Αμετανόητος … άριστος ο κ.Χατζηδάκης ξέχασε να μιλήσει για την ταμπακέρα αναφέρει το υπ. Υποδομών
Εκατέρωθεν βολές για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και το κόστος κατασκευής τους κατόπιν και της πρόσφατης έκθεσης από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο αντάλλαξαν σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης και ο βουλευτής της ΝΔ, Κ. Χατζηδάκης.
Σε ανακοίνωση του ο κ.Χατζηδάκης και με αφορμή την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ε.Ε. για την οποία πριν μερικές ημέρες ο κ.Σπίρτζης είχε κάνει λόγο για δικαίωση, εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης τονίζοντας ότι «παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα»
«Η Νέα Δημοκρατία, στην περίοδο 2000 - 2004 και 2009-2011, ήταν στην Αντιπολίτευση.
Είχε δε κατ’ επανάληψη ασκήσει σκληρή κριτική σε σχέση με την πολιτική στα δημόσια έργα.
Ας μην καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ πράγματα τα οποία είχαμε πρώτοι καταγγείλει εμείς.
Όσον αφορά δε στον κ. Σπίρτζη, του υπενθυμίζουμε απλώς ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου 2000 - 20014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.
Επομένως τι παριστάνει σήμερα με τις καταγγελίες;
Το 2007, υπογράφηκαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή και με Υπουργό τον κ. Σουφλιά οι συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων οι οποίες ψηφίστηκαν από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία.
Είναι έργα πνοής, ορισμένα εκ των οποίων εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον κ. Τσίπρα.
Ας επιλέξουν, λοιπόν, αν τα εκθειάζουν ή τα καταγγέλλουν.
Το 2012 – 2013, η Κυβέρνηση Σαμαρά κατόρθωσε, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να πετύχει την επανεκκίνηση των έργων αυτών, που - λόγω της μεγάλης κρίσης - είχαν ουσιαστικά σταματήσει.
Εάν η επανεκκίνηση δεν επιτυγχανόταν, τα έργα δεν θα είχαν ολοκληρωθεί και θα είχαν καταβληθεί ποινικές ρήτρες αρκετών δις.
Άρα τα χιλιόμετρα που θα είχαν κατασκευαστεί θα ήταν τελικά πολύ λιγότερα και το κόστος τους θα ήταν αναλογικά πολύ μεγαλύτερο.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που σήμερα παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα, ευθύνεται -λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη, του σκουπίσματος των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου και των capital controls- για τη διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους το 2015. Ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, ο κ. Σπίρτζης έδωσε “πανωπροίκι” 500 εκ. ευρώ στους εργολάβους για να επανεκκινήσουν.
Κρείττον το σιγάν, λοιπόν!».» ανέφερε ο κ.Χατζηδάκης.
Τοποθέτηση που προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών, το οποίος χαρακτήρισε με σκωπτικό ύφος τον κ.Χατζηδάκης «αμετανόητο … άριστο».
«Του υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, το υπέρογκο κόστος των αυτοκινητοδρόμων προήλθε τόσο από τις συμβάσεις που υπέγραψε ο Γ. Σουφλιάς όσο και από τις αναθεωρήσεις των συμβάσεων αυτών το 2013 με υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τον ίδιο, οποίος παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς και τις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Καρπός αυτής της – επιτυχούς - αναθεώρησης, η μείωση του φυσικού αντικείμενου και οι υπέρογκες αποζημιώσεις, που σήμερα καταγράφονται στην έκθεση και βεβαίως, η κληρονομιά που άφησαν στη σημερινή κυβέρνηση: Πέντε σταματημένα έργα με απίστευτα σοβαρές εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα, τα οποία καταγράφονται λεπτομερώς στην επίσημη έκθεση του ανωτάτου ευρωπαϊκού ελεγκτικού οργάνου που είδε το φως της δημοσιότητας με τα ΜΜΕ που τους καλύπτουν στοργικά, να την κάνουν γαργάρα» επισημαίνει το υπ. Υποδομών.
«Δυστυχώς, οι διαρκείς προσπάθειες διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και δημιουργίας Fake news του κ. Χατζηδάκη και των υπολοίπων μεταρρυθμιστικών δυνάμεων που ναρκοθέτησαν όλα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, μάλλον δεν πρόκειται να εκτιμηθούν περαιτέρω από τον ελληνικό λαό.
Αμήχανοι και μοιραίοι, παντελώς έκθετοι, ψάχνουν συνενόχους για το έγκλημα που συντελέστηκε εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των ελλήνων πολιτών, ανακαλύπτοντας πανωπροίκια τα οποία αυτοί προέβλεψαν στις συμβάσεις τους και εμείς μειώσαμε κατά 764.477.733 ευρώ για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους.
Παρέδωσαν έργα εικονικής πραγματικότητας και άφησαν τους πολίτες να πληρώνουν ακόμη και σήμερα τα σπασμένα στους σταθμούς των διοδίων.
Δεν περιέλαβαν ούτε μία γραμμή υπέρ των τοπικών κοινωνιών, των ευάλωτων και αδύναμων πολιτών και άφησαν στη γκρίζα κληρονομιά των έργων ακόμη έναν γόρδιο δεσμό.
Αμήχανοι και μοιραίοι, πλην όμως Άριστοι» τονίζει το υπ. Υποδομών.
www.bankingnews.gr
Σε ανακοίνωση του ο κ.Χατζηδάκης και με αφορμή την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ε.Ε. για την οποία πριν μερικές ημέρες ο κ.Σπίρτζης είχε κάνει λόγο για δικαίωση, εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης τονίζοντας ότι «παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα»
«Η Νέα Δημοκρατία, στην περίοδο 2000 - 2004 και 2009-2011, ήταν στην Αντιπολίτευση.
Είχε δε κατ’ επανάληψη ασκήσει σκληρή κριτική σε σχέση με την πολιτική στα δημόσια έργα.
Ας μην καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ πράγματα τα οποία είχαμε πρώτοι καταγγείλει εμείς.
Όσον αφορά δε στον κ. Σπίρτζη, του υπενθυμίζουμε απλώς ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου 2000 - 20014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.
Επομένως τι παριστάνει σήμερα με τις καταγγελίες;
Το 2007, υπογράφηκαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή και με Υπουργό τον κ. Σουφλιά οι συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων οι οποίες ψηφίστηκαν από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία.
Είναι έργα πνοής, ορισμένα εκ των οποίων εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον κ. Τσίπρα.
Ας επιλέξουν, λοιπόν, αν τα εκθειάζουν ή τα καταγγέλλουν.
Το 2012 – 2013, η Κυβέρνηση Σαμαρά κατόρθωσε, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να πετύχει την επανεκκίνηση των έργων αυτών, που - λόγω της μεγάλης κρίσης - είχαν ουσιαστικά σταματήσει.
Εάν η επανεκκίνηση δεν επιτυγχανόταν, τα έργα δεν θα είχαν ολοκληρωθεί και θα είχαν καταβληθεί ποινικές ρήτρες αρκετών δις.
Άρα τα χιλιόμετρα που θα είχαν κατασκευαστεί θα ήταν τελικά πολύ λιγότερα και το κόστος τους θα ήταν αναλογικά πολύ μεγαλύτερο.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που σήμερα παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα, ευθύνεται -λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη, του σκουπίσματος των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου και των capital controls- για τη διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους το 2015. Ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, ο κ. Σπίρτζης έδωσε “πανωπροίκι” 500 εκ. ευρώ στους εργολάβους για να επανεκκινήσουν.
Κρείττον το σιγάν, λοιπόν!».» ανέφερε ο κ.Χατζηδάκης.
Τοποθέτηση που προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών, το οποίος χαρακτήρισε με σκωπτικό ύφος τον κ.Χατζηδάκης «αμετανόητο … άριστο».
«Του υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, το υπέρογκο κόστος των αυτοκινητοδρόμων προήλθε τόσο από τις συμβάσεις που υπέγραψε ο Γ. Σουφλιάς όσο και από τις αναθεωρήσεις των συμβάσεων αυτών το 2013 με υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τον ίδιο, οποίος παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς και τις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Καρπός αυτής της – επιτυχούς - αναθεώρησης, η μείωση του φυσικού αντικείμενου και οι υπέρογκες αποζημιώσεις, που σήμερα καταγράφονται στην έκθεση και βεβαίως, η κληρονομιά που άφησαν στη σημερινή κυβέρνηση: Πέντε σταματημένα έργα με απίστευτα σοβαρές εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα, τα οποία καταγράφονται λεπτομερώς στην επίσημη έκθεση του ανωτάτου ευρωπαϊκού ελεγκτικού οργάνου που είδε το φως της δημοσιότητας με τα ΜΜΕ που τους καλύπτουν στοργικά, να την κάνουν γαργάρα» επισημαίνει το υπ. Υποδομών.
«Δυστυχώς, οι διαρκείς προσπάθειες διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και δημιουργίας Fake news του κ. Χατζηδάκη και των υπολοίπων μεταρρυθμιστικών δυνάμεων που ναρκοθέτησαν όλα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, μάλλον δεν πρόκειται να εκτιμηθούν περαιτέρω από τον ελληνικό λαό.
Αμήχανοι και μοιραίοι, παντελώς έκθετοι, ψάχνουν συνενόχους για το έγκλημα που συντελέστηκε εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των ελλήνων πολιτών, ανακαλύπτοντας πανωπροίκια τα οποία αυτοί προέβλεψαν στις συμβάσεις τους και εμείς μειώσαμε κατά 764.477.733 ευρώ για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους.
Παρέδωσαν έργα εικονικής πραγματικότητας και άφησαν τους πολίτες να πληρώνουν ακόμη και σήμερα τα σπασμένα στους σταθμούς των διοδίων.
Δεν περιέλαβαν ούτε μία γραμμή υπέρ των τοπικών κοινωνιών, των ευάλωτων και αδύναμων πολιτών και άφησαν στη γκρίζα κληρονομιά των έργων ακόμη έναν γόρδιο δεσμό.
Αμήχανοι και μοιραίοι, πλην όμως Άριστοι» τονίζει το υπ. Υποδομών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών