
Τα προϊόντα που ξεπουλάνε: Καφέδες, ο Λουμίδης, η Break Dubai και τα απορρυπαντικά
Ο κ. Μασούτης ανέλυσε την πορεία των προστίμων τα οποία αρχικά επιβάλλονται στη επιχείρηση γιατί δεν είχε το σωστό ταμπελάκι, στην συνέχεια το πρόστιμο γίνεται κόστος για τη επιχείρηση, το οποίο αργά η γρήγορα θα βγει στις τελικές τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, για να πληρωθεί στο τέλος από τους καταναλωτές.
Η απλή και σύντομη περιγραφή του επιχειρηματία για τη πορεία των προστίμων λαμβάνει το χαρακτήρα σκληρής κριτικής προς το υπουργείο Ανάπτυξης που θεωρεί ότι στα χέρια του έχει ένα «υπέρ όπλο» κατά των παραβατών και ένα εργαλείο κατά των ανατιμήσεων.
Οι χαμηλές τιμές είναι το ατού της αλυσίδας
Ο κ. Γ. Μασούτης λέει ότι η αλυσίδα προσαρμόζεται στο νέο Κώδικα Δεοντολογίας με τις προσφορές να εμφανίζονται με το νέο καθεστώς σημειώνοντας ότι η αλυσίδα θα έχει πάντα πιο φθηνές τιμές σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων αναγκαία για τη διαβίωση των καταναλωτών.
Ο γενικός διευθυντής του Ομίλου Μασούτη Θοδωρής Γεροστεργιούδης ανέφερε ότι οι όγκοι πωλήσεων τρέχουν με θετικούς ρυθμούς στα επίπεδα του 5% από τις αρχές του έτους.
Τα προϊόντα που καλπάζουν είναι οι καφέδες με τον ελληνικό καφέ Λουμίδη να οδηγεί τη κούρσα όπως και η σοκολάτα Break Dubai της ΙΟΝ.
Ανάμεσα στα προϊόντα που καλπάζουν είναι τα απορρυπαντικά. Η συνάντηση της διοίκησης του Ομίλου Μασούτη με τους δημοσιογράφους έγινε χάρη στα εγκαίνια καταστήματος επί της οδούς Δημοσθένους 202 στην Καλλιθέα.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο κατάστημα για τους τυφλούς που μπορούν να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους εύκολα καθώς στο δάπεδο έχουν τοποθετηθεί ειδικές γραμμές που τους οδηγούν στα προϊόντα που θέλουν. Στην είσοδο του καταστήματος υπάρχει ειδικό σημείο που τους ενημερώνει για το σημείο που βρίσκονται και πως θα κινηθούν μέσα στο κατάστημα. Το κατάστημα ανταποκρίνεται στο σύνολο των καταναλωτών αλλά όσοι έχουν πρόβλημα όρασης θα διευκολυνθούν διότι διαμορφώθηκε κυρίως για τις δικές τους ανάγκες.
Πόσο ανέβηκαν οι τιμές
Οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί την τελευταία 15ετία κατά 38,97%, ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 56,17%, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε κατά 44% μεγαλύτερη αύξηση τιμών από την Ελλάδα. Η Ελλάδα παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης τιμών 2,59% ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση 3,74%.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της αύξησης καταγράφηκε από το 2021 και μετά τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Από το 2021 έως το 2024 οι τιμές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 28,50% με μέση ετήσια αύξηση 9,50% ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 28,94% με μέση ετήσια αύξηση 9,64%.
Συγκεκριμένα από το 2010 έως το 2011 η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση τιμών 8,14% με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 0,67% ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση 21,11% με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,75%, δηλαδή τριπλάσιο αυτού της Ελλάδας.
Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, από τις 9 κατηγορίες που εξετάζονται στις 8 η Ελλάδα είχε χαμηλότερη εξέλιξη τιμών σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία 15ετία Η μεγαλύτερη διαφορά καταγράφεται στα αρτοποιήματα και δημητριακά με την Ελλάδα να έχει κατά 54% μικρότερη αύξηση τιμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα γλυκά και ζαχαρώδη με την Ελλάδα να έχει 50% μικρότερη αύξηση και στα Φρούτα με την Ελλάδα να έχει 45% μικρότερη αύξηση. Η μόνη κατηγορία στην οποία η Ελλάδα είχε μεγαλύτερη αύξηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν τα λίπη και έλαια εξαιτίας της αύξησης του ελαιόλαδου την τελευταία διετία και της βαρύτητας του στο ελληνικό καλάθι.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών