γράφει : Ελένη Μπότα
Νέα παράταση πήρε ο διαγωνισμός για την κατασκευή της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ, ένα έργο προϋπολογισμού 130 εκατ ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
Ο διαγωνισμός μετά από απαίτηση των σχημάτων που έχουν περάσει στη φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, θα διεξαχθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2021.
Στο στάδιο υποβολής προσφορών έχουν περάσει έξι επενδυτικά σχήματα.
Είναι μία «μάχη» ανάμεσα σε ισχυρούς ομίλους, χωρίς, ωστόσο να είναι βέβαιο πως θα υποβάλουν προσφορές και οι έξι.
Οι μνηστήρες
Τα σχήματα που έχουν προκριθεί είναι:
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
ARCHIRODON GROUP NV
ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Το έργο περιλαµβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώµατος µήκους 460 µέτρων µε ωφέλιµο βάθος 17,6 µ. τουλάχιστον.
Πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 µέτρων, κατά µήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώµατος.
Ολων των συµπληρωµατικών έργων υποδοµής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώµατος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Με την ολοκλήρωσή του ο 6ος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ, και συγκεκριµένα από 500.000 TEU θα φτάσει τα 1,2 εκατ. TEU.
Παράλληλα, αυτό θα επιτρέψει στο να προσεγγίζουν το λιµάνι µεγαλύτερα πλοία µεταφοράς κοντέινερ τύπου New Panamax µε δυνατότητα 14.000 TEU και κύριες γραµµές (mainliners), πράγµα που θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση την κίνηση εµπορευµατοκιβωτίων από το λιµάνι της Θεσσαλονίκης προς την υπόλοιπη χώρα αλλά και προς τα Βαλκάνια.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών