Τελευταία Νέα
Διεθνή

ΗΠΑ: Μείωση κατά 1,3 μονάδα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Αύγουστο 2025, στις 97,4 μονάδες

ΗΠΑ: Μείωση κατά 1,3 μονάδα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Αύγουστο 2025, στις 97,4 μονάδες
Οι οικονομολόγοι που ρωτήθηκαν από το Reuters είχαν προβλέψει ότι ο δείκτης θα μειωθεί στο 96,2 από το προηγούμενο 97,2.
Κατά 1,3 μονάδα υποχώρησε τον Αύγουστο 2025 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Conference Board, φτάνοντας τις 97,4 μονάδες, ελαφρώς πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών (96,5 μονάδες) αλλά χαμηλότερα σε σχέση με την αναθεωρημένη τιμή του Ιουλίου (98,7 μονάδες).
Ο δείκτης Παρούσας Κατάστασης, που βασίζεται στην αξιολόγηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες συνθήκες στις επιχειρήσεις και στην αγορά εργασίας, μειώθηκε κατά 1,6 μονάδες, φτάνοντας τις 131,2 μονάδες από τις αναθεωρημένες 132,8 του Ιουλίου.
Αντίστοιχα, ο δείκτης Προσδοκιών, που αντικατοπτρίζει την βραχυπρόθεσμη εκτίμηση των καταναλωτών για το εισόδημα, τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας, υποχώρησε κατά 1,2 μονάδες στις 74,8 μονάδες, από τις αναθεωρημένες 76,0 μονάδες τον Ιούλιο.
Η Stephanie Guichard, ανώτερη οικονομολόγος στο τμήμα Παγκόσμιων Δεικτών του Conference Board, σχολίασε: «Η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε ελαφρά τον Αύγουστο, παραμένοντας ωστόσο σε επίπεδα παρόμοια με αυτά των τελευταίων τριών μηνών.
Οι δείκτες Παρούσας Κατάστασης και Προσδοκιών σημείωσαν αδυναμία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η εκτίμηση των καταναλωτών για τη διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας υποχώρησε για όγδοο συνεχόμενο μήνα, ενώ η θετική εκτίμηση των τρεχουσών επιχειρηματικών συνθηκών περιόρισε την πτώση του δείκτη Παρούσας Κατάστασης».
Παράλληλα, όπως προσθέτει η Guichard, «ο σκεπτικισμός σχετικά με τη μελλοντική διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας αυξήθηκε ελαφρά, ενώ η αισιοδοξία για μελλοντικά εισοδήματα μειώθηκε.
Ωστόσο, η αρνητική τάση αντισταθμίστηκε μερικώς από βελτιωμένες προσδοκίες για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες».
Οι γραπτές απαντήσεις των καταναλωτών έδειξαν αύξηση αναφορών σε θέματα δασμών, τα οποία συνδέονται με ανησυχίες για υψηλότερες τιμές. Παράλληλα, οι αναφορές σε υψηλές τιμές και τον πληθωρισμό, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και ειδών παντοπωλείου, αυξήθηκαν ξανά τον Αύγουστο.
Οι μέσες προβλέψεις των καταναλωτών για τον πληθωρισμό 12 μηνών αυξήθηκαν στο 6,2% από 5,7% τον Ιούλιο, μετά από τρεις συνεχόμενους μήνες μείωσης, αλλά παραμένουν κάτω από την κορυφή του Απριλίου (7,0%).
Στον τομέα των χρηματιστηριακών προσδοκιών, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί: το 47,4% προβλέπει αύξηση των τιμών των μετοχών τους επόμενους 12 μήνες, μειωμένο από 48,9% τον Ιούλιο, ενώ το 30,3% αναμένει μείωση, από 28,1% τον προηγούμενο μήνα.
Όσον αφορά τα επιτόκια, το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένει αύξηση αυξήθηκε στο 54,0% από 53,1% τον Ιούλιο, ενώ λιγότεροι αναμένουν μείωση (20,9% έναντι 21,4%).
Στην ανάλυση ανά ηλικιακή ομάδα, η εμπιστοσύνη μειώθηκε μεταξύ των καταναλωτών κάτω των 35 ετών, παρέμεινε σταθερή για εκείνους ηλικίας 35–55 ετών και ενισχύθηκε στους άνω των 55. Στην κατανομή ανά εισοδηματικά επίπεδα δεν καταγράφηκε σαφές μοτίβο, ενώ ανά κομματική ταυτότητα η εμπιστοσύνη υποχώρησε τόσο στους Ρεπουμπλικάνους όσο και στους Δημοκρατικούς, με ελάχιστες αλλαγές στους Ανεξάρτητους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης