Τελευταία Νέα
Gun Room

Το μεγαλύτερο φυσίγγιο Nitro Express: .700 Holland & Holland

Το μεγαλύτερο φυσίγγιο Nitro Express: .700 Holland & Holland
Η Holland & Holland ιδρύθηκε το 1835 και μέχρι σήμερα συγκαταλέγεται στα ηχηρά ονόματα της οπλοτεχνίας
Μεταξύ των διαμετρημάτων για κυνήγι επικίνδυνων θηραμάτων, το Η&Η .700 ΝΕ θεωρείται το όριο.
Πέρα από το εντυπωσιακό μέγεθος του, εξίσου υπερβολική είναι η ιστορία γύρω από τη δημιουργία του.

Φήμη εδραιωμένη στο χρόνο

Η Holland & Holland ιδρύθηκε το 1835 και μέχρι σήμερα συγκαταλέγεται στα ηχηρά ονόματα της οπλοτεχνίας.
Μεταξύ του τέλους του 19ου και των μέσων του 20ου αιώνα, τελειοποίησαν το σύγχρονο δίκανο.
Τα όπλα τους πέρα από την εξαιρετική αντοχή και την ποιότητα κατασκευής του μηχανισμού, σχεδίαζονταν ώστε το σχήμα του κοντακιού να βοηθά στον έλεγχο της ανάκρουσης από τίς βαρειές γομώσεις που απαιτούσε το κυνήγι μαστόδοντων και ρινόκερων.
Έχοντας πείρα από τα φυσίγγια μαύρης πυρίτιδας, το 1912 ανέπτυξαν το πρώτο σύγχρονο φυσίγγιο .375 Η&Η Magnum.
Ακόμη και σήμερα είναι το πλέον “ευέλικτο” διαμέτρημα για επικίνδυνα θηράματα. Τα πλαγιόκανα της με μηχανισμό sidelock θεωρούνται η επιτομή του όπλου για σαφάρι.
Στις κοντινές αποστάσεις που ο κυνηγός πλησιάζει το επικίνδυνο θήραμα του, η ικανότητα μιας ακαριαίας δεύτερης βολής είναι σημαντικότερη από τη μεγαλύτερη αναχορηγία που πιθανώς θα πρόσφερε ένα επαναληπτικό κινητού ουραίου.

2_194.jpg
Ο επίμονος αμερικανός

Με τέτοια φήμη, οι πελάτες συχνά καταλήγουν στη Holland & Holland για να αποκτήσουν τα όπλα των ονείρων τους.
Το 1985, ο πολυεκατομμυριούχος William Feldstein (Γουίλιαμ Φελντστείν) από την Καλιφόρνια βρέθηκε στο σαλόνι της λονδρέζικης φίρμας για να συζητήσει την παραγγελία του: τέσσερα χειροποίητα πλαγιόκανα Royal, φτιαγμένα σύμφωνα με τις επιθυμίες και τα μέτρα του.
Το καθένα να δεχόταν ένα από τα εμβληματικά φυσίγγια για σαφάρι . 375 Nitro Express, .500/.465 Nitro Express, .577 Nitro Express και .600 Nitro Express. Η παραγγελία ήταν διόλου ευκαταφρόνητη και σε σημερινά χρήματα θα κοστολογούνταν πάνω από 1.000.000 ευρώ. Όμως υπήρχε ένα κώλλυμα.
Η εταιρεία είχε σταματήσει να κατασκευάζει τυφέκια σε αυτό το διαμέτρημα από το 1976.
Χάραξαν πάνω του την επιγραφή “Το Τελευταίο .600 Nitro Express”.
Eίχαν δεσμευτεί ότι δε θα άνοιγε ποτέ ξανά η παραγωγή τους, διαφυλάσσοντας τη συλλεκτική αξία των υπαρχόντων . 600 ΝΕ. Ο Feldstein θεώρησε την ακαμψία των λονδρέζων παράλογη και εμφανώς συγχυσμένος ανέτεινε “τότε φτιάξτε μου ένα .700.
Το κόστος μου είναι αδιάφορο”. Μόνο που τέτοιο διαμέτρημα… δεν υπήρχε.
Μετά από κάποιες μέρες τα πνεύματα ηρέμησαν και υπό το δέλεαρ της παραγγελίας, οι ψυχραιμότεροι προσπάθησαν να βρούν μια συμβιβαστική λύση.
Η Holland & Holland δε θα αθετούσε το λόγο της για το .600 ΝΕ, αλλά αν ο πελάτης τους παρέδιδε μετρήσεις, προδιαγραφές και φυσίγγια για ένα δικής του σχεδίασης .700 Nitro Express, ήταν πρόθυμοι να εκπληρώσουν την παραγγελία για τέσσερα όπλα.
3_181.jpg
Η ώρα της απόδειξης

Ο Feldstein είχε αποδείξει ότι τα χρήματα και η αυθάδεια του μπορούσαν να “λυγίσουν” τους σνομπ Βρετανούς, όμως τώρα έπρεπε να κάνει πράξεις τα λόγια του. Χρειάστηκε τη βοήθεια του μηχανικού Jim Bell (Τζιμ Μπελ), ο οποίος θεωρείται αυθεντία στα μεγάλα κυνηγετικά διαμετρήματα.
Η εταιρεία του (τότε B.E.L.L και εν συνεχεία MAST Technology) παράγει επί δεκαετίες τους κάλυκες και τα φυσίγγια όλων των μεγάλων διαμετρημάτων της Η & Η.
Οι δύο τους σχεδίασαν μαζί ένα νέο κάλυκα που δέχεται 10,3 γραμμάρια πυρίτιδας(!) και ωθεί βολίδες βάρους 64,5 γραμμαρίων με ταχύτητα 610 μ.α.δ.
Για να κατανοηθούν αυτά τα μεγέθη, φανταστείτε δύο βλήματα μονόβολου cal. 12 να εκτοξεύονται ταυτόχρονα από μια κάνη, με μιάμιση φορά τη συνηθισμένη ταχύτητα.
Τα πειράματα του Bell έδειξαν ότι το εγχείρημα ήταν ασφαλές για την αντοχή του όπλου και -αν και όχι ευχάριστο – υποφερτό για το χρήστη.
Με τα στοιχεία του Bell, οι Άγγλοι άρχισαν να σχεδιάζουν τη βάση για ένα δίκανο .700 ΝΕ.
Ο Αμερικανός κυνηγός μπορούσε να αποκτήσει πλέον την τετράδα όπλων που επιθυμούσε!
4_162.jpg
Η κατασκευή

Χρειάζονταν ένα ιδιαίτερο τουφέκι για να τιθασευτεί η ανάκρουση του φυσιγγίου.
Βασιζόμενοι στο σχέδιο του .600 ΝΕ, οι μάστορες της Holland & Holland μεγέθυναν τις διαστάσεις.
Απαιτούνται 1.500 ώρες λεπτομερούς εργασίας για να φτιαχτεί ένα Holland “Royal De Luxe” .700 NE.
Οι θαλάμες έχουν βάθος 89mm και οι κάνες μήκος 66cm.
Τα ανοικτά σκόπευτρα είναι ρυθμισμένα για αποστάσεις 50 και 100 μέτρων, μέσω δύο πτυσόμενων κλισιοσκόπιων.
Οι μηχανισμοί πυροδότησης βρίσκονται στα πλάγια του κορμού εγκατεστημένοι πάνω σε αφαιρούμενες πλάκες.
Το κοντάκι διαθέτει ένα παχύ πέλμα, που “παλεύει” να αμβλύνει την ανάκρουση.
Σε αυτό βοηθούν και τα όκτώ κιλά βάρους της όλης κατασκευής. Ένα σετ αορτηριούχων είναι απαραίτητο για να μεταφέρεται αυτό το θηρίο στις αφρικανικές πεδιάδες.
Η πολυτελής διακόσμηση με βαθύ σκάλισμα και το εξαιρετικής ποιότητας ξύλο που σχηματίζει κοντάκι και ξυστό, το κάνουν να μοιάζει με έργο Τέχνης. Ο Feldstein ένιωθε ότι αυτό είναι λάθος.
Πρόκειται πρωτίστως για ένα εργαλείο και μόλις πήρε στα χέρια του πρωτότυπο το Μάρτιο του 1990, πέταξε κατευθείαν στην Αιθιοπία.
Εκεί πήρε την άδεια να θηρεύσει ένα τεράστιο αρσενικό ελέφαντα, αποδεικνύοντας στην πράξη την επιτυχία του εγχειρήματος.
Για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα πυρομαχικά παρήγγειλε 5.000 κάλυκες από εξηλασμένο μπρούτζο, τους οποίους γέμισε για λογαριασμό του η εταιρία PMC. Κάποιοι τον θεώρησαν τρελό που πλήρωσε για το κόστος τόσων πολλών φυσιγγίων.
Όμως στους επόμενους 18 μήνες είχε πουλήσει το σύνολο σε συλλέκτες πυρομαχικών -στα 100 δολλάρια το κομμάτι – αποσβένοντας το κόστος ανάπτυξης.

Σπανιότητα

Η αποδοχή του .700 ΝΕ από το μικρό αλλά οικονομικά σημαντικό κοινό των κυνηγών σαφάρι ανάγκασε την Holland & Holland να αναθεωρήσει και άρχισαν να το προσφέρουν στην αγορά.
Ο Feldstein πλήρωσε 150.000 για το πρώτο.
Έκτοτε έχουν κατασκευάσει άλλα 17 αντίγραφα του με μοναδικά σκαλίσματα και το κόστος για το τελευταίο άγγιζε τα 360.000 ευρώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης