Ο ρόλος του Υπερταμείου και η κυβέρνηση που ήθελε πίστωση χρόνου να το διαχειριστεί
Η επιμονή της νέας διοίκησης του Υπερταμείου ήταν η βασική αιτία για τον «ξαφνικό θάνατο» των 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ.
Η διοίκηση του Γρηγόρη Σκλήκα προχώρησε στο απονενοημένο διάβημα, κατεβάζοντας τα ρολά σε 204 καταστήματα της ιστορικής εταιρείας που δημιουργήθηκε επί Καποδίστρια στις 24 Σεπτεμβρίου 1928 διότι το
Υπερταμείο ανέτρεψε το ήπιο σχέδιο που είχε εκπονήθηκε την προηγούμενη διοίκηση του αλλά δεν είχε αποτέλεσμα.
Το αδιέξοδο πιστοποιήθηκε το δεύτερο 15νθήμερο του Οκτωβρίου ενώ οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες δεν είχαν κάποια να προτείνουν κάποια εναλλακτική λύση.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές η κυβέρνηση είχε ενημερωθεί για τα τεκταινόμενα και όσα θα ακολουθούσαν αφού είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου προς τα τέλη Οκτωβρίου.
Το κυβερνητικό επιτελείο έθεσε σε προτεραιότητα την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος ζητώντας πίστωση χρόνου.
Τα ΕΛΤΑ δεν βρήκαν βοήθεια
Η διαχείριση των προβλημάτων των ΕΛΤΑ δεν αντιμετωπίστηκε όπως θα έπρεπε και το διοικητικό δίδυμο Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου έφυγε νύχτα από τον ιστορικό οργανισμό διότι προέκυψαν κρίσιμα θέματα οικονομικής διαχείρισης τα οποία ακόμη και σήμερα δεν έχουν έρθει στο «φως» .
Έκαψαν ζεστό χρήμα 250 εκατ. ευρώ
Η απερχόμενη διοίκηση Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου είχε προδιαγράψει το μέλλον των ΕΛΤΑ αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία των drones.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απερχόμενη διοίκηση διαχειρίστηκε «ζεστό» χρήμα άνω των 250 εκατ. ευρώ τα οποία σπαταλήθηκαν σε απευθείας αναθέσεις και στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού που κόστισε περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Η νέα διοίκηση του κ. Παπαχρήστου του Υπερταμείου «στύλωσε» τα ποδιά της στην αντιμετώπιση των καυτών ζητημάτων που απασχολούσαν τη θυγατρική του εταιρεία τα ΕΛΤΑ.
Ξέμειναν από ρευστό τα ΕΛΤΑ
Η διοίκηση του Γρηγόρη Σκλήκα έχει συμπληρώσει ήδη 32 μήνες στα ΕΛΤΑ αλλά ο χρόνος δεν στάθηκε αρκετός για να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα αφού αποφάσισε η κεντρική διοίκηση να μετακομίζει σε ενοικιαζόμενο κτίριο στη λεωφόρο Ιωνίας ενώ μέχρι πρότινος στεγάζονταν στο κέντρο της Αθήνας.
Τα ΕΛΤΑ από το 2020 μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρωθεί από το κράτος για την προσφερόμενη καθολική υπηρεσία που έχει αναλάβει να πηγαίνει την αλληλογραφία σε απομακρυσμένα χωριά της χώρας.
Οι μικρές προκαταβολές δεν ήταν ικανές να καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ενώ το μεγαλύτερο μέρος της απαίτησης να παραμένει σε εκκρεμότητα με συνέπεια να δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας των ΕΛΤΑ.
Η ιστορική εταιρεία έχει οικονομική απαίτηση άνω των 40 εκατ. ευρώ για την τριετία 2020 – 2023 ενώ το κράτος δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα αποπληρωμής της οφειλής.
Η ONEX του Ξενοκώστα...
Οι μόνιμοι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ ανέρχονται σε 2930 άτομα και το υπόλοιπο προσωπικό των 1600 υπαλλήλων το οποίο είναι ενοικιαζόμενο και προέρχεται από την εταιρεία ONEX του κ Πάνου Ξενοκώστα που έχει υπό τον έλεγχο του τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Τα ΕΛΤΑ των φίλων και των κολλητών
Τα ΕΛΤΑ αξιοποιήθηκαν από την κυβέρνηση ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των κομματικών φίλων με τις απευθείας αναθέσεις να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο ενώ η βασική δραστηριότητά της τέθηκε σε δεύτερο πλάνο με αποτέλεσμα τα προβλήματα να διογκώνονται.
Η Κυβέρνηση μετά την κατακραυγή των τελευταίων ημερών ανέκρουσε πρύμνα.
Προσωρινά αναστέλλεται το λουκέτο των καταστημάτων της επαρχίας μέχρι νεωτέρας.
Να σημειωθεί ότι μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ θυσίασε μέρος των αμοιβών του για την διάσωση της εταιρείας ενώ οι αμοιβές τους είναι παγωμένες από το 2010.
Αντίθετα η κυβέρνηση απελευθέρωσε τις αμοιβές των ανωτάτων στελεχών που προέρχονται από την ελεύθερη αγορά οι οποίοι μπορεί να αποχωρήσουν ανά πάσα στιγμή με υψηλές αμοιβές ως αποζημιώσεις.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η διοίκηση του Γρηγόρη Σκλήκα προχώρησε στο απονενοημένο διάβημα, κατεβάζοντας τα ρολά σε 204 καταστήματα της ιστορικής εταιρείας που δημιουργήθηκε επί Καποδίστρια στις 24 Σεπτεμβρίου 1928 διότι το
Υπερταμείο ανέτρεψε το ήπιο σχέδιο που είχε εκπονήθηκε την προηγούμενη διοίκηση του αλλά δεν είχε αποτέλεσμα.
Το αδιέξοδο πιστοποιήθηκε το δεύτερο 15νθήμερο του Οκτωβρίου ενώ οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες δεν είχαν κάποια να προτείνουν κάποια εναλλακτική λύση.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές η κυβέρνηση είχε ενημερωθεί για τα τεκταινόμενα και όσα θα ακολουθούσαν αφού είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου προς τα τέλη Οκτωβρίου.
Το κυβερνητικό επιτελείο έθεσε σε προτεραιότητα την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος ζητώντας πίστωση χρόνου.
Τα ΕΛΤΑ δεν βρήκαν βοήθεια
Η διαχείριση των προβλημάτων των ΕΛΤΑ δεν αντιμετωπίστηκε όπως θα έπρεπε και το διοικητικό δίδυμο Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου έφυγε νύχτα από τον ιστορικό οργανισμό διότι προέκυψαν κρίσιμα θέματα οικονομικής διαχείρισης τα οποία ακόμη και σήμερα δεν έχουν έρθει στο «φως» .
Έκαψαν ζεστό χρήμα 250 εκατ. ευρώ
Η απερχόμενη διοίκηση Κωνσταντόπουλου – Μπαλούρδου είχε προδιαγράψει το μέλλον των ΕΛΤΑ αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία των drones.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απερχόμενη διοίκηση διαχειρίστηκε «ζεστό» χρήμα άνω των 250 εκατ. ευρώ τα οποία σπαταλήθηκαν σε απευθείας αναθέσεις και στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού που κόστισε περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Η νέα διοίκηση του κ. Παπαχρήστου του Υπερταμείου «στύλωσε» τα ποδιά της στην αντιμετώπιση των καυτών ζητημάτων που απασχολούσαν τη θυγατρική του εταιρεία τα ΕΛΤΑ.
Ξέμειναν από ρευστό τα ΕΛΤΑ
Η διοίκηση του Γρηγόρη Σκλήκα έχει συμπληρώσει ήδη 32 μήνες στα ΕΛΤΑ αλλά ο χρόνος δεν στάθηκε αρκετός για να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα αφού αποφάσισε η κεντρική διοίκηση να μετακομίζει σε ενοικιαζόμενο κτίριο στη λεωφόρο Ιωνίας ενώ μέχρι πρότινος στεγάζονταν στο κέντρο της Αθήνας.
Τα ΕΛΤΑ από το 2020 μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρωθεί από το κράτος για την προσφερόμενη καθολική υπηρεσία που έχει αναλάβει να πηγαίνει την αλληλογραφία σε απομακρυσμένα χωριά της χώρας.
Οι μικρές προκαταβολές δεν ήταν ικανές να καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ενώ το μεγαλύτερο μέρος της απαίτησης να παραμένει σε εκκρεμότητα με συνέπεια να δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας των ΕΛΤΑ.
Η ιστορική εταιρεία έχει οικονομική απαίτηση άνω των 40 εκατ. ευρώ για την τριετία 2020 – 2023 ενώ το κράτος δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα αποπληρωμής της οφειλής.
Η ONEX του Ξενοκώστα...
Οι μόνιμοι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ ανέρχονται σε 2930 άτομα και το υπόλοιπο προσωπικό των 1600 υπαλλήλων το οποίο είναι ενοικιαζόμενο και προέρχεται από την εταιρεία ONEX του κ Πάνου Ξενοκώστα που έχει υπό τον έλεγχο του τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Τα ΕΛΤΑ των φίλων και των κολλητών
Τα ΕΛΤΑ αξιοποιήθηκαν από την κυβέρνηση ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των κομματικών φίλων με τις απευθείας αναθέσεις να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο ενώ η βασική δραστηριότητά της τέθηκε σε δεύτερο πλάνο με αποτέλεσμα τα προβλήματα να διογκώνονται.
Η Κυβέρνηση μετά την κατακραυγή των τελευταίων ημερών ανέκρουσε πρύμνα.
Προσωρινά αναστέλλεται το λουκέτο των καταστημάτων της επαρχίας μέχρι νεωτέρας.
Να σημειωθεί ότι μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ θυσίασε μέρος των αμοιβών του για την διάσωση της εταιρείας ενώ οι αμοιβές τους είναι παγωμένες από το 2010.
Αντίθετα η κυβέρνηση απελευθέρωσε τις αμοιβές των ανωτάτων στελεχών που προέρχονται από την ελεύθερη αγορά οι οποίοι μπορεί να αποχωρήσουν ανά πάσα στιγμή με υψηλές αμοιβές ως αποζημιώσεις.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών