Τελευταία Νέα
Διεθνή

Su - 30: Το πολυεργαλείο των αιθέρων - Ο ρωσικός γίγαντας ήλθε από το παρελθόν για να σχηματίσει το μέλλον

Su - 30: Το πολυεργαλείο των αιθέρων - Ο ρωσικός γίγαντας ήλθε από το παρελθόν για να σχηματίσει το μέλλον
Με την εξαιρετική του ευελιξία, την εκτεταμένη επιχειρησιακή του εμβέλεια και την ικανότητά του να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, έχει γίνει ο κορμός των αεροπορικών δυνάμεων πολλών χωρών
Το Sukhoi Su-30 είναι ένα πολυλειτουργικό μαχητικό με διπλό κινητήρα, που θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα τέταρτης γενιάς αεροσκάφη της Ρωσίας.
Με την εξαιρετική του ευελιξία, την εκτεταμένη επιχειρησιακή του εμβέλεια και την ικανότητά του να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, έχει γίνει ο κορμός των αεροπορικών δυνάμεων πολλών χωρών.
Αν και το Su-30 έχει τις ρίζες του στο σχεδιασμό του Su-27, έχει εξελιχθεί σε πολλές παραλλαγές και αποτελεί συμπληρωματική πλατφόρμα για πιο προηγμένα αεροσκάφη, όπως το Su-35.
Η ικανότητά του να εκτελεί αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, αναγνώρισης και αεροπορικής υποστήριξης το καθιστά δημοφιλές στις διεθνείς αγορές άμυνας.

a_23.jpg

Ιστορία σχεδιασμού και ανάπτυξης του Su-30

Η ανάπτυξη του Su-30 ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 από την Sukhoi Aerospace Corporation με στόχο τη δημιουργία μιας αναβαθμισμένης έκδοσης του Su-27, ικανής να εκτελεί όχι μόνο αποστολές αναγνώρισης και αεροπορικής αναχαίτισης, αλλά και επιθετικές αποστολές κατά εδάφους και ναυτικών στόχων.
Η ανάγκη για μεγαλύτερη επιχειρησιακή εμβέλεια από το Su-27 ήταν επιτακτική για την Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία, η οποία ήθελε να εξασφαλίσει πλήρη κάλυψη της επικράτειας της Σοβιετικής Ένωσης.
l_1.jpg
Έτσι, το έργο για την ανάπτυξη του Su-27PU ξεκίνησε το 1986. Το Su-27PU αποτελούσε μια πιο εξελιγμένη έκδοση του Su-27, ικανή να λειτουργεί και ως αεροπορικό διοικητικό κέντρο.
Το πρώτο πρωτότυπο του Su-27PU πέταξε στις 6 Ιουνίου 1987, και αφού ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές, ξεκίνησε η κατασκευή τριών ακόμη εκδόσεων.
Το 1989, το Su-27PU πέρασε στην πλήρη παραγωγή και το πρώτο αεροσκάφος τέτοιου τύπου εισήλθε σε υπηρεσία με τη ρωσική Πολεμική Αεροπορία στις 14 Απριλίου 1992.
Το 1994, η Ρωσία επέλεξε να αναβαθμίσει την ονομασία σε Su-30, και από το 1996 και έπειτα, οι πρώτες μονάδες άρχισαν να παραδίδονται στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
b_21.jpg

Σχεδίαση και διαστάσεις του Su-30

Το Su-30 είναι εξοπλισμένο με μια αεροδυναμική άτρακτο, η οποία περιλαμβάνει κινητές επιφάνειες ελέγχου, μεγάλες εισαγωγές αέρα, και δύο κατακόρυφους σταθεροποιητές.
Η αεροδυναμική του σχεδίαση, σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου πτήσης fly-by-wire, επιτρέπει στο αεροσκάφος να εκτελεί πολύπλοκες και έντονου αεροπορικούς ελιγμούς.

Αναλυτικά, οι διαστάσεις του Su-30 είναι:

• Μήκος: 21.9 μέτρα
• Άνοιγμα φτερών: 14.7 μέτρα
• Ύψος: 6.36 μέτρα
• Άδειο βάρος: 17,700 κιλά
• Μέγιστο βάρος απογείωσης: 34.500 κιλά
c_17.jpg

Σύστημα προώθησης και κινητήρες του Su-30

Το Su-30 είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες Saturn AL-31FL/FP, οι οποίοι μπορούν να παράγουν 12.500 κιλά ώσης ο καθένας.
Αυτοί οι κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με μπεκ ώσης που επιτρέπουν σημαντική αύξηση της ευκινησίας του αεροσκάφους, δίνοντάς του τη δυνατότητα να εκτελεί επιθετικούς ελιγμούς με εξαιρετική ακρίβεια.
Η μέγιστη ταχύτητα του Su-30 φτάνει περίπου Mach 2 (2,120 χλμ/ώρα), ενώ φτάνει σε ύψος 17.300 μέτρων.
Ο ρυθμός ανόδου είναι περίπου 230 μέτρα/δευτερόλεπτο, επιτρέποντας στο αεροσκάφος να πραγματοποιεί αποστολές σε ακραίες συνθήκες και για μεγάλες διάρκειες.
d_13.jpg

m.jpg

Εμβέλεια και συστήματα καυσίμων του Su-30


Το Su-30 είναι εξοπλισμένο με τυπικές εσωτερικές δεξαμενές καυσίμου που μπορούν να φιλοξενήσουν περίπου 9.640 λίτρα καυσίμου, παρέχοντας ικανοποιητική εμβέλεια για μεσαίες αποστολές.
Για μεγαλύτερες επιχειρήσεις, το αεροσκάφος μπορεί να φέρει έξτρα δεξαμενές καυσίμου, αυξάνοντας την εμβέλεια σε περίπου 4.500 χλμ.
Μάλιστα, οι εκδόσεις Su-30MKI και Su-30SM διαθέτουν δυνατότητες αεροπορικής ανεφοδιασμού, επιτρέποντας μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευχέρεια σε μακρινές αποστολές.

e_2.jpg
Συστήματα ραντάρ και ανίχνευσης 

Το Su-30 διαθέτει δύο προηγμένα συστήματα ραντάρ που βελτιώνουν τις δυνατότητες ανίχνευσης στόχων και καθοδήγησης όπλων.
Το N011M Bars είναι ένα ραντάρ με διάταξη φάσης σάρωσης, που χρησιμοποιείται σε εκδόσεις όπως το Su-30SM και το Su-30MKI. Η εμβέλεια ανίχνευσης είναι μέχρι 350 χλμ, με τη δυνατότητα παρακολούθησης έως 15 στόχων ταυτόχρονα και εμπλοκής 4 από αυτούς.
Το Irbis-E είναι το πιο εξελιγμένο ραντάρ του Su-30, το οποίο ενσωματώνεται σε πιο προηγμένες εκδόσεις του αεροσκάφους, όπως το Su-30SM2 και το Su-35. Το Irbis-E διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ εξόδου και ανώτερους επεξεργαστές, επιτρέποντας ανίχνευση στόχων σε αποστάσεις μέχρι 400 χλμ, παρακολούθηση έως 30 στόχων ταυτόχρονα, και εμπλοκή 8 στόχων συγχρόνως.
Η συσκευή IRST OLS-30 στο Su-30 προσφέρει εξαιρετική ικανότητα ανίχνευσης και παρακολούθησης στόχων σε θερμικό φάσμα.
Μπορεί να ανιχνεύσει και να παρακολουθήσει αεροσκάφη σε αποστάσεις έως 90 χλμ από την πίσω πλευρά και 50 χλμ από το μπροστινό μέρος.
Το Su-30 διαθέτει 12 εξωτερικούς σταθμούς για ανάρτηση έως 8,000 κιλών οπλισμού.
Οι δυνατότητες του περιλαμβάνουν αεροπορικούς πυραύλους R-77 και R-73, πυραύλους αέρος-εδάφους όπως οι Kh-29, Kh-31, και Kh-59, καθώς και καθοδηγούμενες και μη καθοδηγούμενες βόμβες.
f_8.jpg

Παραλλαγές του Su-30


Το Su-30 έχει παραχθεί σε πολλές εκδόσεις για διαφορετικούς χρήστες, με τις κυριότερες να είναι οι:
• Su-30MKI (Ινδία)
• Su-30MKK (Κίνα)
• Su-30MKM (Μαλαισία)
• Su-30MKA (Αλγερία)
• Su-30SM (Ρωσία)
Το Su-30SM είναι η ρωσική παραλλαγή, που ενσωματώνει το ραντάρ Bars-R και τους κινητήρες AL-31FP.

k.jpgg_4.jpg
Το Su-30 είναι ένα από τα πιο ευέλικτα και ικανότατα αεροσκάφη πολυλειτουργικής χρήσης, συνδυάζοντας εξαιρετική ευκινησία, μεγάλη εμβέλεια και την ικανότητα να εκτελεί ποικιλία αποστολών.
Από την αναχαίτιση εχθρικών αεροσκαφών έως την υποστήριξη εδάφους, το Su-30 έχει αποδείξει την αξία του σε πολλές διεθνείς αεροπορικές δυνάμεις.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης