Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Motor Oil: Πάνω από 250 εκατ. EBIΤDA από τη MORE το 2030 – Ανθεκτικότητα στο 9μηνο παρά την καθίζηση περιθωρίων διύλισης

Motor Oil: Πάνω από 250 εκατ. EBIΤDA από τη MORE το 2030 – Ανθεκτικότητα στο 9μηνο παρά την καθίζηση περιθωρίων διύλισης
Την δημιουργία ταμειακών ροών από ενέργεια και κυκλική οικονομία προβλέπει το σχέδιο έως το 2030
Σχετικά Άρθρα
Σε μια μετάβαση σε ένα πιο διαφοροποιημένο ενεργειακό όμιλο με δημιουργία ταμειακών ροών από δραστηριότητες, εκτός των καυσίμων, στοχεύει η Motor Oil.
Συγκεκριμένα, στην επικαιροποιημένη στρατηγική έως το 2030, αναμένει λειτουργικά κέρδη ΕBITDA άνω των 250 εκατ. ευρώ, μόνο από την θυγατρική των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ΜORE, η οποία θα διαθέτει εγκατεστημένη ισχύ άνω των 2GW.
Με επενδύσεις έως 4 δισ. ευρώ και αύξηση σε επίπεδο κλίμακας, αλλά και οικονομικών επιδόσεων στις δραστηριότητες της ηλεκτρικής ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας, επιδίωξη είναι οι δυο τομείς -non fossil- να αντιπροσωπεύουν το 2030, τουλάχιστον το 40% των λειτουργικών κερδών.
Με το μετασχηματισμό, η εισηγμένη αναμένει θετικές επιπτώσεις στο χρηματοοικονομικό προφίλ της και σταθερές επιδόσεις στην ανταμοιβή των μετόχων.
Συγκεκριμένα, δυνατότητες ανάπτυξης και δημιουργία θετικών ταμειακών ροών, οφέλη από διαφοροποιημένες συμφωνίες δίχως επιδράσεις από εμπορικούς κύκλους και χαμηλότερη έκθεση σε προκλήσεις ρυθμιστικού χαρακτήρα, οι οποίες εμφανίζονταν στην μέχρι τώρα επιχειρηματική δραστηριότητα.
Το 2023, η Motor Oil εμφάνισε κύκλο εργασιών 13,3 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη EBITDA 1,4 δισ. ευρώ, καθαρό δανεισμό προς ΕBIΤDA 1,1x, ενώ ο μέσος όρος πενταετίας payout ratio διαμορφώθηκε στο 33% (1,8 ευρώ ανά μετοχή).
Η δε απόδοση ιδίων κεφαλαίων ανήλθε σε 31% και η απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων σε 25%.
Ιστορικά, ο όμιλος της Motor Oil εξάγει περισσότερο από 75% των προϊόντων διύλισης με δυνατότητα επεξεργασίας πάνω από 12.700 Κt με υψηλό δείκτη συνθετότητας ΝCI 12,61.
Στην λιανική καυσίμων, διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο mobility με 1500 πρατήρια σε 5 χώρες.
Στην ηλεκτρική ενέργεια, και στο φυσικό αέριο, διαθέτει 250 χιλ. πελάτες μέσω της NRG.
Στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, η Motor Oil διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες με 300.000 tpa στην διαχείριση απορριμμάτων, πάνω από 15 εκατ. κυβικά ετησίως στην διαχείριση αστικών λυμάτων (δήμοι) και πάνω από 25000 tpa στην συλλογή ελαίων και παραγωγή βιοκαυσίμων.

Nέες επενδύσεις

Με τις νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο, βρίσκονται υπό κατασκευή η νέα μονάδα προπυλενίου δυναμικότητας 160 χιλ TPA, η οποία θα ολοκληρωθεί τέλη του 2025 και θα διαφοροποιήσει το μίγμα προϊόντων.
Επίσης, υπό κατασκευή είναι η ανεξάρτητη μονάδα παραγωγής ενέργεια 67Μw, η μονάδα ηλεκτρόλυσης 30MW για την οποία εξετάζεται η επέκταση σε 50Mw, ενώ υπό εξέταση υπάρχουν τρία μεγάλα επενδυτικά προγράμματα για βιοκάυσιμα, e-fuels και CCS.
Στην αποθήκευση, θα προστεθούν άλλα 40.000 κυβικά μέτρα έως το 2025.
Στις ΑΠΕ, στην Ελλάδα, η ΜΟΗ, αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα με εγκατεστημένη ισχύ 839 MW από 239 MW το 2021.
Μέχρι το 2030, η εγκατεστημένη ισχύς αναμένεται να φθάσει τα 2 GW.
Από τις αρχές του 2025 τίθεται επίσης σε λειτουργία η νέα πιο αποτελεσματική μονάδα φυσικού αερίου 877MW ( 50% ΜΟΗ ).
Η εταιρεία διαθέτει επίσης και το 35% της Korinthos Power.
Στο δίκτυο mobility αναπτύχθηκαν 1550 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έναντι 145 το 2021 – και ο στόχος είναι να φθάσουν τα 4000 σημεία φόρτισης έως το 2030.

Πως κινήθηκε το 9μηνο του 2024

Στο 9μηνο του 2024, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν σε 224 εκατ. ευρώ, έναντι 716 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2023.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 9,3 δισ. ευρώ από 9,9 δισ. πέρυσι.
Tα αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν από την πρόβλεψη για την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης ύψους 255,4 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA ανήλθαν σε 768 εκατ. ευρώ από 1,1 δισ. ευρώ, οι επενδύσεις έφθασαν τα 298 εκατ. ευρώ, το καθαρό χρέος 1,8 δισ. ευρώ και τα επενδεδυμένα κεφάλαια σε 4,5 δισ. ευρώ από 4,2 δισ. ευρώ.
Το περιθώριο διύλισης της Motor Oil ανήλθε για το 9μηνο ήταν σε 91 δολάρια/μετρικό τόνο έναντι 73 δολαρίων του δείκτη σύνθετων διυλιστηρίων hydrocracking ενώ στο τρίμηνο το περιθώριο διαμορφώθηκε σε 50 δολάρια, έναντι 52 δολάρια του δείκτη σύνθετων διυλιστηρίων.
Από τα λειτουργικά κέρδη ΕBIΤDA, στο 9μηνο τα 619 εκατ. ευρώ προήλθαν από το διυλιστήριο, τα 97 εκατ. από τον τομέα ενέργειας και 97 από την λιανική καυσίμων.
Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί η εταιρεία θα προχωρήσει σε διανομή προσωρινού μεικτού προμερίσματος, ύψους 0,30 ευρώ ανά μετοχή – έναντι του καταβλητέου μερίσματος για το 2024.
Μετά την πυρκαγιά σε χώρο του διυλιστηρίου, κατά την αποκατάσταση, η παραγωγική δυναμικότητα θα κυμανθεί μεταξύ 65%-80% της συνολικής ονομαστικής δυναμικότητας και η εταιρεία είναι ασφαλισμένη για ζημιές και απώλεια κερδών, και συνεργάζεται πλήρως με τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης