Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ίδιο σκηνικό και το 2022, με διαφορετικές ταχύτητες στην ανάκαμψη τουριστικών επιχειρήσεων

Ίδιο σκηνικό και το 2022, με διαφορετικές ταχύτητες στην ανάκαμψη τουριστικών επιχειρήσεων
Προβληματίζουν τα χαμηλά επίπεδα στις πληρότητες σε αστικούς προορισμούς, όπως είναι η Θεσσαλονίκη
Σχετικά Άρθρα

Μετ' εμποδίων συνεχίζεται η ανάκαμψη του τουριστικού τομέα, δοκιμάζοντας περισσότερο τις αντοχές χιλιάδων επιχειρήσεων δωδεκάμηνης λειτουργίας που εξακολουθούν να καταγράφουν ζημίες, υπό το πρόσθετο βάρος της ενεργειακής κρίσης.
Η σκιά της πανδημίας που έχει εγκατασταθεί για τα καλά τους χειμερινούς μήνες, δυσκολεύει κι άλλο την επιβίωσή τους και πλέον οι άνθρωποι του τουρισμού ελπίζουν σε καλύτερες συνθήκες από την άνοιξη, με την ελπίδα ότι η covid θα γίνει ενδημική και ότι θα υπάρξει στοχευμένη στήριξη με έμφαση εκεί όπου εντοπίζονται οι μεγαλύτερες ανάγκες.

Θεσσαλονίκη: Νέα «κραυγή αγωνίας»

Στο μεταξύ, σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να βρίσκονται οι πληρότητες στη Θεσσαλονίκη, με την πλειοψηφία των ξενοδόχων να έχει περιέλθει σε κατάσταση απελπισίας.
Όπως λένε, η πτωτική πορεία που είχε ξεκινήσει από τον περασμένο Νοέμβριο συνεχίζεται απτόητη, με αποτέλεσμα αρκετές μονάδες να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο «εξωπραγματικό» κόστος λειτουργίας, απέναντι σε μονοψήφια πληρότητα.
Υπάρχουν μέρες που τα γεμάτα δωμάτια μετριούνται μόλις στα δάκτυλα του ενός χεριού, ενώ είναι ανύπαρκτες οι κρατήσεις για τον Φεβρουάριο.
Έτσι, κοιτούν ήδη προς τα… τέλη Μαρτίου για μια επανεκκίνηση, με τις υποχρεώσεις τους όμως συσσωρευμένες από την έναρξη της πανδημίας και υπό το βάρος των αυξήσεων στις τιμές στην ενέργεια και σε πρώτες ύλες.
Οι μονάδες συνεχούς λειτουργίας των πόλεων που αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, οδηγούν τους φορείς και τις ενώσεις που εκπροσωπούν τον κλάδο στο συμπέρασμα ότι και το 2022 θα είναι «χρονιά επιβίωσης».
Τη χαριστική βολή έδωσε η αναβολή σημαντικών κλαδικών εκθέσεων, αλλά και η ανυπαρξία συνεδρίων, ενώ και ο επαγγελματικός τουρισμός έχει μειωθεί σημαντικά.
Ειδικά όπως λένε οι επαγγελματίες του τουρισμού, τα τελευταία μέτρα στη διασκέδαση για τον περιορισμό της διασποράς της Omicron επηρέασαν σημαντικά την ψυχολογία επισκεπτών που ήθελαν να προγραμματίσουν city break στη Θεσσαλονίκη και τελικά, δεν το.. τόλμησαν. Έτσι η πληρότητα συνολικά στην πόλη, έφτασε να μην ξεπερνά ούτε το 15% τον Ιανουάριο, παραμένοντας ακόμα και κάτω από τον έτσι κι αλλιώς απογοητευτικό μέσο όρο στα αστικά ξενοδοχεία πανελλαδικά, που τον τελευταίο μήνα, είναι κολλημένος στο 20%.

Οι «τάσεις» του διαδικτύου

Παρ' όλα αυτά, η τουριστική βιομηχανία δηλώνει αισιόδοξη με βάση τις ενδείξεις και την υψηλή ζήτηση για τη θερινή σεζόν που αναμένεται να ξεκινήσει ουσιαστικά στα τέλη Απριλίου – εκτός απροόπτου.
Όσον αφορά την Αθήνα, Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι ήταν αυτοί που έκαναν τις περισσότερες διαδικτυακές αναζητήσεις για διαμονή τη χρονιά που μας πέρασε, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ομάδα της Tourix Analytics.
Ο προορισμός συγκέντρωσε το αυξημένο ενδιαφέρον εν δυνάμει ταξιδιωτών από τη Γερμανία, την Ιταλία και την Κύπρο, ενώ τουρίστες από την Αυστραλία και Ισπανία που ήταν στο τοπ 10 του 2019, έμειναν εκτός τις δύο επόμενες χρονιές, παραχωρώντας τη θέση τους σε Ελβετούς και Ολλανδούς.
Έχει ενδιαφέρον ότι οι αναζητήσεις από τις ΗΠΑ (59%), το Ισραήλ (42%) και την Κύπρο (32%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, ενώ αυτές από το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά μειώθηκαν κατά 9% και 3% αντίστοιχα.
Γερμανοί, Κύπριοι και Βρετανοί ήταν οι περισσότεροι που επέλεξαν στις αναζητήσεις τους τη Θεσσαλονίκη, ενώ μελετώντας τις τάσεις από το 2019 έως το 2021, οι πρώτοι παραμένουν σταθερά στην κορυφή της κατάταξης. Σημαντικό είναι το ενδιαφέρον από τους κατοίκους του Ισραήλ, από τις ΗΠΑ με «σκαμπανεβάσματα» (από τη 10η στην 4η θέση και ύστερα στην 7η), σταθερή είναι η προτίμηση των Σέρβων και των Ιταλών, ενώ οι Γάλλοι βελτίωσαν σημαντικά τη θέση τους, σε αντίθεση με τους Βούλγαρους, οι οποίοι έπεσαν στην τελευταία θέση της δεκάδας.
Αντίστοιχα στη Ρόδο, όπου σύμφωνα με τους επαγγελματίες τα μηνύματα για το φετινό καλοκαίρι είναι πολύ ενθαρρυντικά και δεν αποκλείεται τα έσοδα και οι αφίξεις στο νησί να προσεγγίσουν τα νούμερα του 2019, πέρυσι τη μερίδα του λέοντος στην τουριστική ζήτηση μέσω διαδικτύου κατείχαν κατά σειρά οι χώρες: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία, Πολωνία, Βέλγιο, Ισραήλ, Αυστρία, Ρωσία και Ιταλία.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης