Τελευταία Νέα
Οικονομία

Έρχεται από 29/3 το «καλάθι των νονών», από 4/4 το «καλάθι του Πάσχα» - Γεωργιάδης: Συζητήσεις για καλύτερες τιμές στο αρνί

Έρχεται από 29/3 το «καλάθι των νονών», από 4/4 το «καλάθι του Πάσχα» - Γεωργιάδης: Συζητήσεις για καλύτερες τιμές στο αρνί
Από την Τετάρτη 29/3 έως τις 15/4 διαθέσιμο το «Καλάθι των νονών»
Σχετικά Άρθρα
Έρχεται από την Τετάρτη 29/3 το «καλάθι των νονών», το οποίο θα περιλαμβάνει 12 κατηγορίες προϊόντων, όπως παιχνίδια και λαμπάδες, ενώ από τις 4 Απριλίου θα είναι διαθέσιμο και το «Καλάθι του Πάσχα» που και δημιουργείται για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι και θα περιλαμβάνει αρνί, τσουρέκια κα.
Παράλληλα, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδ. Γεωργιάδης, γίνονται συζητήσεις με τους εμπόρους της Βαρβάκειου Αγοράς για καλύτερες τιμές σε αρνιά και κατσίκια.
Όπως είπε, «σίγουρα θα υπάρξει και συμφωνία μας όχι πια με την ιχθυαγορά της Βαρβακείου αλλά με την κρεαταγορά της Βαρβακείου για το αρνί, το κατσίκι και τα υπόλοιπα προϊόντα του Πάσχα.
Είμαι σε συνεχείς συζητήσεις μαζί τους, δεν έχω σταματήσει, σχεδόν επί καθημερινής βάσεως. Όταν έχω καταλήξει σε συμφωνία, που τι εννοούμε για εμάς συμφωνία με την αγορά; Είναι πάντα η συμφωνία που θα οδηγήσει σε καλύτερες τιμές από πέρυσι».
Εξήγησε πως «αυτού του τύπου η συμφωνία με την βασική, τη μεγαλύτερη αγορά στην Ελλάδα είναι άλλος ένας τρόπος, άλλο ένα εργαλείο για να επηρεάζουμε τις τιμές προς τα κάτω σε όλη την επικράτεια και σε όλα τα καταστήματα».

Σε μία εβδομάδα το «Καλάθι των νονών»

Ξεκινά από την Τετάρτη 29/3 το «Καλάθι των νονών», το οποίο θα εφαρμοστεί μέχρι τις 15 Απριλίου και αφορά προϊόντα που σχετίζονται με τα δώρα του Πάσχα (πασχαλινές λαμπάδες-παιχνίδια, επιτραπέζια παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας, οχήματα και τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, λούτρινα, μουσικά παιχνίδια , κλπ) και περιλαμβάνει 12 κατηγορίες.
Σε αυτό το «καλάθι» συμμετέχουν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ και εθελοντικά όσες επιθυμούν με μικρότερο τζίρο.
Κάθε επιχείρηση από τις κατηγορίες παιχνιδιών που θα διαμορφωθούν από το αρμόδιο υπουργείο, θα επιλέγει κάθε εβδομάδα τα προϊόντα που θα εντάσσουν,ενώ θα υπάρχουν και λαμπάδες με παιχνίδια.
«Στόχος μας είναι να προσφέρουμε σε παιδιά και γενικότερα στους φίλους μας αυτήν την περίοδο παιχνίδια και εορταστικά Πασχαλινά είδη στις καλύτερες τιμές, ώστε να μην στερηθεί κανένα παιδί αυτά που είναι απολύτως απαραίτητα για να περάσει όμορφα σε αυτές τις εορτές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Στις 4 Απριλίου το «Καλάθι του Πάσχα»

Διαθέσιμο στις 4 Απριλίου θα είναι το «Καλάθι του Πάσχα», το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει το «καλάθι της Σαρακοστής», με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι, το οποίο θα περιλαμβάνει αρνί, τσουρέκια κτλ.
ypan2_1.JPG
Διανύει την 21η εβδομάδα εφαρμογής το «Καλάθι του Νοικοκυριού»

Την 21η εβδομάδα λειτουργίας του διανύει το «καλάθι του νοικοκυριού» και από τα 1.134 προϊόντα, στα 60 σημειώνεται αύξηση τιμής, μείωση σε 68, ενώ σε 1.006 προϊόντα οι τιμές παρέμειναν σταθερές. Η συνολική μείωση της αξίας του καλαθιού σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα είναι 2,1%.
Η εφαρμογή του «καλαθιού του Νοικοκυριού» υπήρξε επιτυχής και συνέβαλε, μαζί με άλλα μέτρα όπως το market pass, στη μείωση του πληθωρισμού κατά μια μονάδα τον Φεβρουάριο έναντι του Ιανουαρίου, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδ. Γεωργιάδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκε μελέτη που εκπόνησαν το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Philips της Κύπρου με θέμα: «Ανάλυση Συμπεριφοράς των Τιμών των Προϊόντων του Καλαθιού του Νοικοκυριού και Σύγκριση αυτών με τα Στοιχεία Τιμών της ΕΛΣΤΑΤ της Περιόδου Ιανουάριος 2022 – Ιανουάριος 2023».
Ο κ. Γεωργιάδης έκανε λόγο για ένα επιτυχημένο μέτρο που είχε ουσιαστικά αποτελέσματα και τα οποία δεν θα ήταν εφικτά με την μείωση του ΦΠΑ, εξηγώντας πως «η μείωση του ΦΠΑ που παραμένει το ζητούμενο για την αντιπολίτευση δεν φέρνει μείωση του πληθωρισμού», αλλά και πως στην Ισπανία που επέλεξε τη μείωση ή την κατάργηση του ΦΠΑ σημειώθηκε αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,2% τον Φεβρουάριο έναντι του Ιανουαρίου.
«Από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά έχουμε μπει σε έναν νέο κύκλο συνολικής μείωσης της αξίας του «Καλαθιού».
Το «Καλάθι» είχε τις πρώτες εβδομάδες μία μεγάλη μείωση, ανά εβδομάδα έπεφτε η συνολική του αξία. Για ένα διάστημα, περίπου από τα μέσα προς τέλη Δεκεμβρίου μέχρι μέσα Φεβρουαρίου, είχε παρουσιάσει μία σταθερότητα, το οποίο για μένα ήδη ήταν επιτυχία διότι σε στιγμές έντονου πληθωρισμού το «Καλάθι» παρέμενε ένας προστατευμένος για τις τιμές χώρος για τους καταναλωτές. Από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά όμως έχει ξεκινήσει πάλι μία πορεία προς τα κάτω η οποία αυτή την εβδομάδα είναι και πιο έντονη. Δηλαδή η συνολική μείωση αυτή την εβδομάδα είναι μεγαλύτερη και της προηγούμενης εβδομάδος.
Προσδοκώ ότι η μείωση στις τιμές ενέργειας θα οδηγήσει τελικά σε αρκετές μειώσεις στο ράφι μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Θα προλάβουμε δηλαδή να δούμε σύντομα περισσότερα προϊόντα να μειώνονται οι τιμές τους», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
αδ_3.JPG

Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, Ν. Παπαθανάσης, τόνισε ότι το «καλάθι» που επεκτείνεται μέχρι τον Ιούνιο, έχει φτάσει ήδη τα 60 είδη και αποτελεί «ανάχωμα για την ακρίβεια», ενώ μαζί με αυτό υπάρχει επιπλέον και η Κάρτα αγορών, όπως και ο e -καταναλωτής όπου μπορεί κανείς να δει όλες τις τιμές των προϊόντων. Σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που το εφαρμόζει.
Ο κ. Παπαθανάσης πρόσθεσε ότι «ο e–katanalotis μας προσφέρει τα ψηφιακά μέσα για να ελέγχουμε τις αυξήσεις των τιμών ,ώστε να πραγματοποιούμε στοχευμένους ελέγχους και να επιβάλλουμε πρόστιμα εκεί που απαιτείται.
Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει πάνω από 4.000 ελέγχους, έχουμε επιδόσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια πρόστιμα και συνεχίζουμε».
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σ. Αναγνωστόπουλος, ανέφερε ότι στην Ισπανία ο ΦΠΑ στα τρόφιμα έπεσε στο 0% από 4% ή 5% ανάλογα με την κατηγορία τροφίμων τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2023, αλλά στις τιμές των τροφίμων υπήρξε αύξηση 4,5%, ενώ στην Ελλάδα που εφαρμόστηκαν μέτρα όπως το «καλάθι» και το market pass, η αντίστοιχη αύξηση ήταν 2,5%.

Η μελέτη

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΚΠΑ και του πανεπιστημίου Philips της Κύπρου με θέμα «ανάλυση Συμπεριφοράς των Τιμών των Προϊόντων του Καλαθιού του Νοικοκυριού και Σύγκριση αυτών με τα Στοιχεία Τιμών της ΕΛΣΤΑΤ της Περιόδου Ιανουάριος 2022 – Ιανουάριος 2023» που παρουσιάστηκε, η μείωση της μέσης εβδομαδιαίας τιμής του «καλαθιού» ήταν 12,75%.
Η αξία του καλαθιού όλων των εταιρειών από την 1η εβδομάδα εφαρμογής του έως και την 15η εβδομάδα, έχει μειωθεί για όλες τις εταιρείες, με μεγαλύτερη μεταβολή για την περίοδο να είναι -22,18% ενώ από τις 12 εταιρείες, οι 11 είχαν μείωση πάνω από 7% και μόνο σε μία η μείωση ήταν 3,34%.
Σύμφωνα με την μελέτη, υπάρχουν βάσιμα στοιχεία ότι μεταξύ των εταιρειών υπήρξε ανταγωνισμός στην αξία «καλαθιών» που προσέφεραν εβδομαδιαίως, ο οποίος λειτούργησε υπέρ των καταναλωτών, χωρίς να έχει ανακύψει πρόβλημα ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρθηκε, τέσσερα είναι τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης: Πρώτον, η λειτουργία του Καλαθιού υπήρξε επιτυχής. Δεύτερον, χαρακτηρίζεται ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια της πολιτείας που λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών. Τρίτον, το Καλάθι δεν δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας και τέταρτον, η παρούσα έρευνα επιβεβαιώνει και ενισχύει τα αποτελέσματα της πρώτης μελέτης που είχε αναδείξει τη θετική συμβολή του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» στο καταναλωτικό κοινό.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης