιρείες να διαλύουν ολόκληρο το αυτοκίνητο.
«Αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή είναι φιλικά προς το περιβάλλον», δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής έρευνας στην εταιρεία πληροφοριών κινδύνου αυτοκινήτων Thatcham Research.
«Προφανώς όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παύουν να είναι φλικά στο περιβάλλον αν πρέπει να πετάξουμε την μπαταρία ακόμη και μετά από μια μικρή σύγκρουση».
Μια μπαταρία Tesla κοστίζει δεκάδες χιλιάδες δολάρια και αντιπροσωπεύει μεγάλο ποσοστό της τιμής του οχήματος.
Για το λόγο αυτό οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν διαπιστώσει ότι είναι αντιοικονομικό να αντικαθιστούν τις μπαταρίες που έχουν υποστεί ζημιά.
Οι κατασκευαστές έχουν καταστήσει τις μπαταρίες δομικό τμήμα του αυτοκινήτου για να μειώσουν τα κόστη τους
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, έχουν καταστήσει τις μπαταρίες δομικό τμήμα του αυτοκινήτου για να μειώσουν το κόστος αλλά με την επιλογή τους αυτή μεταφέρουν το κόστος στους καταναλωτές και τους ασφαλιστές όταν υπάρξει ανάγκη αντικατάστασης των μπαταριών.
Με δυο λόγια αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν παράγουν μπαταρίες που θα επικευάζονται πιο εύκολα, όλο και θα αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα που με λίγα χιλιόμετρα θα αποσύρονται.
«Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που θα αποσύρεται διαρκώς θα αυξάνεται, επομένως ότι έχει να κάνει με το χειρισμό των μπαταριών είναι ένα κρίσιμο σημείο», δήλωσε ο Christoph Lauterwasser, διευθύνων σύμβουλος του Allianz Center for Technology, ενός ερευνητικού ινστιτούτου που ανήκει στην Allianz.
Σύμφωνα με τον Lauterwasser, η παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα που έχουν μηχανικές εσωτερικής καύσης.
Η μπαταρία του Tesla έχει μηδενικής δυνατότητα επισκευής
Επομένως, εάν αυτές οι μπαταρίες απορριφθούν με χαμηλά χιλιόμετρα, υπονομεύεται ο στόχος της προώθησης φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών.
«Αν πετάξετε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πολύ νωρίς, χάνονται σχεδόν όλα τα πλεονεκτήματα σε ότι αφορά τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», είπε.
Η Sandy Munro, επικεφαλής της Munro & Associates με έδρα το Μίσιγκαν, η οποία αναλύει οχήματα και συμβουλεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τρόπους βελτίωσής τους, είπε ότι η μπαταρία του Model Y της Tesla έχει «μηδενική δυνατότητα επισκευής».
«H μπαταρία Tesla πηγαίνει κατευθείαν στα σκουπίδα», είπε η Munro.
Καταληκτικά: παρά τα όσα λένε για επανάσταση της ηλεκτροκίνησης και πράσινη «κυκλική οικονομία» αυτοκινητοβιομηχανίες, πολιτικοί, ΜΚΟ και ακτιβιστές για το κλίμα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται και παράγονται αυτή την στιγμή είναι χειρότερα για το περιβάλλον σε σύγκριση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών