Αποκαλυπτική σειρά δημοσιεύσεων για το μεγάλο έγκλημα σε βάρος των φορολογούμενων και των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων...
Το μεγάλο έγκλημα που επιχειρείται σε βάρος των φορολογούμενων αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων που τόσο χρειάζεται η ελληνική οικονομία, παρουσιάζει το bankingnews.gr.
Ανοίγουμε τον φάκελο του νέου καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών και με σειρά δημοσιευμάτων θα περιγράψουμε αναλυτικά, με λεπτομέρειες και στοιχεία, την πραγματικότητα που κρύβουν οι πρωταγωνιστές της αλλά και παριστάνουν ότι δεν βλέπουν κάποιοι παρότι έχουν ευθύνες για την πορεία της οικονομίας και της αγοράς.
Το bankingnews προκαταβολικά αναφέρει ότι προκαλεί τον οποιοδήποτε να αμφισβητήσει τα γραφόμενα μας με στοιχεία και πραγματικές αποδείξεις, όχι διαρροές παρασκηνίου.
Η αποκάλυψη του νέου καρτέλ στις κατασκευές θα πραγματοποιηθεί σε ενότητες και πιστέψτε μας τα στοιχεία που θα παρουσιάσουμε θα είναι συγκλονιστικά.... πάντα διασταυρωμένα.
Το αποκαλυπτικό αφήγημα που ετοιμάσαμε θα είναι πλήρες...
Δεν θα κρύψουμε ένα βαθιά θαμμένο μυστικό, ότι τα μεγάλα αφεντικά των… αφεντικών του καρτέλ, είναι ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης και ο ολλανδός διευθύνων της Reggeborgh Η. Holterman.
Δεν θα κρύψουμε ότι το έπαθλο της σκοτεινής προσπάθειας είναι τα 70 δισ. που προβλέπεται να επενδύσει το Ταμείο Ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Δεν θα κρύψουμε τίποτα, γιατί η αλήθεια απελευθερώνει, γιατί είναι μια κρίσιμη στιγμή κατά την οποία όλοι έχουμε ευθύνες να προστατέψουμε την ανάπτυξη της χώρας από την επέλαση μίας ομάδας άπληστων που σχεδιάζουν την εκμετάλλευση της χώρας και της συγκυρίας.
Τι προηγήθηκε;
Για να γίνει κατανοητή η εξέλιξη της πολύπλοκης ιστορίας, το πρώτο μέρος αφιερώνεται σε όσα έγιναν παλαιότερα.
Αυτά που σήμερα βιώνουμε με δήθεν δημοπρασίες έργων στις οποίες εμφανίζεται ένας υποψήφιος, σχεδιάστηκαν με προσοχή, απόλυτη μυστικότητα και θράσος μερικά χρόνια πριν.
Άλλωστε ο κλάδος είχε βιώσει την σκληρή τιμωρία της Επιτροπής Ανταγωνισμού όταν είχε μοιράσει και τα έργα της προηγούμενης περιόδου.
Έπρεπε να προσέχουν.
Το 2017 ολοκληρώθηκε η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με το κατασκευαστικό καρτέλ που έδρασε στην Ελλάδα μέχρι και το 2016.
Οι τέσσερεις από τις πέντε μεγάλες κατασκευαστικές ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αβαξ και Ιντρακάτ διευθέτησαν τις ποινές αποδεχόμενες την εμπλοκή τους και τους υπεβλήθηκαν τεράστια πρόστιμα.
Επικεφαλής του καρτέλ τότε ήταν η ΑΚΤΩΡ του Δ. Κούτρα και του Λ. Μπόμπολα οι οποίοι διοικούσαν την μεγαλύτερη (από πλευράς ανεκτέλεστου) κατασκευαστική εταιρεία στην Ελλάδα.
Με αφορμή την καταδίκη αυτή η Ελλάκτωρ σπαράζεται από εσωτερικές διαφωνίες και συγκρούσεις μεταξύ των μετόχων οι οποίες αν και δεν ήταν νέο φαινόμενο, η επιβολή τεράστιου προστίμου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού δημιούργησε συνθήκες εμφύλιου πολέμου μετόχων.
Ο όμιλος Ελλάκτωρ σε εκείνο το χρόνο είχε δάνεια που υπερέβαιναν το 1 δισ., έκθεση σε εγγυητικές πάνω από 1 δισ. και μια θυγατρική, την Άκτωρ η οποία μετά από συσσωρευμένες ζημιές στη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια είχε υποχρεώσεις και δάνεια 900 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα η οικονομική κρίση της εποχής (που έχει σχεδόν μηδενίσει τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων) μαζί με μια σειρά προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο όμιλος καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη την διατήρηση και πολύ περισσότερο την αύξηση του ανεκτέλεστου της ΑΚΤΩΡ.
Η εταιρεία αντιμετώπιζε κατηγορίες για δωροδοκία σε Κύπρο και Αλβανία, έρευνα του OLAF σε Β. Μακεδονία και Ρουμανία, κίνδυνο τιμωρίας από World Bank, EIB και EBRD σε σχέση με το έργο στη Κολομβία και φυσικά τις συνέπειες από την καταδικαστική απόφαση της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Το σύνολο σχεδόν των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου (και των θυγατρικών της) ήταν δεσμευμένα υπέρ των τραπεζών ως διασφάλιση του τεράστιου τραπεζικού δανεισμού.
Σε αυτό το περιβάλλον και με πρωτοβουλία του Σάκη Καλλιτσάντση ο Ολλανδός Holterman της Reggeborgh εμφανίζεται ως ενδιαφερόμενος να επενδύσει στην Ελλάκτωρ.
Προσφέρονταν να αγοράσει το ποσοστό του Μπόμπολα και του Κούτρα.
Αφού έγιναν κάποιες συναντήσεις και προφανώς δόθηκαν στοιχεία στον υποψήφιο επενδυτή σχετικά με την εταιρεία και τα προβλήματα της και ενόσω η πλευρά Καλλιτσάντση αλλά και η αγορά περίμενε την τελική απόφαση του Ολλανδού να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, ο Ολλανδός ανακοίνωσε την αγορά του μετοχικού πακέτου συνέταιρου του Περιστέρη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο Γ. Περιστέρης ξύπνησε μια μέρα, με συνέταιρο τον Holerman της Reggeborgh και με ποσοστά και δύναμη πολύ μεγαλύτερη από αυτόν.
Οι πάντες αιφνιδιάστηκαν.
Για ένα διάστημα κανείς στην αγορά δεν μπορούσε να είναι σίγουρος ως προς το ποιος διοικεί την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά σχετικά σύντομα ο Ολλανδός ανακοινώνει ότι έχει εμπιστοσύνη στη διοίκηση Περιστέρη.
Το γεγονός αυτό επιταχύνει τις εξελίξεις στην Ελλάκτωρ και οι αδελφοί Καλλιτσάντση χωρίς πλέον σύμμαχο προχωρούν στην γνωστή στην αγορά κίνηση «change 4ellaktor» η οποία τον Ιούλιο του 2018 οδήγησε στην ανατροπή της διοίκησης Μπόμπολα - Κούτρα.
Η κατάσταση στην αγορά των κατασκευών στην Ελλάδα, ήταν τελματωμένη.
Δεν υπήρχαν έργα.
Όσα έβγαιναν σε διαγωνισμούς, αποτελούσαν αντικείμενο αναρίθμητων προσφύγων και δικών ενώ οι εκπτώσεις κυμαίνονταν από 35% έως και 55%.
Οι κατασκευαστικές υποφέρουν.
Η πτώχευση της J&P Overseas και η δεινή οικονομική κατάσταση της ΑΚΤΩΡ μαζί με το γεγονός ότι για διάφορους τεχνικούς λόγους οι καταδικασμένες από την Επιτροπή Ανταγωνισμού εταιρείες παρουσιάζουν τεράστιες αδυναμίες στην ανάληψη έργων στην Ελλάδα και την Ευρώπη στην ουσία καθηλώνουν την αγορά σε μια διαρκή δικαστική διαμάχη δίχως τέλος.
Ελάχιστα έργα δημοπρατούνται και ακόμα λιγότερα ανατίθενται.
Οι διαγωνισμοί ματαιώνονται ή ακυρώνονται δικαστικά ή εκκρεμούν χρόνια ενώπιον των δικαστηρίων.
Ο Δ. Κούτρας ο οποίος επι 20 και πλέον χρόνια διοικούσε την ΑΚΤΩΡ και μαζί με τον Λ. Μπόμπολα την Ελλάκτωρ, αποχωρεί και ξαφνικά βρίσκεται μέτοχος και Πρόεδρος της Intrakat.
Ο Λ. Μπόμπολας με συμφωνία που έκανε με τους αδελφούς Καλλιτσάντση παραμένει στην Ελλάκτωρ σε ένα περίεργο ρόλο χωρίς εμφανή συμμετοχή στη διοίκηση και ο Περιστέρης διοικεί ένα μαγαζί το οποίο στην ουσία δεν ελέγχει. Οι πάντες βάλουν κατά της Ελλάκτωρ και της ΑΚΤΩΡ τόσο σε σχέση με το ρόλο της στο καρτέλ που οδήγησε στην επιβολή προστίμων και στην κρίση της αγοράς όσο και διότι η εσωτερική διαμάχη που οδήγησε στην νέα διοίκηση των Ελλάκτωρ απελευθέρωσε τους εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς των αδελφών Καλλιτσάντση.
Οι τράπεζες που έβλεπαν την τεράστια έκθεση τους στον κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να πιέζονται και να πιέζουν.
Αποτέλεσμα ο κλάδος των κατασκευών είναι στα πρόθυρα της διάλυσης. Μέσα σε αυτό το κλίμα και χωρίς κανένα εταιρικό γεγονός να δικαιολογεί κάτι τέτοιο, η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παίρνει τον ανήφορο. Όλα καταστρέφονταν γύρω της αλλά παραδόξως η μετοχή της ανέβαινε.
Έμεινε έξω από το μεγαλύτερο έργο εκείνης της εποχής (Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ Αθηνών) και η μετοχή στον ανήφορο.
Ταυτόχρονα η μετοχή της Ελλάκτωρ που διατηρούσε τόσο το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο όσο και νέες συμβάσεις στη Ρουμανία ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου, δοκιμάζεται.
Και ξαφνικά η μετοχή της Ελλάκτωρ σε μια ημέρα χάνει 30% της αξίας της φαινομενικά εξ αιτίας μια τραπεζικής διαρροής ότι ο Προβόπουλος (Πρόεδρος του ΔΣ της Ελλάκτωρ) και ο Α. Εξάρχου (διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ) είχαν παραιτηθεί!
Αύριο 1η Μαρτίου 2022: Θαύμα: η μετοχούλα εκτοξεύεται χωρίς λόγο!
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών