Κάνει το … σύμπαν οντότητες δημοσίου συμφέροντος αλλά ξεχνάει τα ασφαλιστικά ταμεία
Δεν έχουν τέλος τα κόλπα, οι παραβιάσεις και οι λανθασμένες επιλογές της οδηγίας ESG από τον συντάκτη της, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Αναγνωστόπουλο και άνθρωπο του κ. Άκη Σκέρτσου, γεγονός που προκαλεί έντονες αντιδράσεις οι οποίες έχουν θορυβήσει το Μέγαρο Μαξίμου.
Αναλυτικότερα, και ανατρέχοντας κανείς στο άρθρο 2 του σχεδίου νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση αναφέρεται ότι, αποκλειστικά για ζητήματα υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας, όπου στον παρόντα νόμο γίνεται αναφορά σε Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή ή σε Ελεγκτική Εταιρεία, η αναφορά αυτή περιλαμβάνει και τον ανεξάρτητο Πάροχο Υπηρεσιών Διασφάλισης.
Με λίγα λόγια δηλαδή, εξισώνεται το νομικό πρόσωπο - Πάροχος Υπηρεσιών Διασφάλισης με τον Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή, χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για τα φυσικά πρόσωπα του Παρόχου που θα εκτελούν το έργο.
Οδηγούμαστε δηλαδή σε φαινόμενα, όπου ένας τελειόφοιτος λυκείου για παράδειγμα που θα προσλαμβάνεται από τους Παρόχους, να εξισώνεται με έναν Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή, μιας και για αυτούς δεν θεσπίζονται αναλογικά κριτήρια στο σχέδιο νόμου.
Υπογραμμίζεται ότι για να αποκτήσει κάποιος τον τίτλο του Ορκωτού Ελεγκτή - Λογιστή και να διενεργεί ελέγχους σε οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος, απαιτείται να είναι απόφοιτος ΑΕΙ και να έχει 5 χρόνια τουλάχιστον προϋπηρεσία, εκ των οποίων τα 2 μετά την επιτυχία επί απαιτητικών εξετάσεων στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πως μπορεί να υπάρχει η ισοδυναμία που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου βάσει της Οδηγίας και αν τελικά το σχέδιο νόμου είναι σύννομο με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
Στα κάγκελα και το Υπερταμείο
Στο νομοσχέδιο υπάρχει επίσης και νέα έμπνευση Αναγνωστόπουλου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, που αφορά την επέκταση του ορισμού των οντοτήτων δημοσίου ενδιαφέροντος.
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (ν.4449/2017), η επέκταση του ορισμού ανήκει στο Υπουργό Οικονομικών κ. Χατζηδάκη και όχι στον κ. Αναγνωστόπουλο που από μόνος του εντάσσει στις οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος τις εταιρείες του ν.3429/2005 (A 314) δηλαδή σχεδόν όλο το δημόσιο.
Πληροφορούμαστε ότι ήδη υπάρχουν αντιδράσεις από το Υπερταμείο, που πρέπει να δαπανήσει τεράστια ποσά για την προσαρμογή όλων των εταιρειών του, σε οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος.
Ουσιαστικά δημιουργούνται τεράστιες υποχρεώσεις των δημοσίων εταιρειών, τινάζοντας τους προϋπολογισμούς τους στον αέρα μιας και πέραν των θεμάτων ESG πρέπει να προσαρμοστούν με τις πρόνοιες του Κανονισμού 537/2014 που αφορά υποχρεωτικά, εισηγμένες εταιρείες, ασφαλιστικές και τράπεζες.
Το ερώτημα είναι εάν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης γνωρίζει για αυτήν την επέκταση της επιλογής ή είναι και αυτή αποκλειστικά επιλογή του κ. Αναγνωστόπουλου,
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τα αρμόδια υπουργεία γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, όταν οι περισσότερες από αυτές τις οντότητες δεν μπορούν να συντάξουν ακόμα και ισολογισμό;
Και βέβαια, ο κ. Αναγνωστόπουλος ξέχασε να εντάξει αυτούς που πραγματικά είναι οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος, δηλαδή τα ασφαλιστικά ταμεία.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Αναλυτικότερα, και ανατρέχοντας κανείς στο άρθρο 2 του σχεδίου νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση αναφέρεται ότι, αποκλειστικά για ζητήματα υπηρεσιών διασφάλισης εκθέσεων βιωσιμότητας, όπου στον παρόντα νόμο γίνεται αναφορά σε Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή ή σε Ελεγκτική Εταιρεία, η αναφορά αυτή περιλαμβάνει και τον ανεξάρτητο Πάροχο Υπηρεσιών Διασφάλισης.
Με λίγα λόγια δηλαδή, εξισώνεται το νομικό πρόσωπο - Πάροχος Υπηρεσιών Διασφάλισης με τον Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή, χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για τα φυσικά πρόσωπα του Παρόχου που θα εκτελούν το έργο.
Οδηγούμαστε δηλαδή σε φαινόμενα, όπου ένας τελειόφοιτος λυκείου για παράδειγμα που θα προσλαμβάνεται από τους Παρόχους, να εξισώνεται με έναν Ορκωτό Ελεγκτή - Λογιστή, μιας και για αυτούς δεν θεσπίζονται αναλογικά κριτήρια στο σχέδιο νόμου.
Υπογραμμίζεται ότι για να αποκτήσει κάποιος τον τίτλο του Ορκωτού Ελεγκτή - Λογιστή και να διενεργεί ελέγχους σε οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος, απαιτείται να είναι απόφοιτος ΑΕΙ και να έχει 5 χρόνια τουλάχιστον προϋπηρεσία, εκ των οποίων τα 2 μετά την επιτυχία επί απαιτητικών εξετάσεων στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πως μπορεί να υπάρχει η ισοδυναμία που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου βάσει της Οδηγίας και αν τελικά το σχέδιο νόμου είναι σύννομο με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
Στα κάγκελα και το Υπερταμείο
Στο νομοσχέδιο υπάρχει επίσης και νέα έμπνευση Αναγνωστόπουλου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, που αφορά την επέκταση του ορισμού των οντοτήτων δημοσίου ενδιαφέροντος.
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (ν.4449/2017), η επέκταση του ορισμού ανήκει στο Υπουργό Οικονομικών κ. Χατζηδάκη και όχι στον κ. Αναγνωστόπουλο που από μόνος του εντάσσει στις οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος τις εταιρείες του ν.3429/2005 (A 314) δηλαδή σχεδόν όλο το δημόσιο.
Πληροφορούμαστε ότι ήδη υπάρχουν αντιδράσεις από το Υπερταμείο, που πρέπει να δαπανήσει τεράστια ποσά για την προσαρμογή όλων των εταιρειών του, σε οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος.
Ουσιαστικά δημιουργούνται τεράστιες υποχρεώσεις των δημοσίων εταιρειών, τινάζοντας τους προϋπολογισμούς τους στον αέρα μιας και πέραν των θεμάτων ESG πρέπει να προσαρμοστούν με τις πρόνοιες του Κανονισμού 537/2014 που αφορά υποχρεωτικά, εισηγμένες εταιρείες, ασφαλιστικές και τράπεζες.
Το ερώτημα είναι εάν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης γνωρίζει για αυτήν την επέκταση της επιλογής ή είναι και αυτή αποκλειστικά επιλογή του κ. Αναγνωστόπουλου,
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τα αρμόδια υπουργεία γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, όταν οι περισσότερες από αυτές τις οντότητες δεν μπορούν να συντάξουν ακόμα και ισολογισμό;
Και βέβαια, ο κ. Αναγνωστόπουλος ξέχασε να εντάξει αυτούς που πραγματικά είναι οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος, δηλαδή τα ασφαλιστικά ταμεία.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών