Τελευταία Νέα
Πολιτική

Οργή κατά Κεραμέως για την ελάχιστη βάση, χάος με τα ειδικά μαθήματα - Eκτός ΑΕΙ 20 χιλ. υποψήφιοι

Οργή κατά Κεραμέως για την ελάχιστη βάση, χάος με τα ειδικά μαθήματα - Eκτός ΑΕΙ 20 χιλ. υποψήφιοι
Το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει είναι ότι ακόμα και μαθητές που έχουν πολύ καλούς βαθμούς, δεν καταφέρνουν να περάσουν στις πρώτες τους επιλογές
Σχετικά Άρθρα

Την οργή μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας έχει προκαλέσει η ανακοίνωση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής (ΕΒΕ) ανά τμήμα, καθώς πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός των ελληνικών πανεπιστημίων.
Το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει είναι ότι ακόμα και μαθητές που έχουν πολύ καλούς βαθμούς, δεν καταφέρνουν να περάσουν στις πρώτες τους επιλογές, λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα, η οποία σε κάποιες σχολές είναι υψηλότερη από τη βάση των βασικών εξεταζόμενων μαθημάτων.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του μαθητή, Διονύση Κατάκαλου, ο οποίος έστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την οποία δημοσιεύει το alphavita.gr, καθώς ενώ συγκεντρώνει 20.988 μόρια, δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ.

Τι απαντά η υπουργός στον μαθητή

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε παρέμβασή της κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο, απαντώντας στη κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.
Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:
«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή.
Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα.
Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας.
Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο.
Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ.
Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές».
Σχολιάζοντας νωρίτερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η κ. Κεραμέως, επεσήμανε πως «σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις... Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες».
Διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, υποστήριξε, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Αρχιτεκτονικές σχολές πχ. επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Πρόσθεσε πάντως ότι αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέων στο ακέραιο θα είχαμε -40% φοιτητές στα ΑΕΙ.
Η υπουργός υπογράμμισε ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο Μηχανογραφικό, 1η επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, 2η επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.
Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.

Η επιστολή του μαθητή στην υπουργό Παιδείας

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.
Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.
Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:
Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;
Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;
Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;
Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;
Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.
Με εκτίμηση
Κατάκαλος Διονύσιος
1o πρότυπο λύκειο Αθηνών"
Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν και άλλα, γεγονός που αποδεικνύει ότι εφαρμογή του μέτρου των ΕΒΕ προκάλεσε σοβαρές αστοχίες φέρνοντας υποψηφίους στο όριο της απόγνωσης αφού παρά την καλή τους προετοιμασία και τις υψηλού επιπέδου επιδόσεις τους έμειναν εκτός νυμφώνος.
Σε κάθε περίπτωση όμως η κυβερνητική πολιτική...θριάμβευσε.Οι "πελάτες" πλέον για την ιδιωτική επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση είναι πολλοί περισσότεροι και οι επιχειρηματίες του χώρου τρίβουν ήδη τα χέρια τους. Αλλωστε, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός πολύ πρόσφατα, "δεν πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στο Πανεπιστήμιο".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης