γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Θέλει τόλμη μία τέτοια απόφαση, τόνισε ο Ευτ. Βασιλάκης - Στα πέντε δισ. δολάρια το κόστος της αγοράς
Οι αγορές της Ρωσίας, του Πακιστάν και της Κεντρικής Αφρικής θα είναι οι επόμενοι στόχοι της Aegean (Αεροπορία Αιγίου) χάρη στη νέα συμφωνία «μαμούθ» για την αγορά 42 αεροσκαφών Airbus συνολικού κόστους 5 δισ. δολαρίων.
Στη νέα εποχή εισέρχεται η εισηγμένη του Χρηματιστηρίου Αθηνών
Πάντως η μετοχή της εταιρείας δεν αντέδρασε στα θετικά νέα.
Η τιμή της στη λήξη της συνεδρίασης κατέγραψε οριακές απώλειες ύψους 0,44% κα έκλισε στα 9,11 ευρώ.
Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης για να καθησυχάσει τους επενδυτές και τους τραπεζίτες κατέστησε σαφές ότι «δεν περιμένουμε χρήματα ούτε από τις ελληνικές τράπεζες ούτε από τους μετόχους Έλληνες ή ξένους».
Και διευκρίνισε ότι η τελική συμφωνία με την Airbus θα υπογραφεί τον Ιούνιο και θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία εξειδικευμένων οργανισμών οι οποίοι κάνουν sale & leaseback αεροσκαφών και οι χρηματοδοτήσεις γίνονται έχοντας ως εγγύηση τα αεροσκάφη.
Το σχέδιο της συμφωνίας προβλέπει την ανανέωση του στόλου από το 2020 μέχρι το 2025.
Η αρχική συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 30 αεροσκαφών με option από το 2022 για την απόκτηση επιπλέον 12 αεροσκαφών.
Όπως ανέφερε ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, πριν από το 2022, το 2020 και το 2021 θα συμπληρώσουν τις αφίξεις με συμφωνίες που θα γίνουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο, τετράμηνο και πεντάμηνο από φορείς οι οποίοι έχουν ήδη προαγοράσει πανομοιότυπα αεροπλάνα.
Η Aegean θα παραλαμβάνει κατά μέσο όρο 10 με 12 αεροπλάνα από το 2020 έως το 2025.
Πάντως ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Βασιλάκης αναφερόμενος στην επιλογή της Airbus, είπε ότι έγινε «διότι έχουμε στο στόλο μας αεροσκάφη αυτού του τύπου και μας δίνει ευελιξία ενώ δεν θα ήταν εφικτό να έχουμε μίγμα αεροσκαφών».
Επιπλέον το νέο αεροσκάφος Α321 έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της Boeing η οποία δεν διαθέτει αντίστοιχο αεροπλάνο στις μεσαίες αποστάσεις και εμπορικό αεροπλάνο σε αυτή την κατηγορία.
Για τη συμφωνία «μαμούθ» των 42 αεροσκαφών ο κ. Βασιλάκης είπε ότι πρόκειται για τόλμη ακόμη και θράσος ή την πίστη ότι μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο με αυτό τον ορίζοντα παράδοσης αεροπλάνου και κυρίως θέλει πίστη στην ομάδα των ανθρώπων.
Ο κ. Βασιλάκης αναμένει ότι ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των τιμών των εισιτηρίων και θα συνεχίσουν να πέφτουν.
Υπογράμμισε ότι στην Aegean προγραμματίζουμε το μέλλον με την καλύτερη αξιοποίηση των αεροσκαφών με περισσότερες ώρες πτήσης με μικρότερο κόστος συντήρησης και λιγότερο κόστος καυσίμων τα οποία θα επιτρέπουν στην εταιρεία να αναπτύσσεται παρά τη μείωση των εισιτηρίων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Στη νέα εποχή εισέρχεται η εισηγμένη του Χρηματιστηρίου Αθηνών
Πάντως η μετοχή της εταιρείας δεν αντέδρασε στα θετικά νέα.
Η τιμή της στη λήξη της συνεδρίασης κατέγραψε οριακές απώλειες ύψους 0,44% κα έκλισε στα 9,11 ευρώ.
Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης για να καθησυχάσει τους επενδυτές και τους τραπεζίτες κατέστησε σαφές ότι «δεν περιμένουμε χρήματα ούτε από τις ελληνικές τράπεζες ούτε από τους μετόχους Έλληνες ή ξένους».
Και διευκρίνισε ότι η τελική συμφωνία με την Airbus θα υπογραφεί τον Ιούνιο και θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία εξειδικευμένων οργανισμών οι οποίοι κάνουν sale & leaseback αεροσκαφών και οι χρηματοδοτήσεις γίνονται έχοντας ως εγγύηση τα αεροσκάφη.
Το σχέδιο της συμφωνίας προβλέπει την ανανέωση του στόλου από το 2020 μέχρι το 2025.
Η αρχική συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 30 αεροσκαφών με option από το 2022 για την απόκτηση επιπλέον 12 αεροσκαφών.
Όπως ανέφερε ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, πριν από το 2022, το 2020 και το 2021 θα συμπληρώσουν τις αφίξεις με συμφωνίες που θα γίνουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο, τετράμηνο και πεντάμηνο από φορείς οι οποίοι έχουν ήδη προαγοράσει πανομοιότυπα αεροπλάνα.
Η Aegean θα παραλαμβάνει κατά μέσο όρο 10 με 12 αεροπλάνα από το 2020 έως το 2025.
Πάντως ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Βασιλάκης αναφερόμενος στην επιλογή της Airbus, είπε ότι έγινε «διότι έχουμε στο στόλο μας αεροσκάφη αυτού του τύπου και μας δίνει ευελιξία ενώ δεν θα ήταν εφικτό να έχουμε μίγμα αεροσκαφών».
Επιπλέον το νέο αεροσκάφος Α321 έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της Boeing η οποία δεν διαθέτει αντίστοιχο αεροπλάνο στις μεσαίες αποστάσεις και εμπορικό αεροπλάνο σε αυτή την κατηγορία.
Για τη συμφωνία «μαμούθ» των 42 αεροσκαφών ο κ. Βασιλάκης είπε ότι πρόκειται για τόλμη ακόμη και θράσος ή την πίστη ότι μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο με αυτό τον ορίζοντα παράδοσης αεροπλάνου και κυρίως θέλει πίστη στην ομάδα των ανθρώπων.
Ο κ. Βασιλάκης αναμένει ότι ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των τιμών των εισιτηρίων και θα συνεχίσουν να πέφτουν.
Υπογράμμισε ότι στην Aegean προγραμματίζουμε το μέλλον με την καλύτερη αξιοποίηση των αεροσκαφών με περισσότερες ώρες πτήσης με μικρότερο κόστος συντήρησης και λιγότερο κόστος καυσίμων τα οποία θα επιτρέπουν στην εταιρεία να αναπτύσσεται παρά τη μείωση των εισιτηρίων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών