Ο αγωγός, μια επένδυση της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη
Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, θα τελεστούν αύριο, Τρίτη, 17 Μαΐου 2016, στη Θεσσαλονίκη, τα εγκαίνια για τον αγωγό φυσικού αερίου TAP, η κατασκευή το οποίου συνεπάγεται βελτίωση της ασφάλειας εφοδιασμού, τόνωση του ανταγωνισμού, ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό ενεργειακό δίαυλο και μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις.
Ο αγωγός, σημειωτέον, θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη, θα έχει αρχική μεταφορική ικανότητα 10 δισ, κυβικών μέτρων ετησίως με προοπτική επαύξησης σε επόμενο στάδιο στα 20 δισ. και διέρχεται την ελληνική επικράτεια από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Ιεροπηγής σε απόσταση 550 χιλιομέτρων.
Από την Αλβανία θα συνεχίσει με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 105 χλμ. από την πόλη Fier στην περιοχή της νότιας Απουλίας.
Ο αγωγός ΤΑΡ επελέγη από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν ως η προτιμητέα διαδρομή για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη μεταξύ των τεσσάρων εναλλακτικών οδεύσεων που είχαν προταθεί, δύο από τις οποίες διέρχονταν εκτός Ελλάδος.
Πρόκειται για επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ που θα οδηγήσει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, καθώς σημαντικό τμήμα των προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών που απαιτούνται για το έργο έχουν ήδη ανατεθεί σε ελληνικές εταιρείες.
Με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού, η οποία εκτιμάται στο 2019-2020, η χώρα μας θα αποκτήσει πρόσβαση σε μία ακόμη πηγή τροφοδοσίας της εσωτερικής αγοράς με αέριο, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια εφοδιασμού αλλά και τον ανταγωνισμό στην προμήθεια.
Οι πηγές εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς σήμερα είναι ο αγωγός μέσω Βουλγαρίας που μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο, ο ελληνοτουρκικός αγωγός και οι εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα.
Στόχος της κοινοπραξίας κατασκευής του ΤΑΡ, πέρα από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, είναι η διακλάδωση προς τις χώρες των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Βοσνία - Ερζεγοβίνη), εξέλιξη που θα μετατρέψει τη χώρα μας σε περιφερειακό δίαυλο εφοδιασμού με φυσικό αέριο.
Ήδη στις επαφές που πρόκειται να έχει σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, βασικό θέμα συζήτησης αναμένεται να είναι η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου, καθώς και μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
www.bankingnews.gr
Ο αγωγός, σημειωτέον, θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη, θα έχει αρχική μεταφορική ικανότητα 10 δισ, κυβικών μέτρων ετησίως με προοπτική επαύξησης σε επόμενο στάδιο στα 20 δισ. και διέρχεται την ελληνική επικράτεια από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Ιεροπηγής σε απόσταση 550 χιλιομέτρων.
Από την Αλβανία θα συνεχίσει με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 105 χλμ. από την πόλη Fier στην περιοχή της νότιας Απουλίας.
Ο αγωγός ΤΑΡ επελέγη από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν ως η προτιμητέα διαδρομή για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη μεταξύ των τεσσάρων εναλλακτικών οδεύσεων που είχαν προταθεί, δύο από τις οποίες διέρχονταν εκτός Ελλάδος.
Πρόκειται για επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ που θα οδηγήσει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, καθώς σημαντικό τμήμα των προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών που απαιτούνται για το έργο έχουν ήδη ανατεθεί σε ελληνικές εταιρείες.
Με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού, η οποία εκτιμάται στο 2019-2020, η χώρα μας θα αποκτήσει πρόσβαση σε μία ακόμη πηγή τροφοδοσίας της εσωτερικής αγοράς με αέριο, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια εφοδιασμού αλλά και τον ανταγωνισμό στην προμήθεια.
Οι πηγές εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς σήμερα είναι ο αγωγός μέσω Βουλγαρίας που μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο, ο ελληνοτουρκικός αγωγός και οι εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα.
Στόχος της κοινοπραξίας κατασκευής του ΤΑΡ, πέρα από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, είναι η διακλάδωση προς τις χώρες των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Βοσνία - Ερζεγοβίνη), εξέλιξη που θα μετατρέψει τη χώρα μας σε περιφερειακό δίαυλο εφοδιασμού με φυσικό αέριο.
Ήδη στις επαφές που πρόκειται να έχει σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, βασικό θέμα συζήτησης αναμένεται να είναι η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου, καθώς και μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών