γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Το νομοσχέδιο του Χ. Σπίρτζη κατατίθεται στη Βουλή τις επόμενες ημέρες
“ΤAXI” στο μεταφορικό χάος που είχαν προκαλέσει η Beat και η Uber με την ανοχή της πολιτείας, βάζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με το νομοσχέδιο, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της κατάθεσης στη Βουλή.
Χρειάστηκαν περισσότεροι από 5 μήνες διαβούλευσης για να πάρει την τελική του μορφή ενώ υπήρξαν παρεμβάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του Θεσμούς, οι οποίες όμως δεν αλλοίωσαν τις βασικές του αρχές και πλέον μπαίνουν κανόνες για τις εταιρείες Beat και Uber.
Με τη ψήφιση του νομοσχεδίου οι δύο εταιρείε θα αποκτήσουν επι της ουσίας … ελληνικά χρώματα δηλαδή θα έχουν νόμιμο εκπρόσωπο θα τηρούν τους κανόνες τιμολόγησης του μεταφορικού έργου ενώ προβλέπονται πρόστιμα ακόμη και η αφαίρεση της άδειας οδήγησης αν δεν εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία.
Οι περιστασιακοί οδηγοί της εταιρείας Uber θα πρέπει να έχουν τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά ενός οδηγού Taxi.
Επιπλέον προβλέπεται ότι η χρέωση για τρίωρη μίσθωση θα φθάνει τα 90 ευρώ ενώ μέχρι χθες δεν είχε καθοριστεί.
Πιο αναλυτικά στη γραμματεία του υπουργικού συμβουλίου βρίσκεται το νομοσχέδιο για την τελική του μορφή.
Στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου».
Οι βασικές διατάξεις του νομοσχέδιου αφορούν τις εταιρείες Beat και την Uber οι οποίες λειτουργούν εφαρμογές για την εκμίσθωση ταξί ή άλλου οχήματος μεταφοράς επιβατών.
Η καθυστέρηση της κατάθεσης του νομοσχέδιου συνδέεται κυρίως με τη μεγάλη μάχη που δόθηκε για τον τρόπο χρέωσης των εταιρειών μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων οι οποίες είχαν εν πολλοίς ελεύθερη χρέωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο σχέδιο νόμου θα προβλέπεται συγκεκριμένο ποσό, ενός τύπου χρονοχρέωση στα 90 ευρώ για τρίωρη μίσθωση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Με το σχέδιο νόμου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα, ενώ πρέπει να υποβάλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια.
Μάλιστα το ίδιο πλαίσιο θα ισχύει τόσο για εταιρείες που χρησιμοποιούν ταξί (όπως η Beat) όσο και για εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (όπως η Uber).
Μεταξύ των δικαιολογητικών που πρέπει να καταθέσουν οι εταιρείες είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά), επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.λπ.
Τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον «καταναλωτή» (σ.σ. τον οδηγό) και διαφορετικά για τον επιβάτη και ένα για κάθε διαμεσολάβηση.
Επιπλέον, ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών
Προβλέπονται κυρώσεις στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης π.χ. αν δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου, με πρόστιμο 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας. Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους των οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα, που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.
Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη και απαγορεύεται το ίδιο διάστημα που ίδρυσαν τον φορέα να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Χρειάστηκαν περισσότεροι από 5 μήνες διαβούλευσης για να πάρει την τελική του μορφή ενώ υπήρξαν παρεμβάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του Θεσμούς, οι οποίες όμως δεν αλλοίωσαν τις βασικές του αρχές και πλέον μπαίνουν κανόνες για τις εταιρείες Beat και Uber.
Με τη ψήφιση του νομοσχεδίου οι δύο εταιρείε θα αποκτήσουν επι της ουσίας … ελληνικά χρώματα δηλαδή θα έχουν νόμιμο εκπρόσωπο θα τηρούν τους κανόνες τιμολόγησης του μεταφορικού έργου ενώ προβλέπονται πρόστιμα ακόμη και η αφαίρεση της άδειας οδήγησης αν δεν εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία.
Οι περιστασιακοί οδηγοί της εταιρείας Uber θα πρέπει να έχουν τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά ενός οδηγού Taxi.
Επιπλέον προβλέπεται ότι η χρέωση για τρίωρη μίσθωση θα φθάνει τα 90 ευρώ ενώ μέχρι χθες δεν είχε καθοριστεί.
Πιο αναλυτικά στη γραμματεία του υπουργικού συμβουλίου βρίσκεται το νομοσχέδιο για την τελική του μορφή.
Στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου».
Οι βασικές διατάξεις του νομοσχέδιου αφορούν τις εταιρείες Beat και την Uber οι οποίες λειτουργούν εφαρμογές για την εκμίσθωση ταξί ή άλλου οχήματος μεταφοράς επιβατών.
Η καθυστέρηση της κατάθεσης του νομοσχέδιου συνδέεται κυρίως με τη μεγάλη μάχη που δόθηκε για τον τρόπο χρέωσης των εταιρειών μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων οι οποίες είχαν εν πολλοίς ελεύθερη χρέωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο σχέδιο νόμου θα προβλέπεται συγκεκριμένο ποσό, ενός τύπου χρονοχρέωση στα 90 ευρώ για τρίωρη μίσθωση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Με το σχέδιο νόμου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα, ενώ πρέπει να υποβάλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια.
Μάλιστα το ίδιο πλαίσιο θα ισχύει τόσο για εταιρείες που χρησιμοποιούν ταξί (όπως η Beat) όσο και για εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (όπως η Uber).
Μεταξύ των δικαιολογητικών που πρέπει να καταθέσουν οι εταιρείες είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά), επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.λπ.
Τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον «καταναλωτή» (σ.σ. τον οδηγό) και διαφορετικά για τον επιβάτη και ένα για κάθε διαμεσολάβηση.
Επιπλέον, ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών
Προβλέπονται κυρώσεις στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης π.χ. αν δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου, με πρόστιμο 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας. Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους των οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα, που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.
Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη και απαγορεύεται το ίδιο διάστημα που ίδρυσαν τον φορέα να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών