Οι φορολογούμενοι που λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ έχουν τακτοποιήσει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, θα πρέπει να αγνοούν αυτά τα μηνύματα
Σε ηλεκτρονικό και τηλεφωνικό «πρέσινγκ» στους οφειλέτες του Δημοσίου, προχωράει η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης του υπουργείου Οικονομικών, με στόχο την συλλογή των φόρων και τον περιορισμό της ροής νέων ληξιπρόθεσμων χρεών προς τη μεγάλη δεξαμενή των 88 δισ. ευρώ.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β΄ και Γ΄ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ΄ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β΄ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογούμενους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών . Αφορούν σε πέντε θεματικές ενότητες:
-ΦΠΑ Β' και Γ΄ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου οι βεβαιωμένες οφειλές, που έληξαν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Οι φορολογούμενοι που λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ έχουν τακτοποιήσει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, θα πρέπει να αγνοούν αυτά τα μηνύματα.
Στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, αναπτύσσονται και δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν σε αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογούμενων και οφειλετών.
Για το λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και την καταβολή των οφειλών.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β΄ και Γ΄ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ΄ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β΄ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογούμενους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών . Αφορούν σε πέντε θεματικές ενότητες:
-ΦΠΑ Β' και Γ΄ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
-Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου οι βεβαιωμένες οφειλές, που έληξαν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Οι φορολογούμενοι που λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ έχουν τακτοποιήσει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, θα πρέπει να αγνοούν αυτά τα μηνύματα.
Στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, αναπτύσσονται και δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν σε αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογούμενων και οφειλετών.
Για το λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και την καταβολή των οφειλών.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών