Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΗΠΑ: Πως μπορεί να λυθεί η παγκόσμια κρίση της βενζίνης και του ντίζελ

ΗΠΑ: Πως μπορεί να λυθεί η παγκόσμια κρίση της βενζίνης και του ντίζελ
Η απώλεια των ρωσικών εξαγωγών δεν πρόκειται να καλυφθεί εύκολα από τον υπόλοιπο κόσμο και οι υψηλές τιμές του ντίζελ θα οδηγήσουν σε πιθανή συρρίκνωση του ΑΕΠ.

Η επισφαλής κατάσταση οφείλεται στο γεγονός ότι τα αποθέματα σε όλο τον κόσμο βρίσκονται στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδα και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να παράσχουν την απαραίτητη αποσυμπίεση.
Η απώλεια της ρωσικής διύλισης λόγω λειτουργικών διακοπών και προκλήσεων περιορισμού του προϊόντος έχει προκαλέσει μια τρύπα στο ντίζελ και τη βενζίνη μεγαλύτερη από 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως στην Ευρώπη, η οποία δεν είναι εύκολο να κλείσει, δείχνει η έρευνα της Rystad Energy.

«Το ντίζελ είναι η ψυχή της παγκόσμιας οικονομίας, απαραίτητη για ζωτικούς τομείς όπως η γεωργία, οι κατασκευές και οι μεταφορές – η τιμή του επηρεάζει σχεδόν όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού και τα αγαθά.
Οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν σκληρές αποφάσεις.
Μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές μειώνοντας τους φόρους στο ντίζελ, αλλά αυτό πιθανότατα θα αυξήσει μόνο τη ζήτηση, η οποία μπορεί να στηρίξει τη συνολική οικονομία αλλά θα επιδεινώσει την υπάρχουσα στενή κατάσταση προσφοράς.
Εάν η προσφορά δεν βελτιωθεί, οι κυβερνήσεις θα αναγκαστούν να θεσπίσουν σχέδια έκτακτης ανάγκης για τον περιορισμό των πωλήσεων στους καταναλωτές, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι βασικοί τομείς συνεχίζονται», λέει ο Per Magnus Nysveen, Επικεφαλής Ανάλυσης της Rystad Energy.

Ανακάμπτει η ζήτηση

Από την πλευρά της ζήτησης, η ανάκαμψη είναι ανθεκτική καθώς οι υπολειπόμενοι περιορισμοί που σχετίζονται με τον Covid καταργούνται.
Οι πιο πρόσφατες οδηγίες από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) για την κατάργηση όλων των απαιτήσεων δοκιμών Covid για τις εισερχόμενες πτήσεις είναι ένας τέτοιος σαφής δείκτης.
Από την πλευρά της προσφοράς, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει διαταράξει τις ροές προϊόντων και αργού πετρελαίου στην ευρωπαϊκή αγορά σε μια εποχή που ο υπόλοιπος κόσμος έχει περιορισμένους τρόπους αντίδρασης.

Διυλιστήρια ανά περιοχή

Η απώλεια της προσφοράς αργού έχει εμποδίσει την ικανότητα του συρρικνωμένου ευρωπαϊκού τομέα διύλισης να λειτουργεί με υψηλούς ρυθμούς χρησιμοποίησης και έχει επιταχύνει μια πτωτική τάση στην Ευρώπη, η οποία έχει χάσει 2 εκατομμύρια bpd διύλισης αργού από τη μέγιστη δυναμικότητα των 17,5 εκατομμυρίων bpd το 2005.
Οι Η.Π.Α. ακολουθώντας παρόμοια τάση, χάνοντας μεταξύ 1 εκατ. και 1,5 εκατ. bpd δυναμικότητας διύλισης τα τελευταία 3-4 χρόνια.
Η κίνηση προς τη σταδιακή κατάργηση της τεχνολογίας αλκυλίωσης υδροφθορικού οξέος (HF) και η χαμηλότερη διαθεσιμότητα εισαγόμενου πετρελαίου εσωτερικής καύσης κενού (VGO)/υπολειμμάτων έχει επηρεάσει την ικανότητα του τομέα διύλισης των ΗΠΑ να αυξάνει την παραγωγή βενζίνης.
1655737687-o_1g60qg3a83bp1j5meme1gjc40v8.jpg
Πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα

Η υψηλότερη προσφορά αργού της σωστής μέτριας ποιότητας για τη μεγιστοποίηση της αναβάθμισης του κάτω μέρους του βαρελιού θα έκανε σημαντική διαφορά.
Η απελευθέρωση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ 45 εκατομμυρίων επιπλέον βαρελιών κυρίως ελαφρού αργού αργού είναι ένα θετικό μήνυμα.
Ο ΟΠΕΚ υστερεί στους στόχους του, αλλά η επικείμενη επίσκεψη του Προέδρου των ΗΠΑ Biden στη Σαουδική Αραβία είναι ένα βασικό σημείο αναφοράς.
Τα διυλιστήρια στην Ασία/Κίνα και στη Μέση Ανατολή που υπερβαίνουν την εγχώρια ζήτηση θα προσφέρουν κάποια ανάπαυλα για να καλύψουν τις ελλείψεις στις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Η απώλεια των ρωσικών εξαγωγών διύλισης και προϊόντων δεν πρόκειται να καλυφθεί εύκολα από τον υπόλοιπο κόσμο.
Οι υψηλές τιμές του ντίζελ θα οδηγήσουν τον υπερπληθωρισμό παγκοσμίως και θα οδηγήσουν σε πιθανή συρρίκνωση του ΑΕΠ.
Η καταστροφή της ζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε ύφεση και να αποκαταστήσει την ισορροπία, αλλά αυτό θα είναι μια οδυνηρή εμπειρία για τους καταναλωτές.
Ανεξάρτητα από αυτό, οι ρωγμές βενζίνης και ντίζελ αναμένεται να συνεχίσουν να παραμένουν ισχυρές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του βόρειου ημισφαιρίου.
Πολλοί θα ελπίζουν σε μια μέτρια διόρθωση από τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2022 και μετά, αλλά πολλά εξαρτώνται από το πώς θα ισχύσουν οι κυρώσεις στη Ρωσία προς το τέλος του έτους.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης