Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αναβάθμιση στα Β-52 από τις ΗΠΑ – Πρόβλημα στον κινητήρα και στα ραντάρ του βομβαρδιστικού

Αναβάθμιση στα Β-52 από τις ΗΠΑ – Πρόβλημα στον κινητήρα και στα ραντάρ του βομβαρδιστικού
Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη
Tο πρώτο B-52 που ήταν ποτέ εξοπλισμένο με ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) έφτασε στην αεροπορική βάση Edwards για δοκιμές.
Πρόκειται για ένα σημαντικό και καθυστερημένο ορόσημο, ένα από τα πολλά που θα συμβούν καθώς το B-52H μεταμορφώνεται στο σημαντικά εκσυγχρονισμένο B-52J.
Με την είδηση της πτήσης του φέρι, η οποία ξεκίνησε από το Σαν Αντόνιο, όπου πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση του εκσυγχρονισμένου συστήματος ραντάρ βομβαρδιστικών AN/APQ-188 της Raytheon, μπορούμε επίσης να δούμε πώς μοιάζει το ραντάρ που προέρχεται από μαχητικά αεροσκάφη και είναι εγκατεστημένο στο μοναδικό προφίλ μύτης του B-52.
Το να πούμε ότι πρόκειται για μια πιο μοντέρνα διάταξη από το μηχανικά σαρωμένο AN/APQ-166 που προηγήθηκε είναι λίγο.
Το νέο ραντάρ είναι μόνο μία πτυχή του ολοκληρωμένου προγράμματος αναβάθμισης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη για το B-52, το οποίο θα οδηγήσει στην απόκτηση του χαρακτηρισμού B-52J από το τζετ.
Ακόμα πιο σημαντικό από το νέο ραντάρ είναι η αντικατάσταση των παλαιών κινητήρων turbofan χαμηλής παράκαμψης TF-33 του BUFF με turbofans Rolls-Royce F-130.
Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αλλά έχει επίσης καθυστερήσει και έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό, με την πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα να μην έχει προγραμματιστεί μέχρι το 2033.
Έτσι, το πλήρως εξοπλισμένο «super BUFF» δεν θα οργώσει τους αιθέρες σύντομα, αλλά η ελπίδα είναι ότι μόλις ολοκληρωθεί, ο στόλος των 76 τζετ μπορεί να παραμείνει αξιόπιστος και σχετικός μέχρι το 2050, τουλάχιστον, υπηρετώντας παράλληλα με το δραστικά πιο σύγχρονο B-21 Raider.
Όπως έχουν τα πράγματα τώρα, η Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει να υποβάλει το B-52 με το νέο AN/APQ-188 σε μια σειρά δοκιμών εδάφους και πτήσης τον επόμενο χρόνο. Ένας αρχικός γύρος λειτουργικών ελέγχων του συστήματος διεξήχθη πριν το αεροπλάνο πετάξει στο Edwards, σύμφωνα με ανακοίνωση της Boeing.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών στο Edwards, η Πολεμική Αεροπορία θα λάβει επίσημη απόφαση σχετικά με την έναρξη της σειριακής παραγωγής των ραντάρ για ενσωμάτωση στον υπόλοιπο στόλο B-52.
Η υπηρεσία δήλωσε πρόσφατα ότι αναμένει να φτάσει στην αρχική επιχειρησιακή ικανότητα με το AN/APQ-188 στο B-52 κάποια στιγμή στο χρονικό πλαίσιο 2028 έως 2030.



www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης