Επιβάλλεται μείωση στην φορολόγηση ναυπήγησης ή επισκευής πλοίου, τόσο με ελληνική όσο και με ξένη σημαία για την "ανάσταση" της Ναυπηγο-Επισκευαστικης Ζώνης Περάματος - Η εν λόγω βιομηχανία μπορεί να προσφέρει έως και 3 δισ. δολάρια ετησίως
Πολύς κόσμος με ρωτάει συχνά τη γνώμη μου για την ανεργία που μαστίζει, όχι μόνο το Πέραμα, αλλά ολόκληρη τη Β ' Πειραιά. Η αλήθεια είναι πως από την μέρα που η κρίση ξέσπασε στη χώρα μας (και σε ολόκληρη τη Νότια Ευρώπη στην ουσία), δεν έχει αφήσει περιοχή που να μην την έχει επηρεάσει. Η ανεργία έχει χτυπήσει την πόρτα ανθρώπων όλων των ηλικιών και σχεδόν όλων των κοινωνικών στρωμάτων, σκαρφαλώνοντας στην 1η θέση των κοινωνικο-οικονομικών προβλημάτων. Απαιτούνται λύσεις άμεσα. λύσεις πραγματοποιήσιμες, λύσεις εφαρμόσιμες, λύσεις ρεαλιστικές.
Στις προεκλογικές του δηλώσεις ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μας λέει ή υπονοεί πως θα υλοποιήσει όλες του τις δεσμεύσεις εξασφαλίζοντας χρήματα μέσω της φορολόγησης των εταιριών. Νομίζω πως οποιοσδήποτε κατέχει έστω στοιχειώδεις γνώσεις οικονομικών, αντιλαμβάνεται πως η «λύση» αυτή
μόνο λύση δεν είναι. Οι επιχειρήσεις ήδη δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς το δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικές εισφορές), πόσο μάλλον μετά από μια ενδεχόμενη αύξησή τους. Το μόνο που θα καταφέρει αυτό το μέτρο είναι να αποφέρει κάποια έσοδα βραχυπρόθεσμα μεν, αλλά
μακροπρόθεσμα θα εγγυηθεί απολύσεις, απώλειες εσόδων για το κράτος και περαιτέρω αύξηση της ανεργίας. Ευχαριστώ, δε θα πάρω!!!
Εστιάζοντας στον τόπο τον οποίο πολιτεύομαι, στον τόπο που ζω κι εργάζομαι άλλωστε, βλέπω δύο τρόπους για να καταπολεμηθεί η ανεργία:
Μια πρώτη λύση είναι η διεκδίκηση κι εξασφάλιση κοινοτικών προγραμμάτων με αποκλειστική απορρόφηση από τη Β’ Πειραιά. Χρήματα που θα δοθούν από την ΕΕ και θα μείνουν στην περιοχή μας, στις τοπικές επιχειρήσεις. Χρήματα που θα ανακουφίσουν και θα τονώσουν τους επαγγελματίες ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν σε προσλήψεις και επαναπροσλήψεις του προσωπικού τους, με την προϋπόθεση αυτό να προέρχεται από την ευρύτερη τοπική κοινότητα.
Έτσι θα υπάρχει η πιθανότητα να αυξηθεί εκ νέου το εργατικό δυναμικό ή στη χειρότερη (για κάποιες επιχειρήσεις) να μην συρρικνωθεί κι άλλο. Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι και η μείωση της ανεργίας αφενός, αλλά και η αύξηση της παραγωγικότητας αφετέρου.
Ο ελληνικός στόλος και η ανάσταση της Ναυπηγο-Επισκευαστικης Ζώνης
Μια δεύτερη περίπτωση είναι η σωστότερη εκμετάλλευση της ΝΕΖ (Ναυπηγο-Επισκευαστικης Ζώνης) Περάματος, η οποία από επισκευαστικό κέντρο που έδινε μεροκάματο στα σπίτια όλης της περιφέρειας, κατάντησε έρημο τοπίο εδώ και κάποια χρόνια με τις τιμές ανεργίας να σπάνε ρεκόρ. Η βασική αιτία ήταν – κι ακόμη είναι – η έλλειψη κρατικού σχεδιασμού.
Συνεπώς η λύση μπορεί να έρθει μέσα από την ίδια τη Βουλή μας, με μια τροπολογία που θα μειώνει την φορολόγηση ναυπήγησης ή επισκευής πλοίου, τόσο με ελληνική όσο και με ξένη σημαία, καθώς και την επικείμενη φορολόγηση όλων των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα στην Ελλάδα. Ήδη στη γείτονα Τουρκία έχουν προβεί σε κατάργηση όλων των φόρων για όσες εταιρείες βάζουν τα πλοία τους στα τουρκικά ναυπηγεία, κι επιπλέον έχουν καταφέρει να μειώσουν το κόστος εργασίας τους στο υποδιπλάσιο απ’ ότι εμείς εδώ με ελαφρύνσεις κι απαλλαγές.
«Ο ελληνικός στόλος είναι οι καλύτεροι πελάτες μας» λένε οι ίδιοι, αφού αδρανώντας έχουμε καταφέρει να διώξουμε τα πλοία μας από μόνοι μας, λίγο με τα υψηλά κόστη και λίγο με τις απεργίες. Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να δοθούν οι απαραίτητες ελαφρύνσεις στον κλάδο αυτό, έτσι ώστε να μη φυτοζωεί μία βιομηχανία η οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των φορέων, περισσότερα από 3 δισ. δολάρια ετησίως.
Η επίλυση στο πρόβλημα της ανεργίας θα γίνει αισθητή και θα φέρει την ανακούφιση στα σπίτια μας μόνο αν αυτές οι δύο προτάσεις λάβουν χώρα ταυτόχρονα και συνδυαστικά. Τα αποτελέσματα τους θα είναι ορατά σύντομα, όχι μόνο στους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά σε όλους τους κατοίκους της Β’ Πειραιά. Είναι δεδομένο πως από τη στιγμή που θ’ ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας, θα τονωθεί ολόκληρη η αγορά της κοινωνίας μας.
www.bankingnews.gr
Στις προεκλογικές του δηλώσεις ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μας λέει ή υπονοεί πως θα υλοποιήσει όλες του τις δεσμεύσεις εξασφαλίζοντας χρήματα μέσω της φορολόγησης των εταιριών. Νομίζω πως οποιοσδήποτε κατέχει έστω στοιχειώδεις γνώσεις οικονομικών, αντιλαμβάνεται πως η «λύση» αυτή
μόνο λύση δεν είναι. Οι επιχειρήσεις ήδη δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς το δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικές εισφορές), πόσο μάλλον μετά από μια ενδεχόμενη αύξησή τους. Το μόνο που θα καταφέρει αυτό το μέτρο είναι να αποφέρει κάποια έσοδα βραχυπρόθεσμα μεν, αλλά
μακροπρόθεσμα θα εγγυηθεί απολύσεις, απώλειες εσόδων για το κράτος και περαιτέρω αύξηση της ανεργίας. Ευχαριστώ, δε θα πάρω!!!
Εστιάζοντας στον τόπο τον οποίο πολιτεύομαι, στον τόπο που ζω κι εργάζομαι άλλωστε, βλέπω δύο τρόπους για να καταπολεμηθεί η ανεργία:
Μια πρώτη λύση είναι η διεκδίκηση κι εξασφάλιση κοινοτικών προγραμμάτων με αποκλειστική απορρόφηση από τη Β’ Πειραιά. Χρήματα που θα δοθούν από την ΕΕ και θα μείνουν στην περιοχή μας, στις τοπικές επιχειρήσεις. Χρήματα που θα ανακουφίσουν και θα τονώσουν τους επαγγελματίες ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν σε προσλήψεις και επαναπροσλήψεις του προσωπικού τους, με την προϋπόθεση αυτό να προέρχεται από την ευρύτερη τοπική κοινότητα.
Έτσι θα υπάρχει η πιθανότητα να αυξηθεί εκ νέου το εργατικό δυναμικό ή στη χειρότερη (για κάποιες επιχειρήσεις) να μην συρρικνωθεί κι άλλο. Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι και η μείωση της ανεργίας αφενός, αλλά και η αύξηση της παραγωγικότητας αφετέρου.
Ο ελληνικός στόλος και η ανάσταση της Ναυπηγο-Επισκευαστικης Ζώνης
Μια δεύτερη περίπτωση είναι η σωστότερη εκμετάλλευση της ΝΕΖ (Ναυπηγο-Επισκευαστικης Ζώνης) Περάματος, η οποία από επισκευαστικό κέντρο που έδινε μεροκάματο στα σπίτια όλης της περιφέρειας, κατάντησε έρημο τοπίο εδώ και κάποια χρόνια με τις τιμές ανεργίας να σπάνε ρεκόρ. Η βασική αιτία ήταν – κι ακόμη είναι – η έλλειψη κρατικού σχεδιασμού.
Συνεπώς η λύση μπορεί να έρθει μέσα από την ίδια τη Βουλή μας, με μια τροπολογία που θα μειώνει την φορολόγηση ναυπήγησης ή επισκευής πλοίου, τόσο με ελληνική όσο και με ξένη σημαία, καθώς και την επικείμενη φορολόγηση όλων των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα στην Ελλάδα. Ήδη στη γείτονα Τουρκία έχουν προβεί σε κατάργηση όλων των φόρων για όσες εταιρείες βάζουν τα πλοία τους στα τουρκικά ναυπηγεία, κι επιπλέον έχουν καταφέρει να μειώσουν το κόστος εργασίας τους στο υποδιπλάσιο απ’ ότι εμείς εδώ με ελαφρύνσεις κι απαλλαγές.
«Ο ελληνικός στόλος είναι οι καλύτεροι πελάτες μας» λένε οι ίδιοι, αφού αδρανώντας έχουμε καταφέρει να διώξουμε τα πλοία μας από μόνοι μας, λίγο με τα υψηλά κόστη και λίγο με τις απεργίες. Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να δοθούν οι απαραίτητες ελαφρύνσεις στον κλάδο αυτό, έτσι ώστε να μη φυτοζωεί μία βιομηχανία η οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των φορέων, περισσότερα από 3 δισ. δολάρια ετησίως.
Η επίλυση στο πρόβλημα της ανεργίας θα γίνει αισθητή και θα φέρει την ανακούφιση στα σπίτια μας μόνο αν αυτές οι δύο προτάσεις λάβουν χώρα ταυτόχρονα και συνδυαστικά. Τα αποτελέσματα τους θα είναι ορατά σύντομα, όχι μόνο στους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά σε όλους τους κατοίκους της Β’ Πειραιά. Είναι δεδομένο πως από τη στιγμή που θ’ ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας, θα τονωθεί ολόκληρη η αγορά της κοινωνίας μας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών