Μια επιθετική στροφή -με επικεφαλής την Κίνα- προς τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να μειώσει την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο κατά 70% έως το 2030
Μια επιθετική στροφή -με επικεφαλής την Κίνα- προς τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να μειώσει την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο κατά 70% έως το 2030 και να βοηθήσει να δοθεί τέλος στην «εποχή του πετρελαίου», σύμφωνα με μελέτη του ινστιτούτου Carbon Tracker που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Εντός 10 ετών, η Κίνα μπορεί να εξοικονομήσει πάνω από 80 δισ. δολάρια σε ετήσιο κόστος εισαγωγής πετρελαίου, καθώς τα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικά, σύμφωνα με το Carbon Tracker.
Οι υπολογισμοί του βασίζονται σε ένα συντηρητικό σενάριο του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) που προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα έως το 2030 και στο 20% των πωλήσεων στην Ινδία και άλλες αναδυόμενες αγορές.
Το κόστος της εισαγωγής του πετρελαίου που απαιτείται για να τροφοδοτηθεί ένα μέσο αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το κόστος του εξοπλισμού ηλιακής ενέργειας που απαιτείται για ένα ηλεκτρικό όχημα, ανέφερε το Carbon Tracker.
"Είναι μια απλή επιλογή μεταξύ της αυξανόμενης εξάρτησης από αυτό που είναι ένα ακριβό πετρέλαιο, παραγόμενο από ένα ξένο οργανισμό, και της εγχώριας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, των οποίων οι τιμές μειώνονται με την πάροδο του χρόνου", ανέφερε ο Κίνγκσμιλ Μπόντ, στέλεχος χάραξης στρατηγικής στην Carbon Tracker και ο επικεφαλής συντάκτης της έκθεσης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βασικό στοιχείο στις προσπάθειες της Κίνας να μειώσει τα αέρια θερμοκηπίου που οδηγούν σε αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στις αστικές περιοχές, ενώ και η Ινδία θέτει φιλόδοξους στόχους για τις πωλήσεις οχημάτων το 2030.
Η Κίνα δεν έχει ακόμα ορίσει ημερομηνία κατά την οποία θα απαγορεύσει την παραγωγή και πώληση συμβατικών αυτοκινήτων αλλά στέλεχος της βιομηχανίας δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα NEV θα αντιστοιχούν στο 50% όλων των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2035, με τα υβριδικά οχήματα να καλύπτουν το υπόλοιπο ποσοστό.
www.bankingnews.gr
Εντός 10 ετών, η Κίνα μπορεί να εξοικονομήσει πάνω από 80 δισ. δολάρια σε ετήσιο κόστος εισαγωγής πετρελαίου, καθώς τα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικά, σύμφωνα με το Carbon Tracker.
Οι υπολογισμοί του βασίζονται σε ένα συντηρητικό σενάριο του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) που προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα έως το 2030 και στο 20% των πωλήσεων στην Ινδία και άλλες αναδυόμενες αγορές.
Το κόστος της εισαγωγής του πετρελαίου που απαιτείται για να τροφοδοτηθεί ένα μέσο αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το κόστος του εξοπλισμού ηλιακής ενέργειας που απαιτείται για ένα ηλεκτρικό όχημα, ανέφερε το Carbon Tracker.
"Είναι μια απλή επιλογή μεταξύ της αυξανόμενης εξάρτησης από αυτό που είναι ένα ακριβό πετρέλαιο, παραγόμενο από ένα ξένο οργανισμό, και της εγχώριας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, των οποίων οι τιμές μειώνονται με την πάροδο του χρόνου", ανέφερε ο Κίνγκσμιλ Μπόντ, στέλεχος χάραξης στρατηγικής στην Carbon Tracker και ο επικεφαλής συντάκτης της έκθεσης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βασικό στοιχείο στις προσπάθειες της Κίνας να μειώσει τα αέρια θερμοκηπίου που οδηγούν σε αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στις αστικές περιοχές, ενώ και η Ινδία θέτει φιλόδοξους στόχους για τις πωλήσεις οχημάτων το 2030.
Η Κίνα δεν έχει ακόμα ορίσει ημερομηνία κατά την οποία θα απαγορεύσει την παραγωγή και πώληση συμβατικών αυτοκινήτων αλλά στέλεχος της βιομηχανίας δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα NEV θα αντιστοιχούν στο 50% όλων των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2035, με τα υβριδικά οχήματα να καλύπτουν το υπόλοιπο ποσοστό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών