Τελευταία Νέα
Πολιτική

Καραμανλής (Υπ. Υποδομών): Σχεδιάζουμε την Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας

Καραμανλής (Υπ. Υποδομών): Σχεδιάζουμε την Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας
"Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Είναι προσωπική μου δέσμευση στους Θεσσαλονικείς και θα γίνει πραγματικότητα", ανέφερε ο Κ. Καραμανλής

«Η κυβέρνηση σχεδιάζει την Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας, πάνω σε τέσσερις άξονες: δρόμους, σιδηρόδρομους, μεταφορές και καθημερινότητα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» σημείωσε ότι «χωρίς μεγάλα λόγια, ρεαλιστικά, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η πόλη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους. Με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Και με ολοκληρωμένα μια σειρά από έργα – από τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου ‘‘Μακεδονία’’ που ήδη ολοκληρώθηκε, έως την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και τη σύνδεση του λιμανιού με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο – που λύνουν χρόνια προβλήματα και κάνουν την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης. Ένα έργο ορατό σε όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μετά από αναμονή πολλών ετών ξαναβλέπουν τους δρόμους και τις πλατείες τους να αποδίδονται ξανά προς χρήση».

Για το Μετρό

Ερωτώμενος για τις αντιδράσεις μιας μερίδας του κόσμου σχετικά με τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου απάντησε ότι «οι αντιδράσεις που βλέπω στη Θεσσαλονίκη προέρχονται κυρίως από τις γνωστές, οργανωμένες μειοψηφίες που δεν θέλουν τίποτα να πάει μπροστά σε αυτή την πόλη. Από αυτούς που έχουν ήδη καθυστερήσει τόσο πολύ το έργο. Ας συνειδητοποιήσουν επιτέλους την πραγματικότητα: Δήμος, Περιφέρεια, επαγγελματικοί και επιστημονικοί φορείς, η πλειονότητα των πολιτών, είναι ενωμένοι. Και θέλουν το ίδιο που θέλει κι η κυβέρνηση, αλλά και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και πλέον και το ΣτΕ: και μετρό και Αρχαία, με τη λύση που σήμερα εφαρμόζει η Αττικό Μετρό. Το έργο πρέπει να προχωρήσει. Και θα προχωρήσει».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «πρέπει να τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές. Παλεύουμε να κρατήσουμε τα χρονοδιαγράμματα, όμως με τις προσφυγές και τις αντιδράσεις χάθηκε πάνω από ένας χρόνος. Δουλεύουμε εντατικά και προσεκτικά σε κάθε επίπεδο. Θέλει προσοχή για να μην ξεφύγουν τα χρονοδιαγράμματα –ιδίως στο κρίσιμο θέμα των αρχαιολογικών ευρημάτων. Πρόσφατα ξεκινήσαμε και τις δοκιμές με τραίνα. Σε ολοκληρωμένη και ρευματοδοτημένη επιδομή, όχι σε μουσαμάδες... Οι Θεσσαλονικείς έφτασαν κάποτε να αμφιβάλλουν ακόμα και για το αν θα ολοκληρωθεί το έργο. Η περίοδος της αμφιβολίας και της αμφισβήτησης τελείωσε πλέον. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Είναι προσωπική μου δέσμευση στους Θεσσαλονικείς και θα γίνει πραγματικότητα».
Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά σημείωσε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ενώ εντός του έτους θα δημοπρατηθεί και η προμήθεια των επιπλέον συρμών. Κι όχι μόνο αυτό. Βρίσκονται σε εξέλιξη και τα Τοπογραφικά κι οι Γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο ‘‘Μακεδονία’’».

Για το flyover και ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού στην Ποτίδαια

«Έχουμε εκπονήσει ένα ρεαλιστικό σχέδιο και προχωράμε με ταχύτητα, ώστε το σπουδαίο αυτό έργο να γίνει γρήγορα πραγματικότητα. Μέσα στο 2021 αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο. Και μέσα στο 2022 να ξεκινήσει η κατασκευή του, που θα χρειαστεί περίπου 4 χρόνια» απάντησε ο κ. Καραμανλής , σχετικά με το flyover, ενώ για το “ορφανό” χιλιόμετρο στην Ποτίδαια που ταλαιπωρεί κάθε καλοκαίρι όσους ταξιδεύουν για Χαλκιδική επισήμανε ότι «καταφέραμε και βρήκαμε λύση, και το έργο, βρίσκεται στη φάση της κατασκευής. Ορίζοντας ολοκλήρωσής του, η Άνοιξη του 2022».

Για τον ΟΑΣΘ

Ερωτώμενος για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η εικόνα έχει αλλάξει, χωρίς φυσικά να ισχυρίζομαι ότι δεν έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε. Όμως για σκεφτείτε, το 2019 παραλάβαμε 235 λεωφορεία σε λειτουργία – ενώ κανονικά απαιτούνται 450 – 500 – και μάλιστα στόλο μεγάλης ηλικίας, με σοβαρές φθορές. Σήμερα, έχουμε στο δρόμο πάνω από 450 οχήματα και στόχος μας είναι εντός του Σεπτεμβρίου να φτάσουμε τα 550. Αριθμός λεωφορείων, που οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν εδώ και 10 χρόνια να δουν στους δρόμους τους.
Ενώ σε επόμενη φάση, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, θα προμηθευτούμε και νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Μέχρι τότε, όμως, πρακτικά έχουμε ήδη καταφέρει να υπερδιπλασιάσουμε τα λεωφορεία στο δρόμο. Πώς το καταφέραμε αυτό; Αφενός αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που είχε ο Οργανισμός, όπως τους άξιους τεχνίτες που καταφέρνουν να βγάζουν με ασφάλεια στο δρόμο οχήματα 20ετίας. Και αφετέρου ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και της μεθόδου του leasing. Αυτή ακριβώς είναι η συνταγή της επιτυχίας και για το μέλλον που με ρωτάτε: ισχυρός, υγιής ΟΑΣΘ και όπου χρειάζεται αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα, για το καλό της πόλης και των πολιτών».

Αντιπλημμυρικά έργα

«Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έργα που αφορούν στον πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό - άλλωστε τα άμεσα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα, τα έχει αναλάβει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ασφαλώς, μέρος αυτού του σχεδιασμού αφορά στη Θεσσαλονίκη. Με 2 σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα, αυτά της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς, συνολικού προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σήμερα που μιλάμε, βρισκόμαστε ήδη στη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Περί πανδημίας

Κληθείς να απαντήσει τι πρέπει να κάνουμε για να βγούμε νικητές από την πανδημία ο κ. Καραμανλής τόνισε πως πρέπει «να είμαστε ενωμένοι και να ακούμε τους ειδικούς επιστήμονες και την κοινή λογική. Αλλά και να απομονώνουμε όσους ανήθικα διακινούν fake news, όσους προσπαθούν να διχάσουν, όσους βρίσκουν ακόμα και στην πανδημία ευκαιρίες για να αποκομίσουν προσωπικά ή μικροπολιτικά οφέλη».
Αναφορικά με όσους διστάζουν να εμβολιαστούν σημείωσε ότι «κατανοώ ότι κάποιος μπορεί να έχει ενδοιασμούς κι ανθρώπινους φόβους. Δεν έχει νόημα να του πω να ακούσει εμένα. Αλλά να ακούσει τη συντριπτική πλειονότητα του επιστημονικού κόσμου που συμφωνεί ότι το εμβόλιο είναι το πιο σημαντικό όπλο που διαθέτουμε σε αυτή τη μάχη. Να ακούσει και τις χιλιάδες των συμπολιτών μας που έχασαν δικούς τους ανθρώπους ή νόσησαν οι ίδιοι και περιγράφουν πόσο δύσκολη ήταν η περιπέτεια της υγείας τους. Και να κάνει το εμβόλιο. Για το καλό το δικό του, της οικογένειάς του, της κοινωνίας, της πατρίδας μας».

Για πυρκαγιές και αποζημιώσεις

«Σε μια μεγάλη φυσική καταστροφή, το πρώτο μέλημα ήταν η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Και ευτυχώς. Λυπάμαι για όσους αβίαστα επιχειρούν να το μειώσουν αυτό… Από εκεί και πέρα, οι πυρόπληκτοι ασφαλώς δεν ενδιαφέρονται για κομματικές αντιπαραθέσεις. Θέλουν άμεση στήριξη και σχέδιο για το μέλλον» ανέφερε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε πως «η κυβέρνηση προχώρησε άμεσα στη δημιουργία της πλατφόρμας arogi.gov.gr, με τη συμβολή όλων των συναρμόδιων Υπουργείων - και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως υπεύθυνου για την καταγραφή των ζημιών σε κτήρια και κατοικίες, που αποτελεί άλλωστε και το πρώτο σημαντικό βήμα, προκειμένου να ακολουθήσει η καταβολή αποζημιώσεων στεγαστικής συνδρομής και επιδότησης ενοικίου. Αντί οι πυρόπληκτοι συμπολίτες μας να ταλαιπωρούνται τρέχοντας από τη μία υπηρεσία στην άλλη, όπως γινόταν έως το πρόσφατο παρελθόν, εφαρμόζουμε την αρχή ‘‘ένα ποσό, μία πλατφόρμα, μία δήλωση’’. Και ακριβώς για να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία, οι μηχανικοί του Υπουργείου μας ξεκίνησαν αμέσως, ενώ έκαιγαν ακόμα φωτιές, κι έκαναν υπό αντίξοες συνθήκες χιλιάδες αυτοψίες, τις οποίες κι ολοκλήρωσαν με μεγάλη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Ώστε να ανοίξει γρήγορα ο δρόμος για να αποζημιωθούν οι άνθρωποι που έχασαν τις περιουσίες τους».

Για ανασχηματισμό και Αποστολάκη

Ερωτώμενος για τον πρόσφατο ανασχηματισμό της κυβέρνησης και τον Ευάγγελο Αποστολάκη, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι ενώ ο Πρωθυπουργός επέλεξε για μια τέτοια θέση ένα πρόσωπο εκτός των κομματικών τειχών, ο κ. Τσίπρας που υποκριτικά –όπως αποδείχτηκε – στα λόγια δήθεν ζητούσε κάποιον κοινής αποδοχής, στην πράξη έκανε τα πάντα για να δημιουργήσει πρόβλημα. Με μικροκομματική νοοτροπία και πολιτικό λόγο του περασμένου αιώνα. Αν έχει να επιδείξει κάτι η Νέα Δημοκρατία σε όλη της την ιστορική διαδρομή – από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα – είναι ότι πάντα υπηρετούσε και υπηρετεί το συλλογικό συμφέρον. Πέρα και πάνω από πρόσωπα και μικροκομματικά παιχνίδια».
Για τον πρόσφατο ανασχηματισμό ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε τις διορθωτικές κινήσεις που έκρινε ότι θα βοηθήσουν ακόμα περισσότερο το κυβερνητικό έργο και, όπως σας είπα, όλοι μας οφείλουμε να συνεχίσουμε τη δουλειά μας. Στο δικό μας Υπουργείο, με μεγάλη χαρά είδα τον φίλο και συνεργάτη Γιώργο Καραγιάννη να αναβαθμίζεται από Γενικός Γραμματέας σε Υφυπουργό Υποδομών, ενώ εξαιρετικά αισιόδοξος είμαι και για τη συνεργασία μας με τον νέο Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο, που διαδέχεται τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος επιτέλεσε ένα πολύ σημαντικό έργο στον τομέα των μεταφορών, που ξεκινά από το νόμο για τα υδροπλάνα και φτάνει μέχρι την ηλεκτροκίνηση και τα σχέδια για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Η συνταγή είναι απλή: Το κεφάλι κάτω, όχι μεγάλα λόγια και πολλή δουλειά».

Για τις Σέρρες

Τέλος, ο κ. Καραμανλής διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια που τον θέλουν στις επόμενες εκλογές υποψήφιο στην Α’ Θεσσαλονίκης,  λέγοντας ότι «οι Σέρρες είναι η πατρίδα μου, ο τόπος μου, και ούτε καν μου περνάνε από το μυαλό αυτά τα σενάρια. Δεν έχουν απολύτως καμία βάση. Και δεν θα μπορούσε να έχει βάση και για έναν πρόσθετο λόγο: η Θεσσαλονίκη έχει ισχυρή και αποτελεσματική εκπροσώπηση από βουλευτές της παράταξής μας».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης