Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Tο τέλος της απληστίας Reggeborgh και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σηματοδοτεί η κινητοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις κατασκευές

Tο τέλος της απληστίας Reggeborgh και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σηματοδοτεί η κινητοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις κατασκευές
Η ανεξέλεγκτη πρακτική παραπλανήσεων της Reggeborgh στην ελληνική αγορά, κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα το πρόγραμμα έργων υποδομών αλλά και μέρος της αποκρατικοποίησης
Σχετικά Άρθρα

Τέλος εποχής για τους τυχοδιώκτες της Reggeborgh σηματοδοτεί η επέλαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Πρέπει να αναζητήσει η ολλανδική Reggeborgh του Holterman την τύχη της σε άλλες αγορές που δεν ισχύουν ευρωπαϊκοί κανόνες!
Η 9 Μαρτίου 2022 θα γίνει γνωστή ως η κρίσιμη αφετηρία για την απαλλαγή της ελληνικής αγοράς από κάποιους που μεταμφιέστηκαν σε επενδυτές για να αποσπάσουν εγχώριους και ευρωπαϊκούς πόρους μαζί με έλληνες συνεργάτες τους.
Η ανεξέλεγκτη πρακτική παραπλανήσεων της Reggeborgh στην ελληνική αγορά, κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα το πρόγραμμα έργων υποδομών αλλά και μέρος της αποκρατικοποίησης.

Μεγάλη αναταραχή στις κατασκευαστικές εταιρίες

Μεγάλη αναταραχή, στα ανώτερα κλιμάκια του καρτέλ των κατασκευών προκάλεσαν οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στις πέντε κατασκευαστικές εταιρείες 7ης τάξης.
Το πλούσιο υλικό που κατασχέθηκε, περιλαμβάνει έγγραφα, πρακτικά επιτροπών και διοικητικών συμβουλίων, ηλεκτρονική αλληλογραφία, δεδομένα από σκληρούς δίσκους υπολογιστών και κινητών ακόμα και προσωπικές σημειώσεις από τα στελέχη των εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Αβαξ, Μυτιληναίος, Ιντρακατ.
Εκτιμάται ότι θα επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και τα στοιχεία που με συνεχή δημοσιεύματα του bankingnews.gr, ενημερώθηκε η κοινή γνώμη.
Να σημειωθεί ότι το bankingnews αποκάλυψε με καθημερινά ρεπορτάζ το πώς στήθηκε και πως λειτουργούσε το καρτέλ στις κατασκευές.

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;

Εντύπωση πάντως προκάλεσε ότι η επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής δεν έκρυψε τον στόχο της έρευνας.
Προσδιορίζεται ότι «εξετάζει τυχόν επιπτώσεις της ύπαρξης κοινών συμμετοχών (common ownership / common shareholding) σε επιχειρήσεις του κλάδου, στις συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού εντός αυτού.»
Εντοπίζει σαφώς, τους κινδύνους που προκάλεσε στην ελληνική αγορά η εμφάνιση, η παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού και τελικά επικράτηση της τυχοδιωκτικής εταιρείας.

Reggeborgh και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε στενή συνεργασία

Προφανώς όλοι γνωρίζουν ότι η Reggeborgh είναι η εταιρεία που ελέγχει μετοχικά την Ελλάκτωρ αλλά διατηρεί και μετοχές στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Και είναι επίσης γνωστό ότι οι δύο εταιρείες αποφεύγουν πλέον να ανταγωνίζονται καθώς η Άκτωρ αποφεύγει την συμμετοχή σε δημοπρασίες με εξαίρεση εκείνες στις οποίες συμμετέχει μαζί με την «φιλική» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Κάποιοι παριστάνουν τους… αφελείς και δηλώνουν αδυναμία να κατανοήσουν γιατί αφού το θέμα είναι το ολλανδικό δίδυμο (!) οι άνθρωποι της Επιτροπής Ανταγωνισμού «επισκέφθηκαν» και τις άλλες τρεις εταιρείες.

Τι είχε δηλώσει ο Λιανός της Επιτροπής Ανταγωνισμού;

Την απάντηση την είχε δώσει ο ίδιος ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Ι. Λιανός πριν μερικές εβδομάδες, μιλώντας σε Επιτροπή της Βουλής.
Είχε αποκαλύψει ότι οι πέντε μεγάλες εταιρείας αναλαμβάνουν έως και το 85% των έργων!
Προφανώς απέφυγε να πει ότι τη μερίδα του λέοντος αναλαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που κάνει την μοιρασιά.
Η συνήθης πρακτική των εποπτικών αρχών είναι να στοιχειοθετούνται οι κατηγορίες με στοιχεία που συλλέγονται από τους δευτερεύοντες οι οποίοι συνήθως αισθάνονται ριγμένοι.
Μπορεί για παράδειγμα στο κεντρικό επιτελείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να τηρούνται οι συνωμοτικοί κανόνες μυστικότητας αλλά στελέχη των άλλων εταιρειών πιθανόν καταγράφουν την πραγματικότητα ώστε να μην τους αποδοθούν ευθύνες…

Όπως και να έχει πάντως, η επόμενη μέρα στα δημόσια έργα είναι διαφορετική.
Δύσκολα οι κρατικοί φορείς θα μπορούν να αναθέτουν έργα με αστείους διαγωνισμούς που γίνονται με έναν υποψήφιο ή διαγωνισμούς που καταλήγουν με υψηλό τίμημα σε εταιρεία που προσέφερε περίπου όσα και οι υπόλοιποι!
Ακόμα μεγαλύτερη θα είναι η δυσκολία της κυβερνητικής πλειοψηφίας να φέρει στη Βουλή προς ψήφιση συμβάσεις που «κέρδισαν» οι ερευνώμενοι.

Τι πρέπει να πράξει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς;

Επίσης η δραστηριοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκαλεί ερωτήματα για την νηνεμία στο άλλο μέτωπο των εποπτικών αρχών, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί καθυστερεί η συζήτηση της υπόθεσης που βρίσκεται σε εκκρεμότητα δηλαδή τον συντονισμό της Reggeborgh και της φιλικής επενδυτικής εταιρείας Atlas προκειμένου να ελέγξει την Ελλάκτωρ.
Πάντως στην Επιτροπή Ανταγωνισμού θεωρούν ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει δημοπρασίες έργων ύψους περίπου 7 δισ. ευρώ ενώ οι συνθήκες ανταγωνισμού έχουν επιδεινωθεί. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 2004 υπήρχαν 14 κατασκευαστικές εταιρείες έβδομης τάξης και τώρα είναι μόλις 6. Υπήρχαν επίσης 49 τεχνικές εταιρείες έκτης τάξης και πλέον έχουν απομείνει 26.
Ωστόσο οι διαδικασίες έρευνας και ολοκλήρωσης των υποθέσεων Ανταγωνισμού είναι συνήθως αργές και εκτιμάται ότι η διερεύνηση της παρούσας υπόθεσης θα απαιτήσει τουλάχιστον μια διετία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης