Εθνική πινελιά αποκτά ο καμβάς υποδομών της Πελοποννήσου. Ειδικότερα ονόματα ηρώων της Επανάστασης του 1821 αποκτούν οι έξι σήραγγες στον αυτοκινητόδρομο Μορέας, στον άξονα που αρχίζει από την Κόρινθο και φτάνει μέσω Τρίπολης, σε Σπάρτη και Καλαμάτα, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Αρχικά η Περιφέρεια Πελοποννήσου με επιστολή του Περιφερειάρχη κ. Παναγιώτη Νίκα, ζητούσε την ονοματοδοσία σε δύο σήραγγες, αυτές του Αρτεμισίου και του Ραψομάτη.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, έκρινε σκόπιμο να μην περιοριστεί η ονοματοδοσία μόνο σε αυτές, αλλά να επεκταθεί και στις υπόλοιπες σήραγγες του τμήματος. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στη σχετική απόφαση, «κρίνεται σκόπιµη η ονοµατοδοσία των λοιπών σηράγγων του τµήµατος Κορίνθος-Τρίπολη-Καλαµάτα του Αυτοκινητοδρόµου Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαµάτα και κλάδος Λεύκτρο–Σπάρτη µε ονόµατα που αποτελούν υπόµνηση σηµαντικών θέσεων, προσώπων ή θεµάτων προβολής της ευρύτερης περιοχής».
Πλέον, σύμφωνα με την σχετική απόφαση οι έξι σήραγγες αποκτούν τα εξής ονόματα:
- Η Σήραγγα Αρτεμισίου ονομάζεται «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης»
- Η Σήραγγα Ραψομάτη ονομάζεται «Νικηταράς»
Επίσης:
- Η Σήραγγα Στέρνας ονομάζεται «Ιωάννης Καποδίστριας»
- Η Σήραγγα Νεοχωρίου ονομάζεται «Φιλελλήνων»
- Η Σήραγγα Καλογερικού ονομάζεται «Πατριάρχου Γρηγορίου Ε`»
- Η Σήραγγα στα Τσουκαλέικα ονομάζεται «Παπαφλέσσας».
Όλα τα ονόματα, όπως είναι εμφανές, σχετίζονται με την Επανάσταση του 1821, τα 200 χρόνια από την οποία η Ελλάδα τιμά φέτος.
Τα «καλά νέα» είχε μεταφέρει τον Σεπτέμβριο στον Περιφερειάρχη, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο συνάντησης. Το κόστος για την ονοματοδοσία βαρύνει την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Τονίζεται ότι, η απόδοση ονομάτων στις σήραγγες είναι μία συνήθης διαδικασία, η οποία εξυπηρετεί επιχειρησιακούς λόγους, όπως για παράδειγμα, τα σχέδια έκτακτης ανάγκης. Μάλιστα, τα ονόματα που δίνονται είναι σκόπιμο να είναι εύκολα στην απομνημόνευση τους για λόγους ασφάλειας της κυκλοφορίας.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι στην Ελλάδα, η πρώτη συστηματική εφαρμογή του συστήματος ονοματοδοσίας σε σημαντικά τεχνικά έργα άρχισε το 2004.
Πράσινο Οδικό Δίκτυο
Την ίδια ώρα φαίνεται ότι πληθαίνουν τα ΣΔΙΤ στις Υποδομές. Με τη χρήση της τεχνολογίας και μέσω παρεμβάσεων και διαγωνισμών η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία επιχειρούν να μετατρέψουν τους αυτοκινητόδρομους της χώρας σε «ψηφιακό», «έξυπνο» και «πράσινο» οδικό δίκτυο.
Ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, οι «έξυπνες» γέφυρες και τα ασύρματα δίκτυα 5G στο Εθνικό Δίκτυο για αυτόνομη οδήγηση οχημάτων φιλοδοξούν, μεταξύ άλλων ενεργειών, να αναβαθμίσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης, την ποιότητα και το επίπεδο ασφαλείας των οδικών μεταφορών.
Μέσα σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνεται και η προσπάθεια για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης κ.α..
Το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ), αφορά στην εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.
Να σημειωθεί ότι οι πόροι που αναμένεται να κατευθυνθούν προς αυτό το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ, το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα.
Επισημαίνεται δε ότι σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνόδευε τον περασμένο Ιούνιο την έγκριση του ελληνικού σχεδίου για το Ταμείο Ανάκαμψης αποκαλύπτονταν και ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων. Υπενθυμίζεται, όπως είχαμε αναφέρει και τότε, ότι η ανάθεση σύμβασης για τα ηλεκτρονικά διόδια εκτιμάται στο β’ εξάμηνο του 2023. Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Έργο 300 εκατ. ευρώ
Εν τω μεταξύ άλλο ένα «βήμα» προς την κατεύθυνση της προώθησης ενός μεγάλο οδικού ΣΔΙΤ, σημαντικού για τη Βόρεια Ελλάδα, έκανε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο λόγος για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», αρχικού εκτιμώμενου κόστους κοντά στα 300 εκατ. ευρώ.
Στόχος είναι η δημοπράτηση του έργου να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2022. Ο άξονας θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει την ασφάλεια των μεταφορών και μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.
Το υπουργείο εκκίνησε διαδικασία προκειμένου να συνάψει Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών Νομικού Συμβούλου με σκοπό την υλοποίηση του project ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) καθώς και για να συνδράμει τις αρμόδιες υπηρεσίες στο σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης Σύμπραξης.
Σημειώνεται τέλος ότι στο έργο αυτό (το υπουργείο πρόσφατα είχε ξεκινήσει διαδικασία και για αναζήτηση τεχνικού συμβούλου), συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., όπως και στον νέο αναβαθμισμένο οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ.
Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών