Τελευταία Νέα
Chania
Οικονομία

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές - Σαρωτικοί έλεγχοι από τη Δευτέρα 17/3

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές - Σαρωτικοί έλεγχοι από τη Δευτέρα 17/3
Η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες
Σχετικά Άρθρα
Νέα δεδομένα στην αγορά και στα ράφια των σούπερ μάρκετ φέρνει ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές, για γην εφαρμογή του οποίου ξεκινούν από τη Δευτέρα 17/3 έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πλέον, εάν μια επιχείρηση θέλει να κάνει έκπτωση ή προσφορά σε ένα προϊόν, η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες.
Στις πολυσυσκευασίες («1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» κ.λπ.) το προϊόν θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να συγκρίνει άμεσα τις τιμές.
Για πολυσυσκευασίες µε προσφορές που ισχύουν έως 60 ημέρες, δεν χρειάζεται να υπάρχει ο κωδικός αναφοράς (mother code) του προϊόντος στο ράφι, αρκεί η συνηθισμένη τιμή πώλησης του προϊόντος, εκτός της περιόδου προσφοράς, να είναι αυτή που επικαλείται ο έμπορος στην προσφορά, κάτι που τεκμηριώνεται από τα τιμολόγια που θα έχει στείλει το σούπερ μάρκετ προηγουμένως στο υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με την υποχρέωση που έχει από τη νομοθεσία.
Σε σχέση με εμπορικές πρακτικές, όπως εκπτωτικές κάρτες και κουπόνια, με τα οποία έχει ο καταναλωτής το δικαίωμα έκπτωσης τιμής για όλα τα προϊόντα του πωλητή ή για συγκεκριμένες σειρές προϊόντων, κατά τη διάρκεια παρατεταμένων συνεχών περιόδων (π.χ. έξι μήνες, ένα έτος), ή ακόμα όταν ο καταναλωτής λαμβάνει κουπόνι (π.χ. 20% έκπτωση) µε την αγορά που πραγματοποίησε, το οποίο θα ισχύσει για την επόμενη αγορά ή για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, εξακολουθούν να ελέγχονται από τις διατάξεις για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Πάντως, οι ποινές που θα προβλέπονται στον κώδικα θα φτάνουν έως και 1,5 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, ενώ σε περίπτωση υποτροπής θα μπορεί να διπλασιαστεί το πρόστιμο.
«Κάνουμε μεταρρυθμίσεις στην αγορά για να προστατέψουμε τους καταναλωτές από παραπλανητικές εκπτώσεις. Για να είναι μία έκπτωση ή προσφορά αληθινή και αξιόπιστη θα πρέπει η πραγματική τιμή πώλησης να είναι φθηνότερη από τη φθηνότερη τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών. Οτιδήποτε άλλο είναι ψεύτικο και παραπλανητικό και θα τιμωρείται», ξεκαθαρίστηκε δια στόματος του υπουργού Ανάπτυξης, Τ. Θοεδωρικάκου, το προηγούμενο 24ωρο. «Θέλουμε περισσότερες αληθινές προσφορές, πραγματικές εκπτώσεις και όταν αυτό δεν συμβαίνει τα πρόστιμα θα είναι έως 3 εκατ. ευρώ», είπε χαρακτηριστικά.
«Οι εκπτώσεις και οι προσφορές δεν καταργούνται, αντίθετα ενθαρρύνονται εφόσον είναι αληθινές. Αυτό που καταργείται είναι οι πλασματικές εκπτώσεις, δηλαδή οι εκπτώσεις που γίνονται έναντι ψεύτικων ή τεχνητά «φουσκωμένων» αρχικών τιμών. Οι αληθινές εκπτώσεις παραμένουν και θα μπορεί να τις εντοπίσει ευκολότερα ο καταναλωτής αλλά και να τις εμπιστευτεί», ανέφερε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Π. Μαρινάκης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης