Ποια άρθρα δέχονται τα περισσότερα βέλη στη δημόσια διαβούλευση
Οι περισσότερες «ριπές» αφορούν το άρθρο 21 με τις παρεμβάσεις στο τουριστικό «πακέτο» καθώς από τον καινούργιο χρόνο επέρχονται μεγάλες αυξήσεις στο παλιό τέλος διαμονής που επιβάλλουν στους πελάτες ξενοδοχεία, καταλύματα και ενοικιαζόμενα ακίνητα με αποτέλεσμα να υπάρχουν αντιδράσεις από πολίτες και φορείς. Ειδικά για την αύξηση κατά 433% του τέλους στις μισθώσεις τύπου Airbnb, το οποίο από 1,5 ευρώ αυξάνεται σε 8 ευρώ ανά ημέρα κατά τους μήνες Απρίλιο έως Οκτώβριο, οι πολίτες θεωρούν ότι είναι άδικη και παράλογη καθώς εφαρμόζεται οριζόντια χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η γεωγραφική θέση του ακινήτου ή το ύψος του μισθώματος.
Στα σχόλια για το τέλος ανθεκτικότητας οι πολίτες μεταξύ άλλων σημειώνουν ότι «καταλύματα που ενοικιάζονται 30 και 40 ευρώ, πληρώνουν το ίδιο τέλος ανθεκτικότητας με αυτά που ενοικιάζονται 300 ευρώ τη μέρα» ενώ «όσοι νοικιάζουμε ένα δωμάτιο 30 ευρώ την ημέρα στο σπίτι που κατοικούμε θα ζητάμε τέλος ανθεκτικότητας 8 ευρώ; Εντελώς απαγορευτικό, πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί τουλάχιστον για τις περιπτώσεις δωματίου». Επίσης «τα 8 ευρώ του τέλους ανθεκτικότητας οριζόντια για όλους, ανεξαρτήτως περιοχής ή τιμήματος ενοικίασης είναι ακραία υψηλό, ειδικά για μικρό-ιδιώτες που έχουν 1 σπίτι και το εκμεταλλεύονται ως προς το ζην. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο τουρίστας θα αρνηθεί να πληρώσει τόσο μεγάλο φόρο και θα καταλήγει ο ιδιοκτήτης να καλύπτει από την τσέπη του το κόστος αυτό».
Αντιδράσεις από το σύνολο των ομοσπονδιών των ενστόλων συγκεντρώνει και το άρθρο 15 για την «αύξηση ειδικής αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης» και το οποίο αφορά την αναπροσαρμογή του ποσού των 2,77 ανά ώρα νυχτερινής απασχόλησης σε3,33 ανά ώρα νυχτερινής απασχόλησης». «Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών οφείλει να γνωρίζει ότι ο ανωτέρω τίτλος του σχεδίου νόμου είναι για το σύνολο των ενστόλων ψευδεπίγραφος εφόσον δεν υπάρξει άμεση και ουσιαστική αύξηση της αναχρονιστικής αποζημίωσης των 2,77 € η οποία σημειωτέων παραμένει επί χρόνια καθηλωμένη στα ίδια επίπεδα. Μόνο έτσι θα αισθανθούν οι συνάδελφοί μας ότι η πολιτεία ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτούς και ότι δεν τους εμπαίζει διαρκώς» σχολιάζουν οι πρόεδροι των Ομοσπονδιών και συμπληρώνουν: «Ας μην ελπίζει, λοιπόν, κανείς ότι θα δεχθούμε αδιαμαρτύρητα μια τέτοια σκανδαλώδη ρύθμιση, όταν άλλωστε το κεφαλαιώδες ζήτημα της αναγνώρισης της επικινδυνότητας της εργασίας με τις συνεπαγόμενες νομοθετικές του διατάξεις, παραμένει ακόμα ανοικτό με την ελπίδα ότι η κυβέρνηση τελικά θα αποδεχθεί τις προτάσεις μας»
Όσον αφορά τις προθεσμίες για τις φορολογικές δηλώσεις και τις εκπτώσεις εφάπαξ καταβολής φόρου αρκετοί φορολογούμενοι σχολιάζουν ότι θα έπρεπε να υπάρχει ειδική μέριμνα για ΑΜΕΑ ενώ λογιστές τονίζουν ότι πρέπει να αφαιρεθεί από το τελικό νομοσχέδιο η πρόβλεψη για έκπτωση φόρου εισοδήματος 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί μέχρι την 30η Απριλίου καθώς πρόκειται για ένα μήνα φορτωμένο από φορολογικές υποχρεώσεις.
Για το άρθρο 26 που βάζει απαγορευτικό στην έκδοση νέων αδειών για Airbnb σε 3 κορεσμένα διαμερίσματα στο δήμο Αθηναίων οι πολίτες θεωρούν άδικο το μέτρο «για ένα ακίνητο το οποίο είναι ήδη στην βραχυχρόνια να μην μπορεί να συνεχίσει να δουλεύει με το ίδιο καθεστώς. Πολύς κόσμος έχει επενδύσει αρκετά χρήματα από οικονομίες μιας ζωής πάνω σε αυτόν τον τομέα».
ΠΟΜΙΔΑ
Αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση από την ΠΟΜΙΔΑ για τις διατάξεις που αφορούν τα κλειστά ακίνητα υπογραμμίζοντας ότι «η αγωνία του νομοθέτη μήπως χάσει μερικά ευρώ από το μέτρο αυτό, είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την μέριμνα να βγουν στην αγορά σπίτια για τους ενοικιαστές». Παράλληλα επισημαίνει η 36μηνη φοροαπαλλαγή να αφορά το ακίνητο και όχι τον αρχικό συγκεκριμένο ενοικιαστή, να παραμένει δηλαδή σε ισχύ ακόμη και αν υπάρξει αλλαγή ενοικιαστή για οποιοδήποτε λόγο εντός της τριετίας. Παράλληλα εισηγείται μείωση σε λογικά ποσοστά των βαρύτατων φορολογικών συντελεστών της κλίμακας των μισθωμάτων, που αποτελούν κύρια και πάγια αιτία της αύξησης των ενοικίων και διπλασιασμό των ποσοστών μείωσης του ΕΝΦΙΑ στο 40% και στο 20% για τις κατοικίες με αξία άνω των 500.000€, έτσι ώστε να αποτελέσει πραγματικά δελεαστικό κίνητρο για την ασφάλισή τους, η οποία σύντομα θα αποδώσει πολλαπλάσια φορολογικά έσοδα.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών