Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σοβιετικά ελικόπτερα Mi-8 θα αποσυρθούν: 300 ελικόπτερα έτοιμα για καταστροφή, η ραχοκοκαλιά της ρωσικής αεροπορίας

Σοβιετικά ελικόπτερα Mi-8 θα αποσυρθούν: 300 ελικόπτερα έτοιμα για καταστροφή, η ραχοκοκαλιά της ρωσικής αεροπορίας
Μέσα στην επόμενη πενταετία, περίπου τριακόσια ελικόπτερα σοβιετικής κατασκευής ενδέχεται να αποσυρθούν από την ενεργό υπηρεσία

Τα επόμενα χρόνια, η ρωσική αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται μπροστά σεμια σιωπηλή αλλά βαθιά κρίσιμη καμπή. Εκατοντάδες ελικόπτερα Mi-8, η ραχοκοκαλιά της ρωσικής πολιτικής και στρατιωτικής αεροπορίας επί δεκαετίες, πλησιάζουν αναπόφευκτα στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής.
Οι ειδικοί του κλάδου μιλούν πλέον ανοιχτά για μια κατάσταση που δεν μπορεί άλλο να αναβληθεί.
Μέσα στην επόμενη πενταετία, περίπου τριακόσια ελικόπτερα σοβιετικής κατασκευής ενδέχεται να αποσυρθούν από την ενεργό υπηρεσία. Η εφημερίδα Izvestia, επικαλούμενη ενημερωμένες πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας, περιγράφει μια εικόνα αυξανόμενης ανησυχίας.
Ο επικεφαλής της εταιρείας χαρτοφυλακίου Russian Helicopters, Nikolai Kolesov, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι ο στόλος έχει φτάσει σε κρίσιμο τεχνικό όριο.Σύμφωνα με τον Κολέσοφ, η πρακτική της συνεχούς παράτασης της διάρκειας ζωής των Mi-8 δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ αόριστον. Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα, πολλά από τα οποία πλησιάζουν ή έχουν ήδη ξεπεράσει τα σαράντα χρόνια υπηρεσίας, έχουν εξαντλήσει τη σχεδιασμένη τεχνική τους αντοχή. Κάθε νέα παράταση μετατρέπεται από τεχνική λύση σε δομικό ρίσκο.
Ήδη από τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, αρκετές δεκάδες ελικόπτερα Mi-8T δεν έλαβαν άδεια συνέχισης της υπηρεσίας τους. Η διαδικασία επιταχύνεται. Περίπου σαράντα ακόμη αεροσκάφη έχουν προγραμματιστεί να παροπλιστούν την ερχόμενη άνοιξη, ενώ αντίστοιχος αριθμός αναμένεται να ακολουθήσει τον επόμενο χειμώνα. Το μοτίβο είναι σαφές και δύσκολα αναστρέψιμο.
Η μαζική απόσυρση των Mi-8 δημιουργεί ένα στρατηγικό δίλημμα για τη Ρωσία. Τα ελικόπτερα αυτά δεν χρησιμοποιούνται μόνο σε στρατιωτικές αποστολές, αλλά και σε πολιτικές μεταφορές, διασώσεις, ενεργειακές εγκαταστάσεις και απομακρυσμένες περιοχές.
Η απώλειά τους χωρίς άμεση και επαρκή αντικατάσταση ενδέχεται να αφήσει λειτουργικά κενά σε κρίσιμους τομείς.
Ταυτόχρονα, η ρωσική αεροπορική βιομηχανία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον μακροχρόνιων κυρώσεων. Η στρατηγική της υποκατάστασης εισαγωγών προβάλλεται ως η βασική απάντηση στην πίεση της Δύσης, όμως η πραγματικότητα αποδεικνύεται σύνθετη και χρονοβόρα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης